בלב המלחמה - הפגנת תמיכה בסרבן גיוס

בלב המלחמה - הפגנת תמיכה בסרבן גיוס

בלב המלחמה, סרבן גיוס עומד להתייצב בלשכת הגיוס ולסרב להתגייס לצה"ל
הפגנת תמיכה בסרבנות למלחמה ולכיבוש תלווה אותו ביום שני, 28.7.14, בשעה 11:00, במוזיאון חיל הים בחיפה
סרבן הגיוס, אודי סגל, נקרא להתייצב לשירותו הצבאי במוזיאון חיל הים בחיפה ביום שני, 28.7.14.
על רקע המלחמה, הכיבוש ופשעי המלחמה של צה"ל, מתכוון אודי להתייצב כפי שצווה, אך לסרב להתגייס. תומכיו יתכנסו בשעה 11:00 כדי להפגין תמיכה בסירובו, ולקרוא להפסקת הכיבוש והמלחמה. לאחר ההפגנה, אודי סגל ייכנס ללשכת הגיוס בכוונה לסרב. לדבריו, הסיבה לסירובו להתגייס הינה שהוא "מסרב לדכא אחרים, לשלול את חירותם ולקחת חלק בהרג."
אודי סגל, בן 19 מקיבוץ תובל שבגליל, חתם לפני מספר חודשים על מכתב הסרבנים והפך אחד הפעילים המרכזיים בו. בזמן שכל חבריו מהקיבוצים בסביבה מתגייסים, ואפילו אחיו נמצא בשירות קרבי בעזה בימים אלה ממש, בוחר אודי להתנגד באופן ציבורי ופומבי, מתוך תקווה להשמיע קול ברור של התנגדות, ומתוך הסכמה מראש לשלם את המחיר ולהשלח לכלא.
אודי סגל הוא הסרבן השלישי ממכתב הסרבנים של 2014 שמתייצב בלשכת הגיוס ומודיע על סירובו לשרת בצה"ל. שני הסרבנים הקודמים שעשו זאת היו עורווה סיף, סרבן דרוזי מכפר ינוח שהשתחרר יום לאחר שהתייצב בלשכת הגיוס במטרה לסרב להתגייס, ואוריאל פררה, סרבן מבאר שבע שמרצה בכלא ברגעים אלה ממש את תקופת הכליאה החמישית שלו. מכתב הסרבנים התפרסם בחודש מרץ 2014, וחתומים עליו כ-120 בני ובנות נוער המצהירים על סירובם להתגייס לצבא. רוב החתומים עדיין נמצאים לפני תאריך הגיוס שלהם, ואנו צופים שלאודי, אוריאל ועורווה יצטרפו רבים אחרים בהמשך.
לדברי אודי: "דווקא עכשיו, לנוכח מבצע צוק איתן, כשהתקשורת והממשלה מנסות להשתיק את קולות הביקורת, חשוב להתנגד, לסרב ולמחות. אני מעדיף לשבת בכלא על פני השתתפות בהרג, בכיבוש ובפשעי מלחמה. אני מקווה שבני נוער יצטרפו אליי ויחשבו פעמיים על משמעות ההתגייסות האוטומטית לצבא. התנגדות עממית רחבה היא ההגנה האמיתית על בטחונם של הילדים בישראל ובעזה".
יונתן שפירא, טייס קרבי לשעבר ומיוזמי וחותמי מכתב הטייסים הסרבנים מ-2003, כותב לקראת ההפגנה: "אני, יונתן שפירא, לא החכמתי כמו אודי וחבריו שמסרבים מראש לקחת חלק בארגון המבצע פשעי מלחמה וטרור נגד אוכלוסייה אזרחית. דווקא בתקופה של מלחמה רצחנית בעזה, פשעי מלחמה מזעזעים והקצנה מטורפת של הגזענות והאלימות בתוך הרחוב הישראלי, אני שואב תקווה מחותמי מכתב הסרבנים והסרבניות המגיעים להפגנות עם לב פתוח ואש בעיניים ומוכנים לשנות את המצב הקיים - עליהם אני סומך שידאגו לעתיד טוב יותר."

.

לפרטים פנו אליי בפרטי.
 

jnus1

New member
לשלוח אותו ביחד איתך לעזה בלי נשק

ולראות מה יקרה לכם...
 

indior

New member
לכן כפי שהוא מסרב

לשרת בצבא לפי ההוראות הקימות
יש לסרב להעניק לו את הזכויות המגיעות לו כולל השתתפות המדינה בלימודיו
יש לסרב להעסיקו במגזר הציבורי ועוד הטבות המגיעות לכל אזרח ישראלי שכן עשה צבא
 

nogaash

New member
"פשעי המלחמה של צה"ל"?? את לא מתביישת??

טובי בנינו נהרגים שם בגלל שהם לא רוצים לפגוע ב"חפים מפשע"!! את חתיחת מטומטמת שלא יודעת שום דבר מהחיים שלך!!! הזויה!

מקווה בשבילך שלא תיתקלי באיזה "פעיל חמאס" שיצוץ לך מאיזו מנהרה שחפר מעזה עד אלייך ותחווי על בשרך מה זה פשעי מלחמה, אבל את יודעת מה? אם זו את או אחד מהחיילים שלנו, אני מעדיפה שזו תהיה את!!
 
למעלה