בלוג ארגוני- איפה כדאי לשים אותו?

gesus

New member
בלוג ארגוני- איפה כדאי לשים אותו?

"כל ארגון צריך בלוג", מנטרה שכבר נטחנה מספיק בבלוג הזה, אבל בלוג צריך לדעת איפה להקים. יש 3 אפשרויות להקמת בלוג, דומיין עצמאי, סאב דומיין לאתר הבית ואתר בפני עצמו שמחליף את אתר הבית. הבחירה בין אחת משלושת האופציות תלויה במה שהארגון רוצה למכור ואיך הוא רוצה להראות בפני המשתמשים. דומיין עצמאי מקל מאוד מבחינה טכנית להטמיע בלוג מאחר והוא דורש רק קניית דומיין והגדרה שלו על שרת האחסון, במידה ויש לכם אחד כזה. אם אין לכם עדיין תצטרכו לרכוש גם שירותי אחסון (3-12 דולר בחודש לחבילות אחסון בסיסיות). בלוג שנמצא על דומיין נפרד מהדומיין של אתר הבית גם פותח בפניכם אפשרויות חדשות לעיצוב שלא חייבות ללכת בקו אחד עם העיצוב של אתר הבית. החסרון בבלוג על דומיין נפרד הוא בחיבור בין הבלוג לאתר הבית ושעלול להראות כמו אתר לא קשור. ככל שהתכנים בו יקושרו לתחום העיסוק של הארגון כך תקופת ההסתגלות תהיה קצרה יותר סאב דומיין הוא המשך טבעי של האתר לטוב ולרע. לטוב כי יש זרימה של גולשי אתר הבית לתוכו וכך משלימים תהליך עם המשתמש כמו למשל להציג מוצרים באתר המכירתי והמשך לבלוג שמציג את היישום של המוצרים. הרע הוא שבניגוד לבלוג על דומיין נפרד, סאב דומיין מצריך לשמור על אותו קו עיצובי של אתר הבית. כך שאם אתר הבית שלכם הוא עוד אי שם בעידן WEB 1.0 אז הבלוג לא יכול פתאום לזעזע את המשתמש באתר. חסרון נוסף הוא ההתעסקות הטכנית בהטמעת הבלוג שהופכת לסיוט כאשר האתר נמצא בשליטה של חברה חיצונית. זה מצריך תיאום של הלקוח עם החברה לבנית אתרים ועם החברה שבונה ומפעילה את הבלוג. בעסק קטן ובינוני שלא תמיד מבינים בו את הצד הטכני, כל התיאום הזה הופך למטלה ומוציא את החשק לעשות את זה. בלוג במקום אתר נשמע אידיאלי. הלקוח מקבל אתר שלם בעיצוב ייחודי, כל שבוע יש פלאג-אין חדש, כל שבועיים אפשר להחליף עיצוב בהקלקה ועל אופטימיזציה במנועי חיפוש בכלל לא צריך לדבר. למרות זאת, בלוג שמחליף אתר זו תפיסה אחרת לגמרי של פניה למשתמש. בלוג זו פניה אישית במטרה למשוך (Pull) לאתר במקום לדחוף לו מסרים (Push). התכנים שונים, השפה שונה ובכלל, הגולש רואה את האתר/בלוג כחלק מהאתרים הקבועים עליהם הוא עובר בכל יום. לכן בלוג שהוא אתר החברה חייב להיות מערכת תוכן שמתעדכנת באופן תדיר ויודעת לסגל את עצמה לטרנדים של גולשים ולהתאים את עצמה לדרישות הגולש במקום לנסות להתאים את הגולש לאתר. פורסם הבוקר בבלוג האינטראקטיב של סיגל אביטן תקשורת.
 
למעלה