בלי קשר לנושא הקודם... הרגשה טובה

לנושנוש

New member
בלי קשר לנושא הקודם... הרגשה טובה

התחלתי ללמוד דמיון מודרך וN.L.P. וזה בהחלט תורם להרגשתי הטובה. אשמך לשירשור ארוך ,ארוך של מזל טוב!
 

לנושנוש

New member
בקצרה...בנתיים

החלטה התקבלה ממש בפזיזות( לא מתחרטת). בשיטה שמלמדים אותי העבודה עם המטופל קצרה וממוקדת ובמקום להתמזמז שנים עם האישיות עובדים ישר לתת מודע שזה מרגיש לי מאוד נכון בכל הקשור לשינוי הרגלים שבדרך כלל מושרשים לנו שם. בנתיים אני לא ממש יודעת אם יש חסרונות לשיטה הזאת. הצתרפתי בהחלטה של שבועיים ללימודים שנראים לי בנתיים רציניים מאוד. שיטה הזאת גם מדברת יותר להגיון שלי, כי זה הצד החזק אצלי כרגע. שמאניזם כנראה מרגיש לי יותר מדי מיסטי ולא מספיק מתחרז לי עם עבודה והצלחה חומרית. אני מרגישה שאני פשוט מוכרחה להפסיק עם כל עבודות הנורא משעממות שאני עושה ולעשות דברים מרתקים בשביל הנשמה מהר לפני שאתחרפן!
 
מעניין..

אני דווקא לא מתחבר לשיטה הזו מכיוון שהיא יותר מידי לוגית ונראה לי שקצת מתייחסים לאדם כאל מכונה שצריך "לתכנת"... כל אחד עם מה שעושה לו טוב... המון בהצלחה.. אור ואהבה
 

לנושנוש

New member
נראה שאין ברירה בשלב זה../images/Emo19.gif

של חיי אלה להודות שיש אצלי המון "תכנותים" מילדות שלא משרתים אותי ואני אשמח לתכנת אותם מחדש כדי שיאפשרו לי אולי מעבר מאבר לתכנות. אני כשלעצני תמיד מודעת לאספקטים רבים נוספים של חיינו ומהותינו. נראה לי מרתק להתחבר לתת מודע שלי או של אחרים. נראה שמש דלת ניפתחת להרבה דברים אחרים. דברים שהם מאחורי, מתחתי ומאבר לאישיות שלנו. בשנה שניה נלמד טיפול בהחזרה לגילגולים קודמים! לפני שנירשמתי לקורס התחלטי ליקרוא "מסרים מעבר לזמן" ונראה לי שהכל מתחבר בצורה הכי נכונה כרגע.
 

hilabarak

New member
סתם אינטואיציה וניסיון - 'מהר מפר איזון'

הרי אצל כולנו יש 'תיכנותים' מעצבנים (ולפעמים אפילו פוגעים ביסוד איכות החיים), שהיינו שמחים להעלים. הגישה הקונבנציונלית גורסת שנדרשת עבודה רצינית, שכן לדברים יש איזון עדין. אני חושב שנושא האיזון נכון גם למערכות יחסים וגם לאדם עצמו. במערכת יחסים קל יותר לראות זאת - ניקח זוג בגיל 40 שהבעל לא עושה מאום, והאישה עובדת כמו חמור והבעל עוד מתלונן שהבית לא מספיק נקי או מסודר. אם ננסה להביא שיוויון לזוגיות בשיטת "זבנג וגמרנו", אז נתקשה לטפל בשיווי השמקל העדין שנוצר לאורך השנים (אולי לאישה היה נוח המצב הזה, כי היא נתפסה כשליטת הבית), ונתקשה לטפל בנושא המנטליות וכולי. בעייני בגדול יש 3 אופציות - 1. טיפול איטי שלא יביא למאום, כי כולם ימרחו את הזמן. 2. טיפול איטי שיזיז לאט לאט את שיווי המשקל הישן, לשיווי משקל נכון יותר (סביר להניח שהבעל לא יהפוך לעקרת בית, אך מספיק שיעזור ולא ירטון וזה כבר ישפר את איכות החיים של הזוג בצורה דרמטית). 3. טיפול מהיר שסביר להניח שיגרום לפירוק הזוגיות, ואולי במזל יסדר את הכל. לדעתי אותו הדבר כשאדם משנה עצמו. טיפול איטי אם יילקח ברצינות, בבירור יביא לשינוי לטבה בשיווי המשקל. טיפול איטי לא רציני ימרח על שנים ולא ייתן מאום. טיפול מהיר המשנה תכנות מהיסוד, סביר להניח שיזרוק את האדם לשיווי משקל חדש פחות טוב, שכן לא נלקחו בחשבון הרבה מרכיבים אחרים באישיות שיפגעו.
 
האם תמיד "מהר" יהרוס?

איזה סוג של טיפול היית ממליץ לאישה שבעלה מכה אותה.. האם היית ממליץ לה להתדם לאט לאט עד שתבין את מצבה ותיקח אחריות ובינתיים תמשיך "לחטוף"? או שאולי תהליך מהיר שייפר את האיזון ויזרוק אותה למקום אחר ומשם להבנה של מה היה מצבה? לכל תהליך הקצב שלו.. אני חי ומאמן מתוך גישה שגם אם לתהליך יש קצב משלו.. עצם השינוי הוא מהיר ומיידי ולכן יכול להתרחש תוך שעה בדיוק כפי שיכול להתרחש תוך חצי שנה.. מה אתה חושב? אור ואהבה
 

hilabarak

New member
מילותיי המדוייקות היו 'מהר מפר איזון'

והן נבחרו בקפידה, לא כתבתי במיוחד 'מהר הורס'. וגם טענתי שלרוב הפרת איזון מהירה, תביא לשיווי משקל פחות טוב (ולא תהרוס). ישנם מצבים, שנדרשת הפרת איזון מהירה, כמו במקרה של אישה מוכה, או במקרה של דום לב שבו עדיף לתת מכת חשמל מפירה איזון כללי, ולהציל את הגוף וכולי. אבל עדיין, הכלל יהיה תקף 'מהר מפר איזון'. לגביי אישה מוכה, אפילו לה הייתי ממליץ לגשת לאנשים שמתמחים בנושא ולא סתם לעזוב את הבית, שכן היא עלולה להירצח ללא שיהיה לה סיכוי. עדיף לגשת למעון נשים מוכות ולעשות את הפרת האיזון בצורה מבוקרת (שיעזרו לה להגן על עצמה ולקבל זכויות וכולי). לנושא התהליך שיכול להתרחש תוך שעה, אני סקפטי לגביי תהליך שנשמך עשה, ואני אחזור לאישה המוכה. אישה מוכה, איננה סתם מוכה, רוב הנשים בסטירה הראשונה או הרביעית יעזבו את הבעל. רוב הנשים בכלל לא יימשכו למישהו שיש לו יסוד אלים באופי - אם תקרא עלונים של נעמת, על כיצד להיזהר מבעל מכה, תראה שיש להם סימפטומים מאוד אלימים באופי, לרוב זה לא אדם נעים ומקסים שפתאום מכה, יש המון סימנים שבאופן יגרמו למישהי אחרת לא להימשך אליו מראש. אישה שמסוגלת לקיים זוגיות עם אדם כזה (להתחתן ולקבל מכות במשך שנים), נדרשת בעצמה לטיפול. ילדיה שחוו אלימות, נדרשים לטיפול. הבעל נדרש לטיפול (משטרתי או פסיכולוגי). כל התהליך הזה לא יקרה בשעה ובהחלטה שלה ש"אני מפסקיה להיות אישה מוכה מהיום". היא לא הגיע לאותו רגע, סתם כי לא החליטה, היא הגיע בגלל הרבה מאוד מרכיבים שלא ייעלמו בשעה. אותו כנ"ל לגביי כמעט כל בעייה - החל מפחד מקהל וכלה בהתמכרות לסמים. לכן בעיני אין דבר כזה, שינוי מהיר שיתרחש תוך שעה, אלא אם כן הוא שינוי שמפר איזון, ויפגע חזק באלמנטים אחרים הקשורים ואלו יראו רק לאחר זמן. יכול להיות שבמקרה אדם הוא בשל לחלוטין למהלך (נניח אישה מתוסכלת שרוצה לעזוב את בעלה כבר 20 שנה) ובהחלטה של רגע, האדם מיישם התבשלות של 20 שנה. אבל הוא רק יישם משהו שהוא היה בשל אליו ולא ממש עשה שינוי (אולי מזווית הראייה של הטיפול זה שינוי כי אחרי 3 פגישות האדם עשה משהו ש20 שנה הוא נמנע ממנו. אך בעיני הוא רק קיבל אומץ ליישם החלטה של 20 שנה ולא ממש עשה שינוי).
 
למעלה