במגדל שלום הכינו תחנת רכבת תחתית. למה לא השתמשו בה?

יפולוקם

New member
דבר מפורסם הוא שמגדל שלום נבנה כשהוא ערוך לרכבת תחתית בת"א ולתחנה שם. אבל לא בקו האדום או הירוק ולא בתוכניות המטרו עושים שימוש בכך. למה בעצם?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
דבר מפורסם הוא שמגדל שלום נבנה כשהוא ערוך לרכבת תחתית בת"א ולתחנה שם. אבל לא בקו האדום או הירוק ולא בתוכניות המטרו עושים שימוש בכך. למה בעצם?
כאשר שאלתי את נת"ע בנדון, תשובתם היתה "התחנה עלייה אתה מדבר מתבססת על תוואי ישן, אשר לא משקף את מרקם פני העיר שהשתנה מאז - ולכן תוואי הקו האדום הוא שונה"
 

Ccyclist

Well-known member
כאשר שאלתי את נת"ע בנדון, תשובתם היתה "התחנה עלייה אתה מדבר מתבססת על תוואי ישן, אשר לא משקף את מרקם פני העיר שהשתנה מאז - ולכן תוואי הקו האדום הוא שונה"

"תוואי ישן" זה מאד מסקרן. האם יש ארכיון של התוכנית הישנה ?

מבחינתי M1 זועק לפיצול בהשראת הקו הצפוני ולמסלול מרכזי נוסף בלב תל אביב. במפה שלי אני מייצג אופציה לדבר כזה. פיצול יאפשר תדירות גבוהה יותר בשלוחות.
 

DAVIDADATO

Well-known member
התחנה עלייה אתה מדבר מתבססת על תוואי ישן, אשר לא משקף את מרקם פני העיר שהשתנה מאז
אולי נת"ע לא שמעו על חידוש תוואי ישן אבל היום אם התחנה הייתה קיימת היא לא הייתה כל כך פופולרית
 
דבר מפורסם הוא שמגדל שלום נבנה כשהוא ערוך לרכבת תחתית בת"א ולתחנה שם. אבל לא בקו האדום או הירוק ולא בתוכניות המטרו עושים שימוש בכך. למה בעצם?
ככל שידוע לי מישהו שאל פעם את המתכננים של המגדל מה המרחק בין הכלונסאות של היסודות של המגדל, למקרה שיעשו שם פעם רכבת תחתית. כל השאר זה אגדה אורבנית. בפועל נראה לי שאם היו חושבים לעשות מנהרה בתוואי, המגדל הזה היה מועמד רציני לפינוי בינוי.
 
למעלה