במה ניל גיימן הכי טוב?

Aether

New member
במה ניל גיימן הכי טוב?

jack-of-all-trades and master of ... מבין תחומי היצירה המגוונים של גיימן, באיזה תחום לדעתכם הוא הכי טוב? (או מדהים, גאוני, ספקטקולרי, מלך, או כל מילת האדרה שתבחרו)
 

Aether

New member
דעתי: סיפורים קצרים

מזמן לא קראתי משהו של ניל, אבל אני קורא עכשיו את Time Enough for Love של היינליין, והיה פרק אחד שהיה סיפור חייו של בן אדם שהיה עצלן מדי בשביל לא להצליח. הסיפור הזכיר לי סיפורים של גיימן, שבהם הוא מספר בכמה עמודים סיפור חיים שלם (כמובן שבזמן שקראתי את הסיפור חשבתי על זה שניל היה כותב את זה יותר טוב), ומצליח לגרום לנו לאהוב את הדמות, ואולי אפילו להתרגש. הסנדמנים האהובים עליי הם אלה עם הסיפורים הקצרים שלא ממש קשורים לקו עלילה גדול. ונדמה לי שאני חושב שעשן ומראות הוא ספר ענק (אבל המוח שלי קצת רפרפתי כרגע אז אני לא מתחייב על שום דבר). אולי קצת רימיתי כי כשאני אומר סיפורים קצרים אני מתכוון גם לסיפורת (זה המושג, נכון?...) וגם לקומיקס. קיצור, מתי יוצא משהו חדש של גיימן?!
 

dairy milk

New member
אני דווקא חושבת ההפך.. ../images/Emo220.gif

כלומר, ברור שאם יש רעיון טוב אז גיימן יבצע את זה הכי טוב שאפשר - אבל אחד הספרים שפחות אהבתי שלו היה fragile things, כי פשוט ברוב הסיפורים הקצרים שלו.. אין כלכך רעיון. לא יודעת איך להגדיר את זה. נגיד - אצל אורסון סקוט קארד, אני דווקא אוהבת במיוחד את הסיפורים הקצרים שלו. אצל גיימן - כמובן שאקרא כל דבר שלו וזה יהיה מצוין, אבל ספרים במיוחד.
 
../images/Emo45.gif

הוא תותח בסיפורים קצרים. כמובן שגם ברומנים וקומיקס וכל דבר שהוא עושה בערך, אבל סיפורים קצרים באמת באמת. הסיפורים הקצרים של קארד דווקא השאירו עלי הרבה פחות רושם, חוץ מאחד או שניים ב"מפות במראה" אני אפילו לא זוכרת את רובם, הוא דווקא הצליח יותר לשבות אותי עם הסיפורים הארוכים שלו (סדרת אנדר ושות'
)
 

dairy milk

New member
האמת, ../images/Emo220.gif

אני לא יודעת אם זה ספאם או לא, אבל בכללי חוץ מאנדר ו'מפות במראה', סקוט קארד הוא באמת לא כזה שוס. אבל 'מפות במראה' הוא ספר מצוין, בעיקר הסיפור האדיר בסוף על הקניבלים. כמו כן, יכול להיות שהדעה שלי על הסיפורים הקצרים של גיימן מושפעת בעיקר מfragile things, שאותו קראתי רק באנגלית ולכן זה קצת גרם לי להיות חסרת סבלנות.
 
למעלה