במיוחד ל Hard Nut ולמי שאינו קשור למוסכמות

טל ר

New member
לְמה מהכל?

הטענה המובאת בקישור? הטענה שהינכם ישות אחת? הטענה להתערבות ההנהלה? ובנוסף - תודה על ההזמנה המיוחדת לתגובה, אך במה זכיתי, בור שכמותי, בהזמנה כזו? טל
 

Hard Nut

New member
כוחות מאגיים

ההודעה הזו שעמדה כאן בפורום בשממונה, זמן רב, מבלי שאיש טרח לענות עליה, הפכה לפתע למענינת... ברגע ש... אני הישבת עליה. סתם הרהור.
 

Hard Nut

New member
" הֵישָבְתִי ", כמנהג ה' עם צרה שלאחריה י'

וגם מנהג אשכנז, וגם השיבותי (ארכאי), ומותר גם השבתי. תודה.
 
אבל מה שאתה כתבת, לעומת זאת,

הוא "הישבת". ללא "י" בסוף המילה כלל. אז תרשה לי לא להתרשם מהמלומדות-שלאחר-מעשה שלך, ומהנטייה שלך להציג בקול תרועה רמה כל שגיאה לשונית ודקדוקית של בר-פלוגתא זה או אחר שלך. כולנו בני-אדם, לכולנו יש שגיאות כאלה ואחרות בשפה, ובפרט תוך-כדי כתיבה בפורומים. אם הדיון איננו על עניינים לשוניים, אני מציע לך להימנע מלהתקטנן עם בני-שיחך על ענייני לשון, למען לא תימצא מקיים את הכתוב "הפוסל -במומו פוסל".
 

Hard Nut

New member
אה, התכוונת שנשמטה לי ה- י' הסופית... אכן.

לא הבנתי את כוונתך, משום שכתבת "השבתי" בלי י' אחרי ה- ה'.
 

Hard Nut

New member
במרחב האוקלידי E³ - הבעיה הינה סימטרית

יש לה סימטריה מעגלית בכל מישור E² - אשר חותך אותה בניצב לציר Z. לכן לא ייתכן שהפתרון הדו מימדי שהיצגת, יראה כך. בסימטריה מעגלית - לא ייתכנו שני נחשולי (לא זרנוקי) סילון, אשר אינם בעלי סימטריה מעגלית. מכאן - שהפיתרון שהראית - איננו שלם, אלא יכול להיות מוסבר אך ורק במספר מימדים גדול יותר. הטיעון הלוגי הזה הוא פשוט, חד, חותך. הוא אינו מפריך את התיאוריה שלך, אלא רק מטיל עליה ספק - כפי שהסברתי בתחילה. אם אתה רוצה לתקן אותה - כך שתהיה שלמה וסבירה, עליך להסביר את הסיבה שבעטיה לא מתקיימת סימטריה מעגלית כזו. בהצלחה !
 

מרחף1

New member
ייתכנו פתרונות כאלו

קודם כל הסימטריה היא גלילית ולא מעגלית (אם התכוונת לספרית). דבר שני, וודאי שייתכנו פתרונות לא סימטריים, לדוגמא תחשוב על תנועה מעגלית של חלקיק טעון בשדה חשמלי ניצב למישור התנועה. התנועה המתקבלת תהיה Helix שאיננו בעל סימטריה כזו, יש לו סימטריה בסיבוב ב2pi. דוגמא נוספת היא פתרונות של משוואת בסל הגלילית שלמעט עבור J0 לאף אחד מהם אין סימטריה מלאה בזווית אלא סימטריות בהזזה בזוויות מסויימות.
 

מרחף1

New member
כמובן שזה תלוי בשנאי השפה

אבל במקרה הזה יש כיוון מועדף התחלתי (בגלל התנע הזוויתי) ששובר את הסימטריה. דיסקליימר: אין הכוונה להצדיק או להפריך את התאוריה המוצעת, לא קראתי את המסמך מספיק לעומק ולכן לא אגיב עליו (למרות שעל פניו הוא נראה לי שגוי).
 

Hard Nut

New member
התכוונתי לסימטריה מעגלית, לא ספירית

מפני שמערכת הקואורדינטות שבה הבעייה הוצגה - היא מערכת "קנונית", שבה הסיבוב נעשה בדיוק ביחס לציר Z. ולכן - טענתי שכל מישור E² - בקואורדינטות (x,y) שחותך את ציר Z - בכל גובה שהוא - צריך ליצור מעגל, במישור הזה. אין כאן סימטריה ספירית, ונכון בהחלט שזה יכול להיות למשל "משפך" למעלה ולמטה. כלומר אני מסכים אתך, למרות שלא זו היתה טענתי. החיתוך המישורי שהציג אבי-התיאוריה - אינו בעל סימטריה מעגלית.
 

Hard Nut

New member
או, במילים אחרות, כל היטל ניצב שממפה ל- E²...

צריך להיות מעגל. הכוונה כאן היא ל- Steady State - לאחר התכנסות ה- Transients. אני שוב, מסכים אתך שייתכנו תנאי התחלה "פתולוגיים", אם כי אינני בטוח שישנם כאלו.
 

מרחף1

New member
גם מצב הSteady State

לא חייב להיות סימטרי. ותנאי ההתחלה לא רק שאינם פתולוגיים אלה מחוייבים, כלומר חייב להיות תנע זוויתי התחלתי בבעיה שהוצגה ששובר את הסימטריה. ההיטל הדו מימדי של הבעיה דומה מאוד לבעיה של זרימת Poiseuille
 

מרחף1

New member
בדיוק בגלל זה

יכול להיות משפך ולכן התאוריה שהוצגה לא פסולה בהיבט הסימטריה.
 

מרחף1

New member
סימולציה למה?

יש הרבה תוכנות, השאלה אם יש משהו שמתאים לך. אם אין, אתה יכול די בקלות (בהנחה ואתה מכיר מספיק את משוואות התנועה) לכתוב כזו. לדעתי אפשר למדל את העסק עם משוואות שהין ברובן הידרודינמיות בשילוב עם משוואות כבידה (בהנחה ואתה לא דוחף לעסק יחסות כללית - כלומר לא מנסה למדל את האישור המאוד קרוב לחור השחור).
 

Hard Nut

New member
חייבת להתקיים סימטריה מעגלית במישור

הכותב טען שממרכזה של כל גלאקסיה "יוצאים שני זרנוקים" (ציטוט). המשפט ההתחלתי הזה - אינו יכול להיות מוסבר, בשום צורה ב- E³. גוף שמסתובב סביב ציר Z, איננו יכול לשלוח רק שני "זרנוקים", ללא קשר לעניין התנע הזוויתי. הוא יכול "לשלוח" רק שלוחות טבעתיות - כמו הטבעות של שבתאי, למשל.
 

Hard Nut

New member
לסימולציה אתה יכול להשתמש אפילו ב- Excel

ישנן תוכנות כמו - Matlab וכמו - Mathematica - שאני מוצא אותן די מעצבנות, אבל זה פשוט מפני שדרושה הרבה השקעה כדי ללמוד אותן. אפשר לשלב פיתרון של Excel, ולהעתיק אותו לתוך Matlab - כדי לקבל מנוע-גרפי משוכלל הרבה יתר מזה של Excel. כדי לבצע סימולציה כזו - עליך להשתמש במשוואות הפרש - Difference Equations (ככל הנראה - בלתי-לינאריות) עם תנאי התחלה מתאימים. עליך להכיר היטב את הנושא, כדי שהמשוואות יתכנסו ולא יתבדרו. לחליפין - ישנן בתוכנות הכבדות יותר - "סיפריות" מוכנות של פתרונות נומריים. אישית - אף פעם לא השתמשתי בהן, כי לא התאימו לצרכי.
 
למעלה