בניזרי: השמיים סגורים לכניסת עובדים

Brendan

New member
בניזרי: השמיים סגורים לכניסת עובדים

בעקבות החלטת הממשלה מלפני עשרה ימים, לצמצם ב-60 אלף את מספר ההיתרים לעובדים זמניים - הודיע שר העבודה והרווחה כי לא ייתן יותר היתרי כניסה לעובדים זרים; שבעה צוותים יתורו אחר עובדים לא חוקיים כתבה מאת: YNET כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט לינק לכתבה כאן
 

Brendan

New member
החל מבצע גירוש המוני של עובדים זרים

המטרה: לגרש מדי חודש כ-3,000 עובדים; במקביל הודיע שר העבודה והרווחה כי עובדים זרים חדשים לא יורשו להיכנס לישראל; גם רוב עובדי הבניין ברשיון יתבקשו לחזור לארצם; שרון תומך. מאת: רותי סיני, הארץ Copyright © 2001 Walla! Communications LTD. All rights reserved לינק לכתבה כאן
 

swfm

New member
שמעתי שזה לא נוגע לסיעוד

באופן כללי הצעד חיובי, לדעתי, בתנאי שילווה באמצעים שיעודדו מובטלים לצאת לעבודה ולרכוש מיומנות במקצועות הדרושים. לא כל אחד יכול להיות פרופ´, עו"ד וכו´ וזו לא פחיתות כבוד לעבוד בבניין. אני לא רוצה למצוא את ישראל בעוד מספר שנים עם מליון עובדים זרים (כולל משפחות ונישואי תערובת) שמוצאים דרכים להתאזרח או להפוך לתושבים... אני גם לא רוצה מליון ישראלים בגיל עבודה שיושבים בבית רק בגלל שכדאי להם יותר לחיות מקצבאות ועבודות שחורות ולא מעבודה מסודרת!
 
swfm בעקיפין לדעתי יפגע גם בסיעוד

02.01.2001 Swfm בעקיפין לדעתי יפגע גם בסיעוד כיוון שמי שעוסקים בסיעוד מקבלים שכר פחות משכר המינימום. לכן יסכימו העובדים הזרים לעבוד בכל עבודה אחרת שמעניקה שכר רב יותר. קרי טיפול בילדים אחר. כאן ממלכת הממון. מי שיש לו ממון, יש לו גם עובד/ת זר/ה. רוב הישראלים אינם מוכנים לעבוד בסיעוד גיל הזהב, חולים, ואנשים עם מוגבלויות. בוודאי לא לגור בביתם ולעבוד שעות רבות בשכר המינימום. גם אם תשלם להם שכר של 6000 ₪ לחודש תמיד ימציאו תירוץ שאין להם כוח, הגב תפוס אחרים. במקביל, הם רק מטפלים בחולים, אינם מנקים את הבית , עורכים קניות ועוד בו בזמן שעובד זר מבצע את כל העבודות כמיטב יכולתו. אכן בעיה קשה. עובד זר איננו צריך לקבל פחות משכר המינימום. כמו כן איננו יכול לעבוד 24שעות ביממה. אבל מי יוכל לממן סכומים כאלו? מ1740 ₪? תוספת של שירותים מיוחדים אולי יסייעו, אבל מי יממן את השאר? צריך למצוא פתרון הולם שגם העובדים הזרים יעבדו בשכר ראוי. אדם משלם כל חייו תשלומים למוסד לביטוח לאומי. מדוע כאשר מגיע אדם למצב שאיננו יכול לשרת את עצמו לא יקבל סיוע הולם? אכן סוגיה לא פשוטה. מאמינה שמי שאמון על הטיפול בנושא לקח הדברים בחשבון.
 

swfm

New member
שכר המינימום כאן = מספר חודשי עבודה

כל עוד הם לא אזרחי ישראל צריך לוודא (ללטעמי): 1. שתנאי ההעסקה ברורים לעובדים הזרים לפני שהם מגיעים. 2. שהם מגיעים מרצונם החופשי. 3. שלא לוקחים להם את הדרכון. 4. שמסדרים להם כאן ביטוח רפואי ומגורים סבירים. השכר צריך להיות עניין של ביקוש והיצע בלבד. אם בגרמניה משלמים יותר - שיעבדו בגרמניה. "מי שאמון על הטיפול בנושא לקח הדברים בחשבון" - אני לא משוכנע. התפתחות "תרבות האבטלה" נובעת מהפחד של נבחרי הציבור להתמודד עם הבעיה ועם המובטלים המקצועיים. שבת שלום.
 
למעלה