בנימין נתניהו: יש לנו ממשלה ביד.........**

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך

motyka

New member
המדינה לא תעמוד במעמסה הכלכלית של רעיון כזה

את אלו שמשרתים בשירות לאומי צריך להאכיל, להלביש, להסיע, לדאוג להם למגורים רובם של הצעירים בוגרי הישיבות חסרי כל כישורי עבודה והתועלת מהם תהיה נמוכה מאשר העלות שיעלה להחזיק אותם
 

בדנתמ

New member
תקשיבו כולם...

כולם פה משתמשים במילה פאשיזם כאילו היא מתארת כל מצב לא תקין בנושאי פוליטיקה ומדינה. זה ממש לא נכון. היה כאן מישהו לפני כמה ימים (אני חושב שגולש שכינויו "איששחושב" או משהו כזה) שהעלה הגדרה די מדויקת ומפורטת למאפייני הפאשיזם. נועה לביא: את לא מסכימה עם הגולש GIOVANINI, וזאת זכותך המלאה. יכול להיות שהוא אכן מתלהם ולא נוהג כראוי, אך אין זה הופך אותו לפאשיסט. ואגב, ריבוי סימני הקריאה בהודעה שלו גם לא הופך אותו למתלהם... הוא משתמש בסימני פיסוק בצורה קצת מוגזמת, אך אין בתוכן ההודעה שהוא כתב ואשר בתגובה אליה כינית אותו פאשיסט משום תוכן מתלהם. עושה רושם שאת נהנית לקרוא לכל אחד שחושב ימינה ממך פאשיסט. אני ממליץ לך לקרוא את אותה הודעה של איששחושב, המגדירה פאשיזם מהו ולהיווכח כי את שוגה. ועוד נקודה, את כותבת לו שזה פאשיזם וגם קומוניזם. את מודעת לכך שעובדתית, וכאן זה לא עניין סובייקטיבי, לא ייתכן מצב ובו פאשיזם יהיה גם קומוניזם? פאשיזם וקומוניזם הן שתי תורות שונות לחלוטין. זה כאילו שאני אגיד לך שאת דמוקרטית-קפיטליסטית וגם קומוניסטית. זה אבסורד. את נהנית להפריח לאוויר שמות של צורות משטר חשוכות וטוטאליטריות שאין להן כל קשר לאדם אותו את מאשימה בהיותו אדם הדוגל בהן. הגיע הזמן שתביני שזה מסוכן, לא במקום, וגרוע בהרבה משימוש בכינויי גנאי ובשפה מתלהמת. Metacor: עושה רושם שהגבת לנועה לביא, אך נפלת למלכודת של עצמך בהתבטאות מהסוג הזה. קרא בעיון את מה שכתבתי לנועה על כך שפאשיזם הוא לא סתם מילה שבאה לתאר אדם בעל השקפת עולם ניצית השונה משלך. זה שחלק ישרתו וחלק לא זה חוסר שוויון ומוסר מעוות. זה לא הופך את זה לפאשיזם. זה שכולם יהיו חייבים בשרות מסוג מסוים גם לא הופך את זה לפאשיזם. זה פשוט הכרה בכך שאם חלק מחויבים לשרת באופן מעוגן בחוק וכשירות חובה (להבדיל משרות קבע בתשלום) אז מן הראוי לחייב את כל אזרחי המדינה, אשר מצבם הבריאותי מאפשר להם זאת, בשרות מסוג זה או אחר.
 

יניבל1

New member
אתה צודק

ג'ובניני אינו פשיסט הוא ילד מתלהם שמשתמש בריבוי סימני קריאה כדי לכסות על המחסור בתוכן .
 

bachner1

New member
את עושה זילות למונחים האלו

כשמשתמשים בתיאורים קיצוניים על כל שטות- התיאור מאבד את המשמעות האמיתית שלו.
 

bvb6

New member
את חושבת שאפשר לוותר על שירות החובה לחלוטין?

 
חס וחלילה - יש הרבה נגדים שצריך לפטר

האבטלה הסמוייה בצבא היא לא כתוצאה מכך שיש גיוס חובה, אלה כתוצאה מכך שמשאירים בקבע אנשים שלא צריך. חיילים בחובה הם זולים ולעומת זאת נגדי אפסנאות ותחזוקה למיניהם זה תענוג מפוקפק ויקר. בהחלט יש לצמצם את כמות התקני הקבע במערך הלא לוחם, אבל אין שום קשר בין זה לבית גיוס החובה. ואגב, נניח שלצבא אין צורך בחיילים נוספים - מה לגבי המשטרה ששם ידוע שאין מספיק כוח אדם(וגם מה שיש לא איכותי במיוחד) מה לגבי ארגוני סיוע למיניהם? זק"א? בתי חולים? לא חסרים מקומות, חוץ מהצבא, שצריכים אנשים צעירים.
 

bvb6

New member
אני לא מבין למה נטפלים לנגדי האפסנאות?

אם אתה חושב שבמשכורות ובתנאים האלה , תמצא מישהו שיסכים לשרת בתנאים האלה בקבע ... אתה טועה. שירות הקבע הוא לא כזה מציאה כמו שאתה חושב.
 
הוא כן, הרי אילו אנשים שהיו מובטלים אחרת

במשכורות ובתנאים האלה, ואף בתנאים גרועים יותר בשוק הפרטי עובדים אקדמאים. נגדי האפסנאות והתחזוקה(כמובן בהכללה) אלו אנשים ללא כל השכלה והכשרה, ואם הם היו יוצאים לאזרחות הם היו מנקים רחובות וגם זה לא בטוח כי אין להם מוסר עבודה. אין סיבה שבעולם שישאירו אנשים בקבע עם משכורות עתק - וכן משכורת של 20,000 עם כל ההטבות הסוציאליות שזכאים להם אנשי קבע לאיש אפסנאות זה בזבוז משאבים, וזה מציאה ענקית למי שאין לו עתיד באזרחות. אני לא מדבר על נגדים וקצינים שהם אנשי מקצוע(כמו בחיל האויר הים והמודיעין) אשר הם עובדים לכל דבר ועניין. וכמובן שאני לא מדבר על אנשי המערך הלוחם, ששם לא משנה מה המשכורת זה אף פעם לא שווה את סיכון החיים האחריות והעבודה סביב השעון.
 

bvb6

New member
אפסנאות, טבחות ונהיגה

כולם מקצועות בשייכות "תחזוקה" בעולם המודרני מחסנאי או נהג זה * מקצוע * , רק בארץ סבבה לזלזל באנשים העובדים , זאת הסיבה שבנמלים ובחלק מהחברות הממשלתיות הוודעים הם כל כך חזקים , כתגובה לזלזול הזה- אחרים יגידו שלא הייתה להם ברירה. תאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר , בכל מקום יש פוליטיקה וקירבה, פשוט בצה"ל רגילים להיות איזשהוא שק איגרוף אבל ההעליהום ממש מוגזם.
 
מסכים, צה"ל בהחלט לא לבד

הסיבה שהוועדים כל כך חזקים זה כי נותנים להם את הכוח. זה מצחיק ועצוב כאחד שנתב בנמל אשדוד מרוויח יותר מנשיא הטכניון, ומאשר מנכ"ל הנמל. והבעיה היא שאי אפשר לפטר אותם כי אז משלמים פיצויים משולשים והמדינה תפסיד עוד יותר. אין לי פיתרון טוב לבעיה הזאת של "שירות(שחיתות) המדינה" אשר מלא באנשים בינוניים מינוס המקבלים תנאים לא הגיוניים בהתאם לכישוריהם. הדבר המצחיק שכמה שאני נגד מה שקורה, הייתי שמח לשבת עכשיו באיזה ג'וב בחשבות של איזה משרד ממשלתי במקום לעבוד ברצינות בשוק הפרטי.
 

bvb6

New member
יותר קל להיות פקיד בבנק ישראל

מאשר לשרת ברמת הגולן כנגד אפסנאות ואל תספר לי סיפורים על תארים כי אפילו המזכירה הכי זוטרה שם מרוויחה יותר מאשר איש קבע שנמצא 20 שנה בשירות.
 
מסכים לחלוטין.

אין מוסד ממשלתי שבו השחיתות לא חוגגת. הבעיה היא של כלל המערכת ולא של הצבא בלבד. אנחנו מסכימים?
 

bvb6

New member
עדין חסרים חיילי חובה בצבא

בתפקידים מאוד ספיצפיים, האבטלה הסמויה שכביכול קיימת נמצאת רק במערכים שהם לא חיוניים. אני רק אתן כדוגמא את ענין הנח"ל החרדי שמדגים איפה הבעיה.
 

bvb6

New member
ברור שהמחיר של ביטול שירות החובה

יפגע קודם כל במקצועות הקרביים והחינויים האחרים ( שאין מה להרחיב עליהם) למה שמי שמועמד לקורס טייס למשל , לא יעדיף במקום זאת , איזשהם לימודים בפוקלטה יוקרתית בחו"ל או בארץ על פני שירות המדינה והעם? הנורמה מחוזקת מאוד כתוצאה מהעובדה שמדובר בשירות חובה יש גבול לחופש העיסוק ...
 

bvb6

New member
נראה לך שבגיל הזה הם יודעים מה הם רוצים מעצמם

"הם" זה לא את... זה מנגנון שעובד בצורה מסוימת , עובדה שלא כולם מתאימים אליו מכל "מיני סיבות".
 

יניבל1

New member
אתה לא דורש שיוויון זכויות

אתה דורש להפוך את המשתמטים לאזרחים סוג ב' ובמקרה שלך האמת זה לא פשיזם, אתה סתם ילד ממורמר שמחפש קבוצה מסויימת להוציא עליה את כל התיסכולים שלו . אז יופי מחר יכניסו את כל מי ששוחרר על נפשי לכלא , יודע מה לגזר דין מוות , אבל אתה עדיין תישאר ילד מכוער וחסר חברים , אז מה עשית פה בדיוק?
 
למעלה