בני עקיבא ואריאל

tamarhp

New member
בני עקיבא ואריאל

יש משהו שלא הבנתי - מה ההבדל בין סניפי בני עקיבא נפרדים לבין אריאל?
 
לדעתי ההבדל הוא מהותי

בני עקיבא היא הייתה ועודנה תנועה של עם [ולא, זה לא נושא של חודש אירגון.
]. אני לא יודעת אם מגזרים מסויימים יבואו להיות באריאל אם תהיה להם אלטרנטיבה של בנ"ע הם מן הסתם ילכו לבנ"ע. זה הבדל בעיקר בתפיסה.
 
גם אני

לא שאני אומרת שלאריאל תהיה בעייה לקבל חבר'ה שהם "פחות", אלא שאצל בנ"ע זה יותר מובהק.
 

tamarhp

New member
כלומר

בנ"ע, גם בסניפים הנפרדים, היא תנועה יותר עממית שמקבלת את כולם, בעוד אריאל מיועדת יותר לדוסים?
 

Walk Two Moons

New member
אני חושב שזו קצת צביעות,

לומר שהסניפים הנפרדים של בנ"ע פתוחים לכולם. כלומר, יכול להיות שהם אכן פתוחים לכולם - לפחות מבחינת הסניף - אבל הם לא "מזמינים" את כולם. מהות ההבדל היא בכך שסניף נפרד מתוקף היותו כזה יוצר אנטי בקרב חבר'ה פחות דוסים, ומשדר בכך גישה שלא בדיוק אומרת "אנחנו תנועה של עם", אלא יותר "אנחנו תנועה של סקטור ספציפי מאוד מהעם". נוית - על איזה הבדל בתפיסה את מדברת בדיוק? במה כבר מתבטא השוני הגדול בין סניף בנ"ע נפרד לבין סניף אריאל (נפרד, אלא מה)? לפחות מבחינה חיצונית זה נראה בדיוק אותו הדבר. [התגעגעתי לדיונים האלו, בחיי
]
 
אוף, נמחק לי. ../images/Emo10.gif

[וכתב לי באנגלית בכותרת. שוב!] אין לי שום דבר נגד תנועת אריאל ואני לא מתכוונת להוציא לה שם רע חלילה [יש לי חברות מאוד טובות שחברות בתנועה הזאת!. נכון שישנה מגמה של התחרדלות בשנים האחרונות בבני עקיבא, זה לא סוד, אלא שאם היה כלכך חשוב להם לעשות סוויצ' ולהחליף לתנועת אריאל הם היו עושים את זה, זו לא פרוצדורה כלכך מסובכת. כנראה שיש פה משהו עמוק יותר שטבוע בעניין.
 

Walk Two Moons

New member
ומה זה, לדעתך?

(באמת מעניין אותי מה את חושבת. למרות שיהיה נחמד לשמוע תשובה לזה גם ממנהלי התנועה).
 
דעתי הבלתי-מחייבת

זהו סוד הקסם של בני עקיבא. לא ברור מה גורם לתנועה הזאת להישאר כ"כ רלוונטית ולהיות התנועה הגדולה בציבור הדתי-לאומי עם כל הפולמוסים והחריגות שלה. לכל תנועה יש את המוטו שלה: אצל אריאל זה "תורת חיים בעוז" ואצל עזרא "תורה עם דרך ארץ". אצל בני עקיבא זה"תורה ועבודה". אצל כולם יש דגש על תורה, השאלה היא מה נוסף לתורה. כן, דרך ארץ זה חשוב, אבל עם האידיאולוגיה של אריאל יש לי קצת בעייה. לא בטוחה שמה שאני מבינה הוא הפירוש הנכון, אבל זה נראה לי כאילו כל החיים צריכים להיות סביב לתורה. אין בזה שום פסול, חלילה-להפך! "והגית בו יומם ולילה"! אבל להביא את התורה לידי מעשה-זה משהו שבני עקיבא חרתה על דיגלה, ואני חושבת שזה מה שגורם לתנועה להיות אבן שואבת לכל מאן דבעי. ושוב-זו דעתי הבלתי-מחייבת! עניתי לך?
 
כן

זאת לא תופעה כוללנית, אבל זה מתחיל לחדור לאט לאט לסניפים. תאמיני לי שאני רואה את זה בסניף שלי, זה תהליך איטי וארוך אבל זה קורה.
 
כשאת אומרת ''סניפים נפרדים'',

כוונתך לסניפים שהשבטים מופרדים בהם או לסניפים שהמבנה שלהם נועד רק לבנים/ בנות?
 

Walk Two Moons

New member
בטח, יותר מאחד.

כרגע עולה לי בראש סניף "בין החומות" בירושלים - אבל אני בטוח שיש עוד.
 
סניף בין החומות לא

היה סניף בנ''ע שהתבדל והקים את ''אריאל''? או שהוקם סניף בין החומות חדש?
 
עד כמה שידוע לי - לא.

וזה ההבדל המהותי העיקרי בין בני-עקיבא לאריאל. אריאל מפרידים את החניכים כך שהבנים והבנות לא יוצרים קשר ביחד (לפחות לא במסגרת התנועתית). אני חושב שזה די ברור.
 
למעלה