בנ''ע מחרימה את הטקס בגוש עציון בשל שירת נשים

בנ''ע מחרימה את הטקס בגוש עציון בשל שירת נשים

מתוך הכתבה: ''חניכי התנועה לא ישתתפו בטקס הזיכרון ללוחמי שיירת הל"ה בגוש עציון, בשל הופעת להקה צבאית ויקיימו במקום טקס אלטרנטיבי. חניכים זועמים: "זה ביטוי מצער להלך רוח מקצין, המתבדל מרוב הציונות הדתית ועם ישראל". בני עקיבא: "משרד הביטחון כפה תכנים בלי לתת ביטוי לרוח התנועה" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3837797,00.html ומה דעתכם?
 

RacheliShoham

New member
לא לך, לבני נכטלייר. ניסיון להציג את התנועה

כמשהו שהיא לא. לא תצפה ממני להאמין שבני עקיבא היא נגד שירת נשים כשמפרסם אותה צוות הווי שכולל בתוכו גם נשים, נכון ? שמופיעות והכל. Come on. בשתי מילים - די לצביעות.
 
אין פה שום צביעות

בצוות הווי הכל פועל ע"פ פסקי הלכה שאושרו ע"י רבנים, ואת אף פעם לא תראי בת שרה לבד בתור סולנית. לא לכולם זה מתאים, אבל כל עוד יש לזה אישור מרבני התנועה, שהם רבנים שמקובלים לא רק עליי ועל עוד שני אנשים בעולם, אני לא רואה פה שום צביעות.
 
ואם יורשה לי להוסיף,

צוותי הווי כבר לא פעילים כיום. אמנם יש את הלהקה של בני-עקיבא העולמית, אבל להם יש מזכ''ל משלהם. הרב בני עוסק בבני-עקיבא ישראל.
 

RacheliShoham

New member
אבל נראה בנות מופיעות. כולנו מסכימים שזה לא

אקט צנוע. הרי האישור של ההלכה להופעת נשים יחד עם גברים פירושו מתיחה של החוט - ההלכה בעיקרה לא מתירה לנשים לשיר ולהופיע. אז מאיפה פתאום באה ההתיימרות הזאת, שני עקיבא היא "נגד שירת נשים מכל וכל" ? נשמע לי לא אמין וסתם הצגה.
 
מן הסתם הדברים הוצאו מהקשרם

ברור לי שהכוונה הייתה שמדובר בהופעה לא צנועה בעליל מבחינת הדרך בה מופיעות הבנות ולכן זה היה אסור. אם זה לא ככה, אז איזה מן אינטרס יש לבנ"ע לעשות את זה?
 

RacheliShoham

New member
הנקודה בדבריי הייתה שלפני שבני עקיבא רצים להפ

גין ולהחרים טקסים ששרות בהם נשים, שיעשו חושבים טוב טוב ויבדקו קודם את עיסתם שלהם. יש כל כך הרבה דברים לא צנועים בתנועה ... מלא אירועים פנימיים [ובגלל אחד מהם, חמור במיוחד, עזבתי] לוקים באיסור נגיעה, שירת נשים וריקודים מעורבים. אז בחייאת ...
 
אוי באמת..

את באמת חושבת שבנ``ע נותנת לגיטימציה לדברים כאלה? מדובר בדברים שאין ממש מה לעשות איתם..
 

RacheliShoham

New member
מה את אומרת ?

גם כשהפעילות גובתה על ידי רכז ארגון של המחוז באותה תקופה ? את יודעת, אם זה לא היה מזעזע לא הייתי זוכרת את זה עד עכשיו בכזאת בהירות ולא הייתי בוחרת לטרוק דלת עם בני עקיבא. יצאתי משם כל כך סחוטת כוחות להיאבק ... עד שפשוט וויתרתי
 
אני לא יודעת באיזו פעילות מדובר

ומה בדיוק קרה שם, אז אני לא יכולה להתווכח איתך על זה..
 

RacheliShoham

New member
בנטיעות שההרקדה שלהם הייתה מעורבת לחלוטין,

בנים בתוך בנות והפוך, בנות משתוללות כשבנים מסתכלים, בלי שום מחיצה, חירפון טוטלי !! על נגיעה בכלל לא היה מה לדבר ... ממש דיסקוטק של הדוסים. איבוד חושים מוחלט, ממש פריקת עול. גועל נפש. ולא תוכלי להגיד שזו הייתה "סטיית תקן", כי מייד רצתי אל הרכז להתלונן, והוא גיבה את האירוע ואמר שזו הדרך של בני עקיבא. ככה ? אז שלום ולהתראות ...
 
לא ממש.

להגיד שזאת הדרך של בני-עקיבא, זה לא נכון. בכל המפעלים שיצאתי אליהם (מסעות, ביריה, נטיעות, סמינריון השבט) הכל היה נפרד. גם הרקדות וגם צורות ישיבה. זה כנראה משתנה ממחוז למחוז.
 
למעלה