בעיה בבלוטת הבלינפה ברגל

Speedster

New member
בעיה בבלוטת הבלינפה ברגל

לפני כחצי שנה בערך, אחותי בת ה-13 נפלה על רגלה. לפי מה שהבנתי, זאת לא היתה נפילה כל כך רצינית, אבל כעבור מספר ימים, שמנו (אני, אחי וההורים) לב לכך שהרגל שלה התנפחה קצת. בהתחלה הלכנו לרופה רגיל, אחר כך לרופאים אחרים, בנתיים הרגל התנפחה יותר. ההורים שלי דיברו עם פרופסור מהדסה ובעזרת הרב פירר שלחו את תוצאות הבדיקות לחו"ל על מנת לקבל חוות דעת בנושא. הרופאים הסיקו שוריד לוחץ על וריד אחר ברגל, וצריך לנתח להשים בוריד קפיץ. עכשיו היססנו מאוד בקשר לניתוח, משום ששמענו שרק לילדה אחת בת 16 עשו את הניתוח בחו"ל. גם הרב פירר היסס בעניין, ושלח לנו מכתב שקיבל בנושא מרופא בפריז, שעליה להשים גרב אלסטית (דרך אגב, כל הרופאים המליצו על כך) ולשתות כל יום כדורי אספרין. עכשיו החלטנו לבסוף לעשות את הניתוח. מספר ימים לפני הניתוח, פנינו לפרופסור בבית החולים בלינסון, והוא קבע מיד שמדובר בנזק בבלוטת הלינפה ברגל, והמליץ על טיפול במכונה מיוחדת, שתוריד את רוב הנפיחות. (אבל בכל זאת אחותי תצטרך ללכת עם הגרב ההאלסטית). טוב, אחרי טפול במכונה, הנפיחות ברובה ירדה (עדיין יש נפיחות) אח אחותי נאלצת לשאת בסבל של הגרב שלוחצת לה כל היום על הרגל. עכשיו ראיתי בעיתון היום (ידיעות) אדם שנולד עם בלוטת לינפה פגומה, וסירב לטיפולים, ורגלו הגיע לממדים ענקיים. אני חושש שלמרות הטיפול במכונה, וחבישת הגרב. דרך אגב, המכונה היא מעיין גרב שמתלבשת על הגל, ומחוברת לצינורות שמכונה מזרימה לתוכם אויר ומנפחת כל קטע בגרב לסירוגין, בדומה לניפוח שמתבצע ע"י מכשיר לבדיקת לחץ דם. עכשיו לשאלה שלי: יש אולי טיפול שונה (אפילו ניתוח) שיכולה לעבור אחותי על מנת להוריד את הנפיחות לגמרי, ולהפסיק לחבוש את הגרב ? אני לא מדבר רק על הארץ, ניסע גם לחו"ל על מנת לטפל בבעיה.
 

Speedster

New member
ושכחתי לציין...

המכונה לא עוצרת את הנפיחות, אלא רק מקטינה אותה. כל מספר חודשים אחותי תצטרך לחזור לבלינסון על מנת להוריד את הנפיחות. והזמן שאחותי צריכה להיות מחוברת למכונה הוא בערך 24 שעות.
 
בעיה בבלוטת הלימפה

מדובר במקרה מסובך שעבר מספר התייעצויות וקטונתי מלתת עצות מבלי לבדוק את החולה, מה גם, שהחולה נבדקה ע"י מיטב הרופאים בארץ. מה שכן אני יכול להוסיף בענין זה, אני מטפל במספר חולים שהולכים עם גרב אלסטית כל חייהם והדבר מאפשר להם פעילות חיים רגילה לגמרי. כמו כן, חל שיפור ניכא בצורת ואיכות הגרביים האלסטיות. מדובר בטיפול פשוט יחסית שאינו גורם לסבל או מועקה קשים.
 
למעלה