בעיה קלה עם שיריו של אביתר..

Punchdrunk

New member
ה-י' היא באמת טעות מעצבנת,

בכל דבר, כתיבה, שירה, אפילו במוזיקה מודרנית לדעתי. אבל טעות שאני מקבלת בברכה היא הציווי, קשה לי מאוד לשיר או לדמיין שיר עם הרבה מילים בציווי. יש מילים שלא, כמו "חכה/חכי" וכאלה, אבל זה כי בציווי הזה משתמשים גם ב"שפה רגילה", לא מוקפדת. אבל ציווי בכללי הוא שבעייתי, זה פשוט נשמע כ"כ רע. [אני יודעת שזה לא שייך לתיקונים שאת אמרת, סתם הוספתי.]
 

evib

New member
אין גבול לקטנוניות?!

1. למה שאביתר בכלל יזכור מה זה בגד כפת? 2. מאיפה החלטתם שהוא דיסלקט? 3. אני לא מרשה לדבר עליו ככה!!!!!
אני חושבת שזה הדבר הכי מתקטנן בעולם והכי לא רלוונטי שאפשר להתמקד בו בשירים, במיוחד כשמדובר באביתר שהמסרים והלחנים שלו כ"כ חזקים ומדהימים שטעויות כאלה זה הדבר האחרון שצריך לשים אליו לב... חוץ מזה אני בטוחה שזה בכוונה כי לא הגיוני שהוא יעבוד עם כ"כ הרבה אנשים (עמיר לב, סיוון שביט, גיל סמטנה ועוד ועוד) ואף אחד לא ישים לב...פשוט כולם יודעים שזה חלק מהקסם שלו ומהסיבה שאי אפשר לעמוד בפניו!!! ואי אפשר לעמוד בפניו מה שלא תגידו...
הבחור הזה הוא מלך
(טוב, נו, כאן אני כבר פחות אובייקטיבית אבל לדעתי זה משהו שקשה להתכחש אליו- הוא מלך והוא מגיע ממשפחת המלוכה...)
 
זה לא קטנוניות o_O

ואף אחד לא אמר שהשגיאות האלו עושות את אביתר ליוצר פחות מוכשר והן לא מה שעושות את המוזיקה והיצירה של אביתר למושלמת. הדברים האחרים עושים אותה. כן, הטעויות האלה מפריעות לאנשים שיודעים שהן נעשות. לא מצפה מנערה בת 15 שתדע שפועל בעתיד בגוף מדבר נכתב עם אות האיתן א', אבל אני ללא ספק מצפה מאדם בוגר שחי בארץ הזו (שמדברים בה עברית) שידע. והוא תמיד יכול לתת לבנדוד שלו, אהוד, שיעבור לו על הטקסטים
 

tinko

New member
קשקשנים

אביתר הוא אמן ולא מורה ללשון ולכל השגיאות אין שום משמעות. ככה הוא רוצה לשיר וככה הוא שר. הוא מודע לעניין,וככה הוא החליט להשאיר את הטעויות,אז תרדו כבר מהעניין הזה.
 

dananit

New member
כולנו קשקשנים, קצת.

עדיפה בעיני פשטות וכנות עם שגיאות כתיב, מקשקשנות ופלצנות ארוכה ארוכה עם 100 בבגרות בלשון. לדעתי, כמובן.
 

evib

New member
מסכימה איתך במליון אחוז!

סופסוף מישהו שמבין אותי כאן...
 

orbiti

New member
אסור שלמשהו באומנות לא תהיה משמעות

כתיבה בשגיאות כתיב או דקדוק מעבירה מסר אסתטי שונה לחלוטין מהמסר של אותו טקסט כאשר הוא 'נכון' מבחינה דקדוקית, בדיוק כפי שפסנתר חשמלי נשמע שונה לחלוטין מסינטיסייזר גם כשהם מנגנים בדיוק את אותם הצלילים. חשוב מאד שהאמן ידע לבחור באסתטיקה הנכונה שמשרתת לחלוטין את היצירה שלו. לדעתי, לגיטימי לחלוטין לבקר את השגיאות (ובאופן כללי זה נושא מעניין, על מה אתה מצפה שידברו בפורום הזה, לעזאזל, אם לא על הדקויות האלו?) , אבל במקרה הספציפי של 'אקדח' הבחירה נעשתה לחלוטין באופן מכוון ומתוך הבנה של הצורה האסתטית של השגיאה. גם ב'מתנות' אני רואה בבחירה האסתטית הזאת משהו הגיוני שמתאים בהחלט לאסתטיקה הכללית של הטקסט (גם אם הוא לא לטעמי בכלל), ואין ספק שזה נעשה במכוון ולא מתוך חוסר הבנה, אבל יכול להיות שזה לא היה ככה, ואז המסר בטקסט פשוט לא היה עובר כמו שצריך.
 

evib

New member
אני בטוחה ש..

הבן דוד שלו לא יודע יותר טוב ממנו ושכל הטעויות שנעשו נעשו בכוונה על מנת להעביר מסר מסויים!!!
 
אוקיי תביני.

אנשים לא עושים שגיאות תחביר ע"מ להעביר דרכן מסר. יודעת למה? כי ככל הנראה רוב האנשים לא ישימו לזה לב. ובאמת, רוב האנשים לא שמים לב. זה הופך את זה לבסדר? לא.
 

evib

New member
למה לא../images/Emo35.gif

בדיוק
אנשים לא שמים לזה לב ובכל זאת המסר עובר כמו שצריך ולא צריך להסתבך עם זה... אז דעתי האישית היא שזה כן עוזר כי לא מדובר בשפה עילגת ברמות של להגיד "הבית" במקום "הביתה" או לדבר בסלנג רחוב נוראי... מדובר במשהו לא מורגש שמעביר את המסר ואולי אחרת לא היה יכול לעשות את זה אז למה לא???
 
אני אנסה להסביר עוד פעם.

את כותבת משהו אחד, אני מגיבה לך ואז את פתאום אומרת משהו אחר. בהתחלה אמרת שהשגיאות נועדו להעברת מסר ואחרי שהגבתי לך, שינית את הטענה שלך שאומרת שלמרות שיש שגיאות המסר מועבר כמו שצריך. לא מפריע לי שהוא עושה טעויות תחביר ודקדוק. אני אוהב את השירים שלו למרות הטעויות. אני פשוט אומרת שזה כן מפריע בצורה כלשהי כשהוא אומר "יעשה" במקום "אעשה" ועוד כאלה וכאלה שגיאות. וזה שיש אנשים שלא שמים לב לאותן שגיאות, זה חוסר הידע שלהם, והמחשבה שהשגיאות הן לא שגיאות.
 

evib

New member
לא שיניתי את טענתי אפילו לרגע

אני עדיין טוענת שבמקרים האלה (במיוחד באקדח) הטעויות נעשו בכוונה על מנת להעביר מסר... ואני לא בטוחה שאנשים לא שמים לב לשגיאות, יכול להיות פשוט שכמוני גם הם חושבים שהטעויות האלה נועדו על מנת להעביר את המסר של השיר בצורה הטובה ביותר. תראי, יכול להיות שאני טועה ושאכן אביתר עושה את הטעויות האלה שלא במודע וגם כך זה מקסים בעיני כי אני אישית כותבת שירים ואני חושבת שגם בשירים שלי הצורה המקורית של השיר כמו שכתבתי אותו באמצע הלילה ברגע של חולשה, לטוב או לרע, היא הדרך שבה הוא צריך להיות מועבר לעולם כי רק כך הוא לא מאבד את משמעותו... יכול להיות שהתפיסה שלי נובעת מכך שיש לי מושג כלשהו לגבי המצב שאדם צריך להיות בו בזמן שהוא כותב שיר... אני חושבת שיצירה צריכה ויכולה לצאת מבלי להיות בנאלית ונטולת מסר רק כשהכותב נמצא במצב שיש לו משהו שבוער בעצמותיו והוא רוצה להוציא את זה על הדף... אני מאמינה שרק במצב של עצב/ כעס גדולים או לחילופין תחושת אופוריה מסויימת והרגשה שהעולם מושלם יכולים להוביל מישהו להוציא מתוכו יצירה אמיתית עם מסר מהותי וכל עבודה על הטקסט אח"כ יכולה לפגוע במסר המקורי. יכול מאוד להיות שהמקרה של אביתר שונה כי כבר שמעתי ממנו על מקרים בהם הוספו משפטים ליצירותיו המקוריות כמו ב"תחרות כלבים" שעמיר לב הוסיף ליצירה הגמורה את המשפט "בנעליים היפות אני רץ יחף"... אני לא יודעת מה עובר לו בראש כשהוא כותב שיר וכמה שירים יוצאים לו באמת ברגעים כמו שתיארתי קודם (הלוואי וידעתי) אבל אני יודעת שהתפיסה שלי אישית נובעת מניסיוני האישי בלבד ויכול מאוד להיות שאני סתם מגנה עליו כאן ללא סיבה ממשית... אני לא יודעת!
 

OniOn Of a dOwn

New member
אני חושב שצריך לצפות גם

מנערה בת 15 שתדע שגוף ראשון בעתיד מתחיל עם א ולא י. אני מאוד מקווה שאני לא היחיד
בכל מקרה, אני בטוח שבשיר אקדח הטעות היא לא טעות. אני לא מאמין שהוא לא שם לב לזה, זה הוא ששם את זה שם. יומטוף :)
 
נו באמת.

1. לא אמרנו שהוא צריך לזכור דברים כמו כללי הדגש, אבל יש מספר דברים בסיסיים שכן צריך לדעת, כמו "כשאני יוצא מזה אני קונה". 2. חומד, דיסלקט זה לא קללה שאת והחברים שלך משתמשים בה, וזה לאו דווקא דבר מעליב. 3. לא מרשה? סליחה? מותר להעביר ביקורות רעות גם על אמן אהוב. דווקא בגלל שיש לו שירים ולחנים כל כך חזקים, זה צורם שפתאום באה טעות כזו. לא אמרנו שהוא לך טוב, או משהו כזה.. אחרת בפורום הזה אני מניחה שלא היינו.
 

evib

New member
לא הבנת אותי בכלל!!!../images/Emo70.gif

בתור בחורה דיסלקטית אין לי ספק שלא מדובר בקללה אך התכוונתי לומר שאני משערת (יותר נכון לומר בטוחה) שמי שכתב את זה על אביתר לא בדק כלום עם אף אחד לפני שהוא אמר את זה...ו"אני והחברים שלי"? אני לא יודעת אם ניסית להעליב בביטוי הזה (ולא, לא נעלבתי) אבל סתם לידע הכללי את לא מדברת כאן עם ילדה בת 15 שמעריצה את המורדים או את מיכל ינאי או מה שילדים מעריצים היום... אני בחורה בוגרת שסה"כ אומרת את דעתה ובהודעה הספציפית הזו השתמשתי מעט בקיצוניות הומוריסטית- ברור שמותר להעביר ביקורת על כל דבר ובכל זמן אך לדעתי לפני שקובעים הצהרות בין אם הן מעליבות או לא, צריך לבדוק את מידת נכונותם אחרת זה בעייתי לטעמי... זה הכל! והאמת? תקראי לי דיסלקטית אבל אין לי מושג למה אתם רואים בעייתיות במשפט כמו "כשאני יוצא מזה אני קונה" מה הבעיה? לאורך כל המשפט הוא מדבר בלשון הווה והוא רצה להדגיש כאן תהליך שקורה עכשיו אך עוד לא הסתיים... הוא מנסה להעביר שהוא עדיין בתהליך יציאה ממשהו מסויים ובתוך התהליך הזה הוא קונה מתנות לכולם... הוא לא אשם שאין בשפה שלנו משפט שיכול להעביר טוב יותר את התחושה הזו ושאפשר לדבר ככה רק בשפה האנגלית... אז אני לא סגורה על זה אבל לדעתי זה שזה לא מקובל לדבר ככה זה לא אומר שזה לא תקני כי באנגלית למשל זה חלק מהשפה... (לא בטוחה בכלל במה שאמרתי עכשיו אז אל תתפסו אותי במילה כי יכול להיות שאני טועה...) בכל אופן לי זה ממש לא צרם כי אני ראיתי את הרעיון מאחורי המשפט ואת מה שהוא ניסה להעביר בו ולא הצליח בדרכים אחרות אבל תאמיני לי שאם הייתה דרך להעביר את המסר הזה במשפט אחר ש"נשמע יותר טוב" הוא היה עושה את זה... אז זהו, אני מקווה שהבהרתי את עצמי כמו שצריך ומצטערת על חוסר ההבנה לגבי מה שאמרתי והזורה בה אמרתי את זה... יום טוב..
 
למעלה