בעיות במטרונית

  • פותח הנושא ai22
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
אבל אפילו אם זה היה דן

מה הקשר למונופול??
לדן צפון אין שום קשר למכונות. מי שמתחזק אותם זה יפה נוף .
אבל אפילו אם זה היה דן
מה זה שייך למונופול? למישהו יש אינטרס שהמכונות האלה לא יעבדו?
 
אתה טועה

מה הקשר למונופול??
לדן צפון אין שום קשר למכונות. מי שמתחזק אותם זה יפה נוף .
אתה טועה
התשתית (תקשורת וכו') באחריות יפה נוף. ציוד הקצה (מכונות) באחריות דן בצפון - שאחראית גם לגבות את הכסף, ותיקנס במידה שיהיו פערים גדולים בין הספירות לנתוני הגביה
 

mister K

New member
בשורה התחתונה - זו איוולת שאין תיקוף בפנים

בעיות במטרונית
לאחרונה התחילו לשלם במטרונית - ומאז מתגלות עוד בעיות.
מתוך 4 נסיעות בתשלום במטרונית:
- בראשונה: המכונה נתקעה, ולא קיבלה מטבעות. שילמתי בשטר.
- בשנייה: המכונה החליט דווקא לא לקבל שטרות. ה"מדריכים" ליד המכונה הציעו לשמור לי על התיקים בזמן שאני רץ לחנויות המרוחקות ומנסה לפרוט את השטרות לשקלים.
- בשלישית: המכונה דווקא קיבלה את המטבעות, אבל לא הדפיסה כלום. כשהתלוננתי לנהג, הוא אמר שאין לו שום קשר לגבייה - הבעיה היא של הנוסעים ולא שלו.
- ברביעית: שוב מכונה שלא מקבלת מטבעות. הגיע פקח ובמקום להתמודד עם המתלוננים הרבים - אמר לכולם לעלות למטרונית שהוא ירד ממנה.

איזה כיף כשיש מונופול - לא צריך לדאוג לנוסעים.
הם לקוחות שבויים.
בשורה התחתונה - זו איוולת שאין תיקוף בפנים
לא ברור מה עבר בראש למי שהחליט שתיקוף הכרטיסים ייעשה רק מחוץ למטרונית ולא בתוכה כמו שהגיוני שיהיה.
לגבי התקלות, אני מניח שמדובר במחלות ילדות של המערכת והמצב הזה יימשך זמן מה. אין שום קשר למונופול.
 

ai21

New member
המונופול הוא ביחס למצב לפני

בשורה התחתונה - זו איוולת שאין תיקוף בפנים
לא ברור מה עבר בראש למי שהחליט שתיקוף הכרטיסים ייעשה רק מחוץ למטרונית ולא בתוכה כמו שהגיוני שיהיה.
לגבי התקלות, אני מניח שמדובר במחלות ילדות של המערכת והמצב הזה יימשך זמן מה. אין שום קשר למונופול.
המונופול הוא ביחס למצב לפני
לפני שהחלה סאגת המטרונית - היו נת"צים שבהן רק אוטובוסים ומוניות נסעו.
זמן הנסיעה היה קצר, והמחיר היה זול (הודות למוניות השרות התכופות).

ואז התחילו לעשות משחקים:
ניסו לאסור על מוניות שרות להשתמש בנת"צים ובתחנות (כולל מספר תביעות כושלות)
פתחו את הנת"צים לכל הרכבים (פעולה מטופשת שסתמה אותם),
אז בנו את המטרונית - ואסרו על המוניות לנסוע בהם.
ועכשיו - כולם סובלים ממערכת גרועה ללא חלופות אמיתיות (שהרי הנת"ץ בוטל, ומספר הנוסעים והרכבים רק גדל).
זאת - אחרי שמליארד וחצי שקל בוזבזו לשווא.


גם כשמדברים על מערכת הירארכית - זאת בדיחה.
למרות הבטחות על קוים שכונתיים או קוי רוחב (רעיון מעולה שהיה מגביר מאוד את האפקטיביות של המטרונית) - בפועל זה לא קיים בקריות.
אז במקום קוים ארוכים ואיטיים שמספקים שירות מלא - יש רק ביטול קוים והפחתת תדירות.
רק הקוים המרכזיים זכו לטיפול - תפקיד שמוניות השירות מילאו בהצלחה לפני שהסאגה המטופשת החלה.
והתכנון המרכזי אפילו לא טרח להקים תחנות אוטובוס סמוכות לתחנות המטרונית שימלאו בעתיד תפקיד זה - דבר שהיה מאפשר למוניות שרות למלא את התפקיד עד שהבירוקרטיה הריכוזית תיתן מענה.


מה שטוב בתחרות - זה לא יעילות אגדית, אלא גמישות.
תכנון מרכזי נוטה לעשות טעויות ממש מטופשות - ולא לתקן אותן במשך זמן ממושך.
במקום לתקן - מגדילים את התקציב, או שטוענים שהתקציב נגמר.
לכן תכנון טוב - צריך לאפשר תחרות בנקודות שבהן התכנון מסובך.
 
הורדת תדירות בקריות???

המונופול הוא ביחס למצב לפני
לפני שהחלה סאגת המטרונית - היו נת"צים שבהן רק אוטובוסים ומוניות נסעו.
זמן הנסיעה היה קצר, והמחיר היה זול (הודות למוניות השרות התכופות).

ואז התחילו לעשות משחקים:
ניסו לאסור על מוניות שרות להשתמש בנת"צים ובתחנות (כולל מספר תביעות כושלות)
פתחו את הנת"צים לכל הרכבים (פעולה מטופשת שסתמה אותם),
אז בנו את המטרונית - ואסרו על המוניות לנסוע בהם.
ועכשיו - כולם סובלים ממערכת גרועה ללא חלופות אמיתיות (שהרי הנת"ץ בוטל, ומספר הנוסעים והרכבים רק גדל).
זאת - אחרי שמליארד וחצי שקל בוזבזו לשווא.


גם כשמדברים על מערכת הירארכית - זאת בדיחה.
למרות הבטחות על קוים שכונתיים או קוי רוחב (רעיון מעולה שהיה מגביר מאוד את האפקטיביות של המטרונית) - בפועל זה לא קיים בקריות.
אז במקום קוים ארוכים ואיטיים שמספקים שירות מלא - יש רק ביטול קוים והפחתת תדירות.
רק הקוים המרכזיים זכו לטיפול - תפקיד שמוניות השירות מילאו בהצלחה לפני שהסאגה המטופשת החלה.
והתכנון המרכזי אפילו לא טרח להקים תחנות אוטובוס סמוכות לתחנות המטרונית שימלאו בעתיד תפקיד זה - דבר שהיה מאפשר למוניות שרות למלא את התפקיד עד שהבירוקרטיה הריכוזית תיתן מענה.


מה שטוב בתחרות - זה לא יעילות אגדית, אלא גמישות.
תכנון מרכזי נוטה לעשות טעויות ממש מטופשות - ולא לתקן אותן במשך זמן ממושך.
במקום לתקן - מגדילים את התקציב, או שטוענים שהתקציב נגמר.
לכן תכנון טוב - צריך לאפשר תחרות בנקודות שבהן התכנון מסובך.
הורדת תדירות בקריות???
אם סופרים את המטרונית ואגד ביחד, בקריות יש היום בכל היום *מאות* נסיעות אוטובוס יותר מכפי שהיו לפני הפעלת המטרונית.
הכסוי הגיאוגרפי בקריות הורחב, שעות הפעילות הוארכו, ומספר המעברים בין קריה אחת לאחרת ירד. בקריות אין קווי רוחב? זה כמעט כל מה שיש שם היום
 

ai21

New member
המטרונית לא נחשבת הוספה

הורדת תדירות בקריות???
אם סופרים את המטרונית ואגד ביחד, בקריות יש היום בכל היום *מאות* נסיעות אוטובוס יותר מכפי שהיו לפני הפעלת המטרונית.
הכסוי הגיאוגרפי בקריות הורחב, שעות הפעילות הוארכו, ומספר המעברים בין קריה אחת לאחרת ירד. בקריות אין קווי רוחב? זה כמעט כל מה שיש שם היום
המטרונית לא נחשבת הוספה
כי בפועל - הם החליפו את השירות של מוניות השירות,
שלעומת המטרונית נתנו שירות מעולה.
והתדירות שלהן לא הייתה נמוכה יותר.

מספר המעברים בין קריה אחת לאחרת הוא לחלוטין בלתי רלוונטי.
הקריות הן רצף עירוני, שהמטרונית הייתה יכולה לחבר.


מהם קוי הרוחב שהתווספו לדעתך בקריות?
הרי היו בעיקר ביטולים.
 

mister K

New member
איך שירות של מונית יכול להיות מעולה??

המטרונית לא נחשבת הוספה
כי בפועל - הם החליפו את השירות של מוניות השירות,
שלעומת המטרונית נתנו שירות מעולה.
והתדירות שלהן לא הייתה נמוכה יותר.

מספר המעברים בין קריה אחת לאחרת הוא לחלוטין בלתי רלוונטי.
הקריות הן רצף עירוני, שהמטרונית הייתה יכולה לחבר.


מהם קוי הרוחב שהתווספו לדעתך בקריות?
הרי היו בעיקר ביטולים.
איך שירות של מונית יכול להיות מעולה??
את מוניות השרות צריך למחוק מעל פני האדמה. אוי ואבוי אם ייתנו לנגע הזה לנסוע בנתיבי המטרונית. אני לא רוצה לחשוב אפילו על מה שיקרה.

אני מסכים שיש עדיין בעיות במטרונית שצריך לפתור, כמו האיטיות שלה או התיקוף מבחוץ.
אבל אם כל עצם התלונה שלך היא על כך שיצרו מערכת היררכית מסודרת ומונעים מאמצעי תחבורה חאפרי להפריע לה, אז צר לי שאתה לא מרוצה אבל אני בטוח שתתרגל.
את מוניות השרות צריך למחוק ועל אחת כמה וכמה בעיר כמו חיפה שהתחבורה הציבורית בה לא נתונה לעוצר השבת הבזוי.

לגבי מספר הנסיעות בקריות, הוא בהחלט גדל ומבוסס על קווי רוחב וכיום השירות שם הרבה יותר מסודר ויעיל. כמו כן, עדיין קיימת תחרות בקטע הראשי בהסתדרות בין אגד למטרונית.
 

ai21

New member
כי הוא ממלא את תפקידו - והמטרונית לא.

איך שירות של מונית יכול להיות מעולה??
את מוניות השרות צריך למחוק מעל פני האדמה. אוי ואבוי אם ייתנו לנגע הזה לנסוע בנתיבי המטרונית. אני לא רוצה לחשוב אפילו על מה שיקרה.

אני מסכים שיש עדיין בעיות במטרונית שצריך לפתור, כמו האיטיות שלה או התיקוף מבחוץ.
אבל אם כל עצם התלונה שלך היא על כך שיצרו מערכת היררכית מסודרת ומונעים מאמצעי תחבורה חאפרי להפריע לה, אז צר לי שאתה לא מרוצה אבל אני בטוח שתתרגל.
את מוניות השרות צריך למחוק ועל אחת כמה וכמה בעיר כמו חיפה שהתחבורה הציבורית בה לא נתונה לעוצר השבת הבזוי.

לגבי מספר הנסיעות בקריות, הוא בהחלט גדל ומבוסס על קווי רוחב וכיום השירות שם הרבה יותר מסודר ויעיל. כמו כן, עדיין קיימת תחרות בקטע הראשי בהסתדרות בין אגד למטרונית.
כי הוא ממלא את תפקידו - והמטרונית לא.
לפני שהסאגה המטופשת החלה,
אם רצית להגיע לחיפה - עלית על מונית שרות (שעברה כל 10 דקות).
הנהג היה אדיב, קיבל כל סוג של מזומן שהיה לך, ולא נקט בשיטות של איומים והפחדות.
בכל הפרמטרים למעט זמן ומחיר (שירד עקב סבסוד כבד של התשתיות) - חלה הרעה משמעותית.

הבעיות של המטרונית רק מתחילות בבעיות כמו כלי רכב לקוי, איטיות עקב חוסר השלמת הקו, ותקלות במערכת הגביה.
הבעיות העיקריות נובעות מהגישה - הכל מתוכנן מלמעלה מתוך הנחה שהכל יעבוד וכמו תמיד זה מוביל רק לתקלות.
קח למשל את הנהג - האדם היחיד שאתה רואה, והיחיד שיכול לתת מענה לתקלות.
הוא לא "נותן שרות" - הוא מתעלם מהנוסעים. למה?
איזה אדם שפוי בדעתו מקים מערכת כזו?
מי מניח שלעולם לא יהיו תקלות?

הייתי רוצה מערכת היררכית, וריכוזית, כל עוד היא סבירה.
כזו שיש בה קוי משנה שמנקזים את התנועה משאר הקריות - ועושים קוים קצרים לעבר המטרונית.
בדיוק מה שהבטיחו אי שם כשהתחילו לתכנן את המטרונית.
דווקא בקוי הרוחב - היה אפשר להשתמש במוניות השירות האהובות בקוים שבהם התעבורה לא מצדיקה אוטובוס גדול.
במקום - יש עדיין את אותם "קוי נחש" ארוכים, מפותלים וגרועים. רק בתדירות נמוכה יותר.
וממש לא צריך הרבה. בתור התחלה צריך הקמת תחנות אוטובוס סמוכות לתחנות המטרונית - כדי שהעלאת והורדת נוסעים לא יהיו תוך עבירה על החוק.
אבל במקום - יש התנשאות על הלקוח ועל מוניות השירות.
די עלוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה