כי הוא ממלא את תפקידו - והמטרונית לא.
איך שירות של מונית יכול להיות מעולה??
את מוניות השרות צריך למחוק מעל פני האדמה. אוי ואבוי אם ייתנו לנגע הזה לנסוע בנתיבי המטרונית. אני לא רוצה לחשוב אפילו על מה שיקרה.
אני מסכים שיש עדיין בעיות במטרונית שצריך לפתור, כמו האיטיות שלה או התיקוף מבחוץ.
אבל אם כל עצם התלונה שלך היא על כך שיצרו מערכת היררכית מסודרת ומונעים מאמצעי תחבורה חאפרי להפריע לה, אז צר לי שאתה לא מרוצה אבל אני בטוח שתתרגל.
את מוניות השרות צריך למחוק ועל אחת כמה וכמה בעיר כמו חיפה שהתחבורה הציבורית בה לא נתונה לעוצר השבת הבזוי.
לגבי מספר הנסיעות בקריות, הוא בהחלט גדל ומבוסס על קווי רוחב וכיום השירות שם הרבה יותר מסודר ויעיל. כמו כן, עדיין קיימת תחרות בקטע הראשי בהסתדרות בין אגד למטרונית.
כי הוא ממלא את תפקידו - והמטרונית לא.
לפני שהסאגה המטופשת החלה,
אם רצית להגיע לחיפה - עלית על מונית שרות (שעברה כל 10 דקות).
הנהג היה אדיב, קיבל כל סוג של מזומן שהיה לך, ולא נקט בשיטות של איומים והפחדות.
בכל הפרמטרים למעט זמן ומחיר (שירד עקב סבסוד כבד של התשתיות) - חלה הרעה משמעותית.
הבעיות של המטרונית רק מתחילות בבעיות כמו כלי רכב לקוי, איטיות עקב חוסר השלמת הקו, ותקלות במערכת הגביה.
הבעיות העיקריות נובעות מהגישה - הכל מתוכנן מלמעלה מתוך הנחה שהכל יעבוד וכמו תמיד זה מוביל רק לתקלות.
קח למשל את הנהג - האדם היחיד שאתה רואה, והיחיד שיכול לתת מענה לתקלות.
הוא לא "נותן שרות" - הוא מתעלם מהנוסעים. למה?
איזה אדם שפוי בדעתו מקים מערכת כזו?
מי מניח שלעולם לא יהיו תקלות?
הייתי רוצה מערכת היררכית, וריכוזית, כל עוד היא סבירה.
כזו שיש בה קוי משנה שמנקזים את התנועה משאר הקריות - ועושים קוים קצרים לעבר המטרונית.
בדיוק מה שהבטיחו אי שם כשהתחילו לתכנן את המטרונית.
דווקא בקוי הרוחב - היה אפשר להשתמש במוניות השירות האהובות בקוים שבהם התעבורה לא מצדיקה אוטובוס גדול.
במקום - יש עדיין את אותם "קוי נחש" ארוכים, מפותלים וגרועים. רק בתדירות נמוכה יותר.
וממש לא צריך הרבה. בתור התחלה צריך הקמת תחנות אוטובוס סמוכות לתחנות המטרונית - כדי שהעלאת והורדת נוסעים לא יהיו תוך עבירה על החוק.
אבל במקום - יש התנשאות על הלקוח ועל מוניות השירות.
די עלוב.