בעיות זיכרון מחמירות

SweetyGirl18

New member
בעיות זיכרון מחמירות

שלום לכולם, הני חייל בן 20, מאובחן כחולה בOCD, כזכור לי תמיד היו לי קצת בעיות זכרון קטנות, במיוחד בקשר בין אנשים לשמות, אני יכול לראות מישהו וזיהוי השם ייקח הרבה זמן, אבל זה לא היה קריטי ורוב האנשים כן זכרתי, במיוחד את הוותיקים. לאחרונה לדעתי חלה החמרה, זה הגיע עד כדי קח שביום הבחירות - כשהייתי חבר בוודעת הקלפי (הייתי אחראי על הקלפי בבסיסי) הצבעתי פעמיים בטעות - כי לא זכרתי ונחקרתי מספר פעמים במצ"ח בעקבות ההצבעה הכפולה. כמובן שהם לא האמינו כי זה נשמע לא הגיוני שהצבעתי פעם אחת ואז שחכתי והצבעתי שוב אבל כך היו הדברים. עוד דברים שאני שוכח זה כמו מפתחות, זה פשוט בלאקאווט שלא נפסק, אני לא זוכר כלום שקשור לנושא מרגע איבוד המפתחות. הבעיה היא שזה לא תמיד, זה קורה כנראה מסיטואציות מסויימות שקדמו למקרה, אולי יש קשר להפרעות חרדה?
 

SweetyGirl18

New member
ובנושא אחר לגמריי

OCD אצלי התחיל להתגבר שוב לאחר שנה שבה הצלחתי כמעט להעלים או יותר נכון להתעלם, להסתיר ולהכחיש. יש לי חברה שאני אוהב מאוד, אבל הבעיה היא שהיא צריכה אותי הרבה לידה והיא כמעט לוקח לי את כל הזמן והכוחות, החזירו אותי לשמירות, אני דיי במצב כללי חרא, אני לחוץ מאוד, עצבני וחסר סבלנות, אין לי כסף, אני במינוס, קיבלתי דו"ח על מהירות מופרזת בסך 750 ש"ח, בשנה האחרונה נכנס לי הקטע עם האוכל שאני דיי אובססיבי לגביו, אני אוכל רק אוכל בריאות - לחם מחיטה מלאה, דגנים מחיטה מלאה, לא שותה קולה, אוכל ירקות, מקפיד על 3 פירות ביום, לא מעשן, ומיישם בעצם דברים שקראתי בעיתונים ובכתבות, רק הבעיה היא שזה אובססיבי ואם אני אוכל לחם מחיטה רגילה אני ארגיש חרא, אם אני אוכל 4 פירות במקום 3 זה יציק לי כל היום ועוד דברים בסגנון הזה... בקיצר השבוע הרגשתי שאני מאבד שליטה על עצמי ואני על סף התמוטטות עצבים.
 

sun79

New member
זכרון

נשמע שאתה משקיע המון זמן בהדחקה של דברים שהאנרגיה הולכת לשם ואין מספיק בשביל לזכור דברים. כמובן שזה לא מדעי שווה שתבדוק את זה. ובכל מקרה התעלמות מאוסידי לא מעלימה אותו הוא חוזר במצבי לחץ ויותר בעוצמה . אני לא הייתי בצבא אבל ממה שאני יודעת אפשר לבקש ממשקית ת"ש אישור לשרת קרוב לבית ולא קרבי ואז יש לך יותר זמן גם לעבוד, וגם לנוח וגם לטפל באוסידי. תעשה את השיקולים שלך. בהצלחה.
 

אמא11

New member
היי סוויטי יקר ../images/Emo140.gif

בוקר טוב. בהחלט יכול להיות שבעית הזיכרון נובעת מחרדה, ויתכן מאד מאד שלפעמים אתה סתם עייף ולכן לא מרוכז. בכל אופן - דבר ראשון - לפני כל ההשערות, לך לרופא ותבקש בדיקת דם. בעית זיכרון יכולה לנבוע גם מאיזו שטות כמו חוסר של משהו בדם כמו ויטמין B או ברזל - חוסר שאיזה תוסף יכול לפתור בקלות. נכון שאתה אוכל אוכל "בריא" אבל אולי שני מזונות שאתה אוכל מנטרלים זה את זה מבחינת ספיגה של ויטמינים. קודם כל בדיקת דם כללית . שיהיה לך יום נחמד. תמי
 

קרן רט

New member
היי סוויטי

זה באמת מאוד מפחיד לאבד אמון בזיכרון שלך. אני מצטרפת להצעה של אמא11, אבל מרחיבה- תיגש לבקש את כל הבדיקות האפשריות הקשורות לזיכרון, גם נוירולוגיות. אפשר גם בדיקה אצל פסיכיאטר, אולי התרופות משפיעות, ואז אפשר להחליף אותן. עדיף בדיקה המקיפה ביותר, כדי לשים אצבע על הבעיה. לגבי האוכל- ברור שהאוסידי חדר לתחום הזה. אפשר לקבל את זה, בסך הכל למזלך, המדובר בדברים שמועילים לבריאותך, אבל אפשר גם להחליט על סוג של 'טיפול התנהגותי' עצמי או בליווי פסיכולוג. לא להתחיל לאכול ג'אנק, אלא לשחק עם הכמויות (מותר לאכול רק 2 פירות, לחם שיפון או סויה וכד'). אגב, אתה כותב שאתה מיישם מה שקראת בעיתונים, כלומר, ייתכן שהתזונה שלך לא שלמה כי הוא מבוססת על ידיעה חלקית. אולי כדאי לך לתאם פגישה עם דיאטנית, להסביר לה שאתה מעוניין רק באוכל בריאותי, ולבנות יחד אתה תזונה מאוזנת ומבוססת מבחינה מקצועית? עם החברה נשמע שאתה במקום בו הרבה מאוד זוגות נמצאים אחרי השלב הראשון של ההתאהבות. בהתחלה, השניים רוצים רק להיות כל הזמן אחד עם השני, אחר כך זה משתנה לזוגיות שלווה יותר. יכול להיות שאתה כבר עברת לשלב הבא, היא נמצאת עדיין בקודם. כדאי אולי לדבר איתה, להחליט ביחד על גבולות (כמה פעמים בשבוע נפגשים, מדברים בטלפון, שולחים אסאמאסים). תגיעו לאיזה איזון שיאפשר לשניכם להרגיש מרוצים ואוהבים ולא להכנס לתוך מלחמת תשומת לב וזמן. נורא חבל. שיהיה לך בהתמודדות עם המציאות המורכבת שלך. יש לך כמה דברים לא פשוטים, אבל הסך הכל נשמע אפשרי ואופטימי
 
הדחקה

לפעמים אנחנו נמצאים במצבים לא נעימים, או שיש לנו זכרונות לא נעימים. מה אנחנו עושים? מדחיקים! לא חושבים על זה! ההדחקה היא דבר נורמלי ביותר, והוא חלק ממנגנוני ההגנה הרגילים של האדם. אילו לא היינו מסוגלים להתעלם מדברים שמרגיזים או מעציבים אותנו, היינו הרבה פחות שמחים.. אבל לפעמים הסחת הדעת הרגילה אינה מספיקה לפעמים אנחנו נמצאים במצב לחץ או דיכאון כזה, ששום דבר רגיל לא יכול להסיח את דעתנו ממנו. במקרה כזה, ע"פ תיאורית הבחירה הרציונלית, נפתח OCD כדרך להתמודדות. (יכולה להיות גם סיבה נוספת לפיתוח OCD). אם אנחנו מתעסקים במשהו כל הזמן, הרי שאנחנו שוכחים את הבעיות שלנו! לכן אם הצלחת להתעלם מהאוסידי, אני משוכנע שעוצמתו פחתה במידה ניכרת ביותר. סביר להניח, לפי מה שאתה כותב, שבדרך כלל לא היית עסוק באוסידי במהלך היום והוא לא הפריע לחיי היום יום שלך. משמעות הדבר, שבעצם בזמן הזה לא לקית בהפרעה. בניגוד למה שכתבה לך sun79, הסחת הדעת מההפרעה ועיסוק בדברים חיוביים במקומה, היא דבר מועיל ביותר. יותר, מכך, זו יכולה להיות דרך להירפא (ואתה דוגמא טובה לכך). עליך לדעת שהכל בא מבחירה אישית שלך. אני מנחש שבזמן האחרון אתה נמצא במצב לחץ. אולי תפקיד חדש, אולי השתנה המצב ביחידה, ואולי מסיבה אחרת. יתכן שאתה מפתח OCD על מנת להסיח את דעתך מהמציאות. לפי דעתי הלא מקצועית, להסחת הדעת יכולה להיות גם השפעה על הזיכרון, באופן הפשוט הבא: אם אתה מתעסק במחשבות טורדניות כל הזמן, אתה פחות שם לב לדברים. אם מטרת המחשבות הטורדניות היא בדיוק לא לשים לב לדברים המסויימים האלה, הרי שתזכור אותם פחות. גם אני, דרך אגב, מתקשה מאד לזכור הרבה דברים, ובייחוד פנים של אנשים. חשבתי שפשוט זו בעיה ביולוגית, אבל אישתי טוענת שפשוט לא כל כך חשוב לי לזכור פנים, ולא התרגלתי לשים לב לעניינים האלה. כנראה שהיא צודקת. איך פותרים את הבעיה? אינני איש מיקצוע, ולכן אני רק יכול לנסום להעלות רעיונות. לדעתי כדאי לשלב תרגילי הרפיה (כאשר המחשבה הטורדנית מפריעה) עם תרגילים לשיפור המיקוד. כן, אני מודע לכך ששתי ההצעות שלי קצת סותרות, אבל אתה צריך למצוא את שביל הזהב בינהן.
 

SweetyGirl18

New member
תודה לכל העונים

הלכתי לרופא יחידה הוא הפנה אותי לבדיקת דם ולנוירולוג. בעיית הזיכרון מגיעה גם למצב שאני כל הזמן שוכח שם ספציפי של בן אדם ולוקח לי שעות להזכר בשם ואז שוב הוא נשכח אחרי יממה. אני פחות חושב שזה בעייה של חוסר ריכוז.
 
למעלה