``בעלי`` או ``אישי``

אורלי_ל

New member
``אישי`` זה רעיות טוב אבל ``לא מתגלגל``

אני חושבת שאני אדבוק ב``בן זוגי``. בשום אופן לא ``בעלי``.
 

fluppster

New member
ייתכן שאתם תתרעמו על הודעה זו....

ואולי זה רק בגלל שאני בת 16 ועוד לא היה לי נסיון עם ``בעלי`` או ``אישי``, אבל נראה לי שכל הדיון הזה הוא ממש סתמי וחסר חשיבות. אני חושבת שהיום מיחסים למילים יותר מדי חשיבות בגלל משמעותן הישנה, כמו למשל למילים ``כוסית`` או ``כוסון`` (שאני אישית נוטה להשתמש בהן הרבה). יש אנשים שממש שונאים מילים אלו מפני שהן באות מן המילה ``כוס``, שכפי שידוע לכולנו היא מילה מאוד גסה. אבל אני לא רואה אותה ככה, אני רואה אותה כ``מישהו/י שנראה/ית טוב``. כך גם לגבי ``בעל``. אני לא רואה אותה כ``בועל`` או ``בעלות``, אלא כגבר שקשור לאישה שהוא אוהב בקשר נישואין. אולי אתם סתם רוצים להוכיח כמה שאתם פמיניסטים, או שנגמרו לכם הנושאים לשיחה, אבל אני עשיתי לפני כשבועיים בגרות בלשון, ומה שלמדתי מ-10 שנות לימוד לשון, זה שהשפה היא דבר שמשתנה כל הזמן, ולכן אין ליחס חשיבות כזו גדולה לכל מילה. אני מגדירה את עצמי כפמיניסטית ביותר, ותאמינו לי שאני יודעת כמה זה קשה להיות פמיניסטית בעולם השוביניסטי שבו אנו חיים (או בכיתה השוביניסטית שבה אני לומדת), אבל אחד הדברים בפמיניזם שמרתיע גברים זה הנטיה להתווכח על כל מילה קטנה שיכולה להתפרש כשוביניזם. זה הכול.
 
רק סמנטיקה? אז למה נעלבים?

``חיים ומוות ביד הלשון`` כל הויכוח הזה שגורר כלכך הרבה תגובות נראה שטחי או שולי אבל: היום להגיד niger לאדם שחור בארה``ב עלול להיגמר ברצח. פעם כל שחור ידע שהוא ``כושי`` ולא נעלב גם מביטוי כמו ``boy``. ספרי לי מה כלכך נחמד בכינוי של איבר המין שלך על מנת לסמן אותך כשווה? שווה זיון אבל זה הכל. כשמילה משנה את משמעותה הרגשית באוזני אנשים זה בגלל תהליך ולא בגלל שמישהו החליט שעכשו זה לא מעליב. להגיש גבר בגברים זה אומר טוב ולהגיד אשה בנשים מה זה? לא כלום. בעלךי זה מי שבא-עלי ובכך הוכיח את בעלותו ואני הופכת רכושו. מה טוב בזה? הנצחה של עבדות? וגם לך ציפי, אל תיתממי. את יכולה להגיד ``בעלי``ולהרגיש טוב אבל עניינך הפרטי לא מבטל את המשמעות הטמונה בבסיס הפירוש של המילה הזו ובכל מה שתואר זה מרמז עליו.
 

fluppster

New member
אוקיי, זו דעתי....

ואולי באמת יש קשר לזה שאני צעירה, ולכן יותר קל לי לקבל שינוים. עובדה שרוב המבוגרים שונאים מאוד את המילה ``כוסית``, בעוד שלי ולעוד בני נוער רבים זה לא מפריע. אבל בכל זאת אני חושבת שאם אנחנו, הנשים, רוצות לשנות את העולם, ואפילו קצת, אנחנו צריכות להתרכז בדברים החשובים ולא במילים שמורכבות מאותיות שהן רק צלילים. אולי פעם ל``בעל`` היתה משמעות לא נעימה, משמעות של בעלות, אבל היום- המשמעות השתנתה. וכמו שאמרתי, זה דברים כאלה שגורמים לגברים לשנוא את הפמיניסטיות יותר ויותר וגורם להן להיראות קיצוניות, ומתעסקות בדברים שוליים ולא בענינים המרכזיים. קראתי בספר של עירית לינור או לימור נחמיאס (שכחתי של מי) שהיא אמרה שכיום פמיניזם נראה כמושג קיצוני, למרות שזו טעות. בצד אחד יש את השוביניזם הגברי, באמצע הפמיניזם, ובצד השני השוביניזם הנשי, שכמעט ולא קיים. ומשום מה, הפמיניזם הפך למושג של קיצוניות מוגזמת, ואילו השוביניזם נשמע כמושג כלל לא קיצוני ואפילו רגיל לגבר. ותחשבו על זה.
 
למעלה