בקשה לפטור ממכרז -הקמת מרכז שירות לכרטיס החכם

מצב
הנושא נעול.

הרדוף3

New member
בקשה לפטור ממכרז -הקמת מרכז שירות לכרטיס החכם
בקשה לפטור ממכרז אושר ע"י שר האוצר היקף כספי: 10,000,000.00 ש"ח תקופת ההתקשרות מ: 03/04/2010 עד: 03/04/2015 מהות ההתקשרות: משרד התחבורה וענף התחבורה הציבורית בישראל על מפעיליו השונים מצויים בימים אלו בעיצומו של הליך יישום פרוייקט הכריטוס החכם בתחבורה הציבורית. לקיומו ולימומשו של פרוייקט לאומי זה הלכה למעשה נדרש מנגנון מורכב בפריסה ארצית שיאפשר חלוקת התמורה המשלומת בין המפעילים המשתתפים בכרטוס המשותף. נימוקים לבקשת הפטור: על פי הערכות המשרד, התקשרות עם בנק הדואר להקמת מרכז השרות והפעלתו תיתן מענה הן לבעיית הדחיפות והן לבעיית הגמישות התפעולית הנדרשת בהליכי ההקמה והתפעול השוטף בראשית הדרך. מצורף קובץ PDF של פרוטוקול הדיון בועדת המכרזים לתכנון תנועה ותחבורה.
 

הרדוף3

New member
בקשה לפטור ממכרז -הקמת מרכז שירות לכרטיס החכם
בקשה לפטור ממכרז אושר ע"י שר האוצר היקף כספי: 10,000,000.00 ש"ח תקופת ההתקשרות מ: 03/04/2010 עד: 03/04/2015 מהות ההתקשרות: משרד התחבורה וענף התחבורה הציבורית בישראל על מפעיליו השונים מצויים בימים אלו בעיצומו של הליך יישום פרוייקט הכריטוס החכם בתחבורה הציבורית. לקיומו ולימומשו של פרוייקט לאומי זה הלכה למעשה נדרש מנגנון מורכב בפריסה ארצית שיאפשר חלוקת התמורה המשלומת בין המפעילים המשתתפים בכרטוס המשותף. נימוקים לבקשת הפטור: על פי הערכות המשרד, התקשרות עם בנק הדואר להקמת מרכז השרות והפעלתו תיתן מענה הן לבעיית הדחיפות והן לבעיית הגמישות התפעולית הנדרשת בהליכי ההקמה והתפעול השוטף בראשית הדרך. מצורף קובץ PDF של פרוטוקול הדיון בועדת המכרזים לתכנון תנועה ותחבורה.
בקשה לאישור התקשרות בפטור ממכרז עם בנק הדואר
 

הרדוף3

New member
בקשה לפטור ממכרז -הקמת מרכז שירות לכרטיס החכם
בקשה לפטור ממכרז אושר ע"י שר האוצר היקף כספי: 10,000,000.00 ש"ח תקופת ההתקשרות מ: 03/04/2010 עד: 03/04/2015 מהות ההתקשרות: משרד התחבורה וענף התחבורה הציבורית בישראל על מפעיליו השונים מצויים בימים אלו בעיצומו של הליך יישום פרוייקט הכריטוס החכם בתחבורה הציבורית. לקיומו ולימומשו של פרוייקט לאומי זה הלכה למעשה נדרש מנגנון מורכב בפריסה ארצית שיאפשר חלוקת התמורה המשלומת בין המפעילים המשתתפים בכרטוס המשותף. נימוקים לבקשת הפטור: על פי הערכות המשרד, התקשרות עם בנק הדואר להקמת מרכז השרות והפעלתו תיתן מענה הן לבעיית הדחיפות והן לבעיית הגמישות התפעולית הנדרשת בהליכי ההקמה והתפעול השוטף בראשית הדרך. מצורף קובץ PDF של פרוטוקול הדיון בועדת המכרזים לתכנון תנועה ותחבורה.
אישור פטור ממכרז משר האוצר
 

הרדוף3

New member
בקשה לפטור ממכרז -הקמת מרכז שירות לכרטיס החכם
בקשה לפטור ממכרז אושר ע"י שר האוצר היקף כספי: 10,000,000.00 ש"ח תקופת ההתקשרות מ: 03/04/2010 עד: 03/04/2015 מהות ההתקשרות: משרד התחבורה וענף התחבורה הציבורית בישראל על מפעיליו השונים מצויים בימים אלו בעיצומו של הליך יישום פרוייקט הכריטוס החכם בתחבורה הציבורית. לקיומו ולימומשו של פרוייקט לאומי זה הלכה למעשה נדרש מנגנון מורכב בפריסה ארצית שיאפשר חלוקת התמורה המשלומת בין המפעילים המשתתפים בכרטוס המשותף. נימוקים לבקשת הפטור: על פי הערכות המשרד, התקשרות עם בנק הדואר להקמת מרכז השרות והפעלתו תיתן מענה הן לבעיית הדחיפות והן לבעיית הגמישות התפעולית הנדרשת בהליכי ההקמה והתפעול השוטף בראשית הדרך. מצורף קובץ PDF של פרוטוקול הדיון בועדת המכרזים לתכנון תנועה ותחבורה.
חוות דעת רפרנט בפורמט TIF
מצורף הקובץ המקורי בפורמט TIF של חוות דעת הרפרנט במשרד האוצר.
 

פוטיק

New member
בקשה לפטור ממכרז -הקמת מרכז שירות לכרטיס החכם
בקשה לפטור ממכרז אושר ע"י שר האוצר היקף כספי: 10,000,000.00 ש"ח תקופת ההתקשרות מ: 03/04/2010 עד: 03/04/2015 מהות ההתקשרות: משרד התחבורה וענף התחבורה הציבורית בישראל על מפעיליו השונים מצויים בימים אלו בעיצומו של הליך יישום פרוייקט הכריטוס החכם בתחבורה הציבורית. לקיומו ולימומשו של פרוייקט לאומי זה הלכה למעשה נדרש מנגנון מורכב בפריסה ארצית שיאפשר חלוקת התמורה המשלומת בין המפעילים המשתתפים בכרטוס המשותף. נימוקים לבקשת הפטור: על פי הערכות המשרד, התקשרות עם בנק הדואר להקמת מרכז השרות והפעלתו תיתן מענה הן לבעיית הדחיפות והן לבעיית הגמישות התפעולית הנדרשת בהליכי ההקמה והתפעול השוטף בראשית הדרך. מצורף קובץ PDF של פרוטוקול הדיון בועדת המכרזים לתכנון תנועה ותחבורה.
אין לי כוח לקרוא, למה הכוונה !?
זה משהו שקשור להתקשרות בין כל חברות האוטובוסים או שזה קשור למכירתו של הרב קו ? כי לפי דעתי דואר ישראל הוא נותן שירות גרוע ביותר והוא לא זה שצריך למכור את הרב קו
 

הרדוף3

New member
אין לי כוח לקרוא, למה הכוונה !?
זה משהו שקשור להתקשרות בין כל חברות האוטובוסים או שזה קשור למכירתו של הרב קו ? כי לפי דעתי דואר ישראל הוא נותן שירות גרוע ביותר והוא לא זה שצריך למכור את הרב קו
מדובר ככל הנראה בהקמת מסלקה מרכזית
על פי מה שהבנתי מדובר בהקמת מסלקה מרכזית שתיצור תקשורת בין כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל למטרות סליקה והתאמות חשבונאיות. מערכת סליקה זו תתממשק למחשבי משרד התחבורה ותשמש גם לצורך שליפת נתונים לפי חתכים שונים למטרות סטטיסטיות וגם לצורך מתן סובסידיות למפעילי התח"צ.
 

Rubim88

New member
מדובר ככל הנראה בהקמת מסלקה מרכזית
על פי מה שהבנתי מדובר בהקמת מסלקה מרכזית שתיצור תקשורת בין כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל למטרות סליקה והתאמות חשבונאיות. מערכת סליקה זו תתממשק למחשבי משרד התחבורה ותשמש גם לצורך שליפת נתונים לפי חתכים שונים למטרות סטטיסטיות וגם לצורך מתן סובסידיות למפעילי התח"צ.
אכן כך זה נראה
והיה אפשר להמנע מכל המנגנון המורכב והמיותר הזה ע"י חוזי ברוטו, אבל ככה זה כשלא לומדים מבעלי הניסיון והידע..
 

Rubim88

New member
אתה יכול לפרט בבקשה?
על מה בדיוק?
אם אתה רוצה לדעת מה זה חוזי ברוטו,אז על רגל אחת: מדובר על תגמול חברות האוטובוס בעלות התפעול + רווח לכל ק"מ נסועה. במצב זה חברות האוטובוסים הן פשוט קבלן מבצע והרגולטור הוא המנהל\מתכנן, התקבולים מהכרטיסים מעוברים ישירות לרגולטור ולא לחברות האוטובוסים, שמקבלות סכום קבוע.
 

yazzon

New member
על מה בדיוק?
אם אתה רוצה לדעת מה זה חוזי ברוטו,אז על רגל אחת: מדובר על תגמול חברות האוטובוס בעלות התפעול + רווח לכל ק"מ נסועה. במצב זה חברות האוטובוסים הן פשוט קבלן מבצע והרגולטור הוא המנהל\מתכנן, התקבולים מהכרטיסים מעוברים ישירות לרגולטור ולא לחברות האוטובוסים, שמקבלות סכום קבוע.
תודה על ההסבר (זה בדיוק מה שהתכוונתי בשאלה)
אם הבנתי נכון חברת האוטובוסים תקבל סכום קבוע (לפי תנאי המכרז נגיד) על הוצאות התפעול ובנוסף תשלום פר הנסיעות שביצעה. התשלום לפי קילומטרז' דוחף את החברה להוציא יותר אוטובוסים לקו. אני מניח שבארץ לא עושים את זה כי פשוט לא חשבו על האופציה... באלו מדינות השיטה הזאת מונהגת?
 

Rubim88

New member
תודה על ההסבר (זה בדיוק מה שהתכוונתי בשאלה)
אם הבנתי נכון חברת האוטובוסים תקבל סכום קבוע (לפי תנאי המכרז נגיד) על הוצאות התפעול ובנוסף תשלום פר הנסיעות שביצעה. התשלום לפי קילומטרז' דוחף את החברה להוציא יותר אוטובוסים לקו. אני מניח שבארץ לא עושים את זה כי פשוט לא חשבו על האופציה... באלו מדינות השיטה הזאת מונהגת?
לא בדיוק הבנת נכון..
אני אתן דוגמא: הרגולטור\רשות תח"צ רוצה להוציא אשכול קווים למכרז, הוא זה שקובע את הלו"ז+מסלולים+תחנות ובעצם את הכל חוץ מהתפעול עצמו. הנסועה השנתית של כל האשכול הזה ידועה(מסלול כפול מספר אוטו'). הוא מפרסם את המכרז, והמתמודדים מציעים מחיר פר ק"מ נסועה, במחיר הזה כמו שרשמתי כבר משוקלל הוצאות התפעול בנוסף לרווח למפעיל(הרי זו חברה פרטית). לחברה אין אינטרנט להוציא עוד אוטובוסים, לחברה יש אינטרסט פשוט לפעול בדיוק לפי המכרז, וכמובן ברמת שירות גבוהה שאי עמידה בה גוררת קנסות ואף ביטול זכיון. כל התקבולים מכרטיסי הנסיעה עובר לרגולטור, החברות מקבלות בכל מקרה את התגמול שלהן ואף בונוסי הצטיינות. ההפרש בין הסכום הזה לתקבולים הוא הסבסוד לתח"צ. השאלה היא לא באיזה מדינות אלא באיזה מטרופולינים,ויש הבדל קטן שבישראל בשונה משאר העולם , ששם הצורה השכיחה היא שתח"צ מפועלת לפחות במרכז המטרופולין ע"י מונופול ציבורי, פועלות רק חברות פרטיות. אבל זה לא דבר כל כך משמעותי. אני יכול להגיד לך שבווודאות החוזים האלו קיימים במטרופולינים בגרמניה\שוויץ\אוסטריה כמו כן בלונדון וסיאול וסנטיאגו.(ויש עוד אני פשוט לא מכיר את כולם) זה לא עניין של לחשוב - לא ממציאים פה משהו חדש , הרי כל מה שעשו בארץ\יעשו בעתיד קיים כבר בעולם..פשוט צריך ללמוד וליישם. אגב, ממליץ לך לקרוא את דו"ח ועדת סדן.. http://www.mot.gov.il/wps/pdf/HE_TRAFFIC_PUBLIC/ReformaBetahburaZiburit.pdf
 

yazzon

New member
לא בדיוק הבנת נכון..
אני אתן דוגמא: הרגולטור\רשות תח"צ רוצה להוציא אשכול קווים למכרז, הוא זה שקובע את הלו"ז+מסלולים+תחנות ובעצם את הכל חוץ מהתפעול עצמו. הנסועה השנתית של כל האשכול הזה ידועה(מסלול כפול מספר אוטו'). הוא מפרסם את המכרז, והמתמודדים מציעים מחיר פר ק"מ נסועה, במחיר הזה כמו שרשמתי כבר משוקלל הוצאות התפעול בנוסף לרווח למפעיל(הרי זו חברה פרטית). לחברה אין אינטרנט להוציא עוד אוטובוסים, לחברה יש אינטרסט פשוט לפעול בדיוק לפי המכרז, וכמובן ברמת שירות גבוהה שאי עמידה בה גוררת קנסות ואף ביטול זכיון. כל התקבולים מכרטיסי הנסיעה עובר לרגולטור, החברות מקבלות בכל מקרה את התגמול שלהן ואף בונוסי הצטיינות. ההפרש בין הסכום הזה לתקבולים הוא הסבסוד לתח"צ. השאלה היא לא באיזה מדינות אלא באיזה מטרופולינים,ויש הבדל קטן שבישראל בשונה משאר העולם , ששם הצורה השכיחה היא שתח"צ מפועלת לפחות במרכז המטרופולין ע"י מונופול ציבורי, פועלות רק חברות פרטיות. אבל זה לא דבר כל כך משמעותי. אני יכול להגיד לך שבווודאות החוזים האלו קיימים במטרופולינים בגרמניה\שוויץ\אוסטריה כמו כן בלונדון וסיאול וסנטיאגו.(ויש עוד אני פשוט לא מכיר את כולם) זה לא עניין של לחשוב - לא ממציאים פה משהו חדש , הרי כל מה שעשו בארץ\יעשו בעתיד קיים כבר בעולם..פשוט צריך ללמוד וליישם. אגב, ממליץ לך לקרוא את דו"ח ועדת סדן.. http://www.mot.gov.il/wps/pdf/HE_TRAFFIC_PUBLIC/ReformaBetahburaZiburit.pdf
תודה על ההסבר המעמיק
הכרתי את השיטה אך לא את השם :) החלק האירה של ארצנו הוא עוד מעט מטרופולין אחד גדול. ככה שבשונה משאר המקומות אצלנו הרגולטור צריך להיות ברמה הלאומית ולא ברמה המוניציפלית.
 

ala40

New member
תודה על ההסבר המעמיק
הכרתי את השיטה אך לא את השם :) החלק האירה של ארצנו הוא עוד מעט מטרופולין אחד גדול. ככה שבשונה משאר המקומות אצלנו הרגולטור צריך להיות ברמה הלאומית ולא ברמה המוניציפלית.
הולך להיות עוד כישלון צורב כמו תמיד
 

פוטיק

New member
אכן כך זה נראה
והיה אפשר להמנע מכל המנגנון המורכב והמיותר הזה ע"י חוזי ברוטו, אבל ככה זה כשלא לומדים מבעלי הניסיון והידע..
שאלה:
כדי לבצע חוזי ברוטו על הנוסע בתח"צ צריך להעביר את הכרטיס החם גם בתחילת הנסיעה וגם בסופה ? כי בכל מקום בעולם שהייתי בו והשתמשתי בתח"צ הייתי צריך להעביר את הכרטיס החכם בתחילת הנסיעה ובסופה.
 

Rubim88

New member
שאלה:
כדי לבצע חוזי ברוטו על הנוסע בתח"צ צריך להעביר את הכרטיס החם גם בתחילת הנסיעה וגם בסופה ? כי בכל מקום בעולם שהייתי בו והשתמשתי בתח"צ הייתי צריך להעביר את הכרטיס החכם בתחילת הנסיעה ובסופה.
אין קשר לשיטת התשלום
חוזי ברוטו זה שיטת ההתמחרות בין הרשות תח"צ\רגולטור למפעילים..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה