בקשר ל"חור התולעת" ומנהרת הזמן...

בקשר ל"חור התולעת" ומנהרת הזמן...

זה פשוט מציק! נניח והאנושות תמצא את הדרך ל"חור התולעת" או "מנהרת הזמן" שBe_2 הזכירה בשרשור שלמטה... אז אני לא מבין למה כולם חושבים שהבעיה היחידה הנוצרת עקב מעבר אחורנית בזמן מתבטאת רק בסיפור ה"נכד והסבא". אתם יודעים מה, נניח אפילו משהו יותר פשוט ממעבר בזמן. נניח ש"חור התולעת" הזה יוכל להוות לנו רק "חלון ראווה" לעבר... בלי שנוכל ממש "להיכנס לעבר" ולשנות דברים (כמו שפרדוקס הנכד והסבא מתאר)... פשוט חלון ראווה שדרכו נוכל רק לצפות בעבר שלנו, ולא לגעת :) תחשבו מה היה קורה אז! דיירים המתגוררים בביתם יוכלו לצפות בחייהם הפרטיים של הדיירים הקודמים... איזה נער חרמן היה שומע דפיקות, אנחות וצעקות מהקיר המשותף לביתו ולשכניו, היה חוזר 0.0001 שניות אחורה בזמן כדי לצפות בזוג השכנים שלו מקיימים את מצוות פרו ורבו, היה מקליט את האקט, ומפיץ באינטרנט. מעבר בזמן פשוט ימחק כל זכר לפרטיות! תחשבו שכל אחד בעולם יוכל לצפות בכם ממש כל רגע. אנשים יהפכו לרובוטים המנסים לקבל על עצמם את המציאות העגומה ולחיות ללא הפגנת רגשות, "שמא מה תגיד אהובתי הצופה בי עכשיו", או לטרוריסטים שינסו לנצל את חוסר הפרטיות לרעה. אההה אני גולש לפסימיות מוגזמת.... אני יודע.... אבל זה עדיין מציק.... אני מקווה מאוד (ובכנות) שמישהו יפריך את כל מה שניסיתי להגיד כאן...
 

ננסק

New member
תשובות וחגיגות

עד כמה אתה רוצה שאני אפריך?! איפה להתחיל?! עשרות דברים! אוקי, לא עשרות, שלושה: 1. לא, ממש לא נראה לי שחור תולעת יאפשר רק להסתכל לעבר בלי להשפיע עליו. ממש לא. אולי איזה "מסך טכיון" או משהו כזה, אבל חור תולעת הוא חור במרקם הזמן-חלל, ולכן כל חומר יכול לעבור דרכו, לא רק גלים. (ואור זה גם פוטונים, בכל מקרה) 2. אם וכאשר יבנו דבר שכזה, וזה יגיע לפיתוח מסובך עד כדי הטרפת הדעת של הפצה למשתמשים ביתיים, התרבות שלנו תהיה כל כך שונה כבר שאי אפשר בכלל לחזות איך נתנהג. אבל אישית, לא נראה לי שיהיו שכנים, הצצות, או אינטרנט. 3. בשביל עולם שבו ימחק כל זכר לפרטיות ממש לא צריך מסע בזמן. קרא את 1984, בתור התחלה, וזכור שכבר פיתחו לווינים עם רזולוציה של מילימטרים ומצלמות בגודל של יתוש. ובכלל, לך תקרא את Pastwatch, "תצפית עבר" בעברית, של אורסון סקוט קארד. זה מדבר על עקרון הצפיה בעבר רק בשימוש אחר לחלוטין.
 

Henryf

New member
אחורה בזמן.

1. כשאני שומע מספר פוליטיקאים, יש לי רושם ברור שאכן צעדנו אחורה בזמן. 2. אין בעייה פיזיקלית תאורטית לסגת בזמן, לפיזיקה אין מניעה להציב T- במקום T בכל המשוואות הרלוונטיות (חוץ מהאנטרופיה שזו בעייה שונה) אך יש בעייה לוגית. מאד ייתכן שניתן לסגת בזמן, לתקופות כה קצרות, שהן קטנות מהשפעות שיכולות להעשות בהן לגבי העתיד, סדר גודל של פלאנק.
 
למעלה