ברוכים הבאים לפורום "חד-אופן"

macman

New member
ברוכים הבאים לפורום "חד-אופן"

קיראו את "הודעת המנהל" כדי לקבל מושג על מטרת הפורום... עודד.
 

magy

New member
../images/Emo65.gifברכות על פתיחת הפורום ../images/Emo65.gif

למקמן, הצלחה על הפורום החדש... מי ייתן ויהיה פורה ורב משתתפים. באהבה
אמא מגי - נוסטלגיה
 
גמני מצטרף לברכות, עודד../images/Emo151.gif

ראיתי, לראשונה, חד אופן, כילד. בקרקס ´מדראנו´. כיום, אפילו על אופניים, עם גלגלי עזר, לא לוקח סיכון. הגיל, אתה יודע... תעשה חיים בפורום. ותזהר בסיבוב. לא להדאיג את אמא, בבקשה. אנחנו צריכים אותה ב "נוסטלגיה".
 

tullul

New member
בהצלחה

אני רק מקווה שזה לא יהיה עוד תירוץ לא לנקות את הבית/לא לתלות כביסה/לא לסדר את חדר העבודה
תהנה!
אני.
 
עודד החמוד, שמר לנו את ימי התום שלך

לעודד הנודד על חד-אופן: רעיון מקסים! בתור אחת, שאוהבת למשל לקפץ על טרמפולינה - הייתי מנסה...! ("אני יכול לנסות...") נדמה לי שלאור יכולות היציבה -הייתי מצליחה! *יכולה: עמידת ידיים על קורה, עמידה ממושכת על חבית מתגלגלת והליכת זיקית על חבל מתוח ... בעצם האחרון לא שייך... אשמח אם תענה לשאלותי הבאות: 1. היכן משיגים בארץ שכזה? 2. סדר גודל של מחיר? (גם אם זה נשמע כמו לשאול: "כמה עולה מכנסיים ליתום?") 3. שימושים פרקטיים לחד-אופן? אם ישנם... ז"א שימושים שאינם רק תאטרליים (למשל בדו-אופן ניתן להגיע בשעה של מדווש רגוע, מגבעתיים לרעננה...) 4. האם זה נחשב לספורט בכלל ולספורט תחרותי בפרט? ועל שאלה אישית: איך הגעת לנושא מאחלת לך: דיווש בדרכים ישרות!!!
 

macman

New member
תשובות לשאלות נפוצות...

האחרון שלך כן שייך, לתחום שכולו נקרא Juggling. להלן התשובות: 1. בארץ, יש מישהו שאמר לי שהוא מייבא, אבל לא יד ראשונה, אלא יד שניה, ולא ציוד מקצועי (מספיק), לטעמי. אני שוקל לבדוק איך לייבא ציוד מקצועי על-מנת לשרת את תושבי מדינת ישראל. 2. החד-אופן (הראשון בינתיים) שאני קניתי עולה כ-100$, משלוח כ-160$, מגינים (קסדה, ידיים וברכיים) עוד כ-50$, סה"כ יותר מדי כסף לדבר שאפשר היה לסגור בהס"כ 100-120$ אם זה היה בארץ. 3. שימושים פרקטיים - הכל!!! ואני מתכוון להכל! אני נוסע איתו ברחוב, מטייל להנעתי, מפתח שרירי רגליים, יציבה, גב, כמו לרוץ, אבל עם פחות נזק לרגליים (אין חבטות ברצפה). צריך לקחת בחשבון שבשלבי הלימוד הראשונים אפשר לראות את הרצפה מקרוב (מאוד), ולכן מומלץ (ואף חובה) להשתמש במגינים. כאשר אני נוסע במקומות ציבוריים אני משתדל לשמש דוגמא לילדים הקטנים שגם אני מבוגר (27) נוסע עם מגינים למרות שאני נופל יחסית מעט (כיום) ונופל טוב... המהירות הממוצעת לרכיבה היא כ-12-14 קמ"ש לגלגל בגודל 24 אינץ´ כך שזה לא ממש לאט. ההבדל מאופניים הוא שכאן אי-אפשר להפסיק לדווש... הפסקת לדווש, עצרת! (או במידה ולא תכננת את ההפסקה - נפלת). 4. זה עדיין לא נחשב כספורט, למרות שמן הראוי היה שכן, יש בעולם קבוצות רבות של רוכבים, וחלקם אפילו מאורגנים ונפגשים. כמו כן, קיימת רכיבת-הרים המכונה: Muni - Mountain Unicycling זאת ע"י שימוש בגלגל שטח, וחד-אופן מתאים, יותר אתגרי, יותר קשה ויותר מאמץ - ניסיתי פעם אחת, אבל אני צריך חד-אופן יותר טוב כדי לעשות את זה בהצלחה מרובה יותר. לגבי שאלתך האישית, סתם!!! פשוט סתם, ואז אשתי הזכירה לי שפעם חשבתי על זה וזו הייתה מתנת יום-הולדת 27
תודה על פתיחתך לפורום... הכנסת בו קצת תוכן... עודד
 
עודד הנודד, תגובה לתגובה לתגובה

עודד (שם יפה לטעמי( הנודד, שוב שלום וברכות! ברגע הראשון לקריאת תגובתך חשבתי לעצמי: וואי, וואי, וואי - איזו ´פדיחה´! זאת, לאחר שיצאתי מנקודת הנחה שחד-אפנך אינם אלא מתנת בר-מצוה וש-כלך אינך אלא בן 13-15 חשבתי אם כן, לחזור בי ממילות התואר (חמוד, ימי התום וגו´) לאור העובדה שהצגת ת´צמך כבוגר אבל דוקא בקריאה חוזרת של דברי שהם בשיא הכנות (בחיי שאני יודעת לעמוד על חבית וכו´) ראיתי כמה זה נכון- יש משהו חמוד ומקסים להפליא בעניין וזה אף מתחזק, דוקא לנוכח העובדה שמדובר ב בחור בן 27 (27!!) מה שנותן לי תשובה מסויימת ל- דיון הפנימי שהתרחש לפני תשובתך זו: הכיצד תראה בחורה בת 38 (זו אני) שועטת על חד-אופן בנתיבי הארץ... האם אין בכך משום מראה פאתטי? בכל זאת, מה זה מה´כפת לך מה יגידו קצת אכפת... אולי אתה "סוג" של ילד -כמובן במובן החיובי ביותר אבל הסיבה שחשבתי שאתה ילד "אמיתי", היא ש"שלחת" את אמא לשמש לך מליץ... ולא הבנתי איזה ´פורום´ אמא-"מקמן" מנהלת ןלמה זה היה דרכה ואיך אני נכנסת ישירות לאתר זה שלא דרך ה´פורום´ (נוסטלגיה) אליו הצצתי ופגשתי מעין לינק שלך -אתה ´פורום´ תפוז? שאלות "צהובות" ענייניות-לא חלילה מקניטות וחוץ מזה, תודה על התשובות לשאלותי הראשונות בעקבותיהן צצו נוספות: 1. היכן בעולם מייצרים שכאלו? 2. האם זה עשוי מחומר מסוים, אם כן איזה? 3. האם הכנף והחלק התחתון צריך להיות כבד יותר כתרומה ליציבה? 4. האם יש כללים לעיצוב המושב למשל לא עולה על גודל מסויים 5. האם בעליות הגוף רוכן קדימה ולחילופין בירידות ואחרון: מדוע רשמת שהליכת זיקית שייכת לתחום ה-´ג´גלינג´ הנה "פיטמתי", "לך" ת´פורום
 
ו-2 שאלות ששכחתי

1. על איזה מגרש היית ממליץ להתאמן לאור נסיונך והיכן אתה עשית זאת? 2. פטור לי בזריזות - מהו קוטרו של גלגל 24 אינץ ב-ס"מ? תודה!
 
הסבר להתעניינותי

1. אני אוהבת משחרותי לרכב על דו-אופן 2. אני מכירה את החד-אופן בעצם קיומו ואני זוכרת שחשבתי לעצמי שזה מושך ומעניין לנסות
 

macman

New member
תשובה (גם לשתי ההודעת הנוספות)

אז ככה, באמת למי אכפת מה יגידו. והשאלה הראשונה היא בדרך-כלל, "חסר לך גלגל" ולמשפט זה יש צרור של תשובות, אני אשים אותן עוד מספר דקות במאמרים. אני מכיר אנשים מבוגרים ממך שרוכבים (עדיין לא בארץ - לדעתי - חוץ מקרקסנים). לשאלותייך: 1. בעולם מיוצרים חד-אופנים בעיקר בטיוואן ונשלחים לכל העולם, יש גם כאלו שמיוצרים בעבודת-יד, בעיקר שזירת הגלגל (כן, השיחים לא מגיעים מחוברים לבד... גם אני לא ידעתי, זה נקרא Lacing - כמו לקשור שרוכים). 2. החומרים, כמו באופניים, יש סוגים שונים של מתכות, ברזל, אלומיניום, וככל שהחומרים טובים יותר, החד-אופן עולה יותר כסף, קל יותר, נוח יותר, בעל יתרונות שונים. 3. אין "כנף" בחד-אופן, אני מניח שאתה מתכוונת למושב ולמזלג. הם אינם תורמים ליציבות, אלא הרוכב הוא האלמנט היחיד התורם ליציבות. 4. המושב בדרך-כלל גדול ממושב אופניים רגיל, ויש לו שיפוע גדול יותר (לשני הכיוונים) וזאת כדי לתת תמיכה טובה יותר ולמנוע את החלקת הרוכב ממנו. 5. נתת לעצמך כמעט את התשובה הנכונה, בכל מקרה, נשנעים רוב הזמן לפנים, בהתחלה הרכיבה היא על הרגליים ומאוחר יותר כאשר מתרגלים למצב עוברת להיות על המושב, בשלבי הלימוד הרכיבה קשה יותר, כי העומס הוא על הרגליים ולא על הטוסיק... אני חושב ש"הליכת זיקית" היא חלק נפוץ של ג´גלינג, בארוע שהייתי לא מזמן, היו דווקא חבלים (נמוכים) להליכת זיקית. מגרש, אחחחח, איזו שאלה מצויינת, אני הייתי מוכן להרוג כדי להתאמן על מגרש פרקט באולם ספורט, אבל לא היה לי.. צריך מקום שיש בו מעקה בצמוד לרוכב, או שני אנשים עם כתפיים שמוכנים לעזור... זה לא משנה מה קוטרו של הגלגל בס"מ, גם חנויות ומוכרי אופניים מכירים את המספרים באינץ´, סתם לידע כללי 24 אינץ´ = 61 ס"מ. יאללה, תתחדשי ואת מוזמנת לקנות חד-אופן... אני אעדכן במידה ויהיו לי הצעות מעניינות בתחום... עודד..
 
עודד-עודד, רגע רגע

אל תתלהב, לא כ"כ מהר משנים מקצוע המחירים שציינת לא הולכים ברגל ולפני או/ו כש קונים צריך לדעת שזה מה שרוצים ושזה מה שמתאים ובכלל, חשבתי שהפרוייקט הבא יהיה פסנתר אם כי לא ניתן לרכוב עליו ואלא אם כן, אבין ממך אלו מנגינות ניתן להנפיק מהחד-אופן וחוץ מזה, עוד לא סיימתי לשלם אביזרי מחשב זה שממנו אני רושמת לך ואותו (את המחשב) קיבלתי לפני 3.5 שבועות וכך לראשונה בחיי- אני בעלת מחשב תאר לך - אני אחרונה שהורידו ממצחה את ה´אטיקט´: ´נטול מחשב´!! וזה רלוונטי לספר לך, כי לולא הייתי ל"בעלת מחשב" לא הייתי יודעת על זה אתרך החדש... מה שמביא אותי להזכיר לך להסביריני ל-בורה גמורה בעינייני מחשב כיצד נכנסים לאתר ומדוע זה דרך אימך "מקמן" ואיזה אתר היא מנהלת וגו.. *רציתי לדעת בס"מ לא כפניה טרם קניה אלא, כסיפק לדמיוני המנסה להעלות לפני את מידותיו הטרומיות של החד-אופן ושוב תודה על התשובות המאלפות!
 

macman

New member
אז ככה...

לא תצליחי לנגן על חד-אופן, למרות שראיתי אומן "מדהים", שמו תום מרפי, או מרף בקיצור, שאפילו ניגן (בכאילו) על חד-אופן (לא הגדול שמופיע בקישור), הוא נתן הצגה מצחיקה לילדים, כך שבסוף הנגינה הוא גם קיבל את הכסא בפרצוף ונפל... לאתר שלי ניתן להכנס ישירות (הוא עדיין לא מופיע ברשימת הפורומים הראשית כי הוא עלה רק אתמול/היום), מספר הפורום הוא 440, והקשר לאמא שלי, הוא שפשוט פרסמתי אצלה בפורום "נוסטלגיה" את האתר כדי שיבואו לבקר בו. עודד.
 

tullul

New member
את צודקת! ../images/Emo8.gif

רוח, הוא באמת ילד... למרות הגיל....
אישתו.
 

גל-עמית

New member
היי עודד, קבלתי את הזמנתך...../images/Emo48.gif..

גם הצצתי ב"דבר המנהל".... לא הופתעתי כשראיתי אותך לראשונה עם ה"רכב" החדש.... עלה והצלח.
 
למעלה