ברית מילה - הכיצד??????????

ברית מילה - הכיצד??????????

אני נמצאת בהריוני השני (יש לי ילדה בת שנה) ונושאת ברחמי בן. לאחר מחשבה מעמיקה ודיונים עם אנשים בעלי השקפות שונות החלטנו שבנינו יעבור ברית מילה. אנא, אל תבקרו את ההחלטה, זו לא המטרה! רציתי לשאול (בעיקר את בעלי הנסיון) - האם זריקת הרדמה מועילה ומומלצת? (מצד אחד, חומרים כימיים בגוף כ``כ קטן, ומצד שני.. אאוץ) האם הייתם ממליצים לבצע אצל כירורג או אצל מוהל מנוסה? המון תודה מראש
 

קרן28

New member
מוהל או כירורג

היי אני קרן אמא לשלישיה שמתוכם בן אחד בשבוע בעבר עשינו ברית...מבינה שיש פה לחלק הסתייגויות אך עברנו את זה ללא התלבטויות ואנו שלמים עם זה. לשאלת בעניין הברית, לבני עשיתי את הברית תחת הרדמה מלאה ורק ע``י כירווג מומחה, לא יודעת אם הייתי נותנת למוהל זוטר לערוך את הברית...יותר מידי סיפורים שמענו על זה וכדאי להיזהר. היום שבוע לאחר ``הניתוח`` הילד ממש בסדר..ההיתעוררות מההרדמה הקצרה היתה מהירה והוא לא חש בדבר..אקמול אחד באותו היום הוא קיבל ולאחר מכן הכל חזר להיתנהל כשורה. זוהי דעתי
 

ציפי ג

New member
רק מוהל מומחה שהוא גם רופא

יש יותר מידי רופאים, שאינם מיומנים דיים בברית, וכך ``מענים`` את התינוק למשך זמן ארוך יותר, וגם לצערנו עלולים לפגוע בתינוק יותר. מוהל מיומן מסוגל למול ילד בשניות ספורות. רופאים שהם מוהלים מסוגלים גם לתת זריקת הרדמה. ציפי - אמא לחמישה
 

levisem

New member
ברית מילה (קרן 28)

קרן, כל הכבוד שעשיתם ברית לילד, חיזקו ואימצו, יש גם מוהלים מוסמכים בכל עיר שאפשר להשיג את שמם ותעודת הסמכתם מהמועצה הרבנית או אצל הרב השכונתי, אין לחשוש מהם, יש גם מוהלים שהם דור שני ומגדלים דור שלישי, לדוגמא המוהל הרב ששון בירושלים.
 

אמיר.

New member
הרדמה מלאה ?????? פחד !!!!!!!

לא הייתי חולם לעשות לילד בן שבוע הרדמה מלאה... תשמעי אחד מבני נולד עם לשון כבולה הכירורג הציע ניתוח בהרדמה מלאה בגיל שלשה חדשים. הינו מבועתים !!! מצאנו כירורג מצוין מהדסה הר הצופים ביצע את האופרציה על המקום בלי הרדמה ובלי בטיח. הילד התאושש אחרי חמש דקות. -------------- הילדים שלי אחרי הברית שום חום שום אקמול חזרו לעצמם תוך יום בקושי (ה`פצע` נרפא תוך שבוע נדמה לי) ---------------- שורה תחתונה אין בכלל מקום להשוות את הסיכון העצום שבהרדמה מלאה לסיכונים של ברית. ------------ אבל העיקר שהכל בסדר !!! תזכו לגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים.
 

טל קר

New member
לא הרדמה מלאה ולא חיתוך ולא כלום

על ילדי העתידי בגיל מספר ימים (וגם כשיגדל) אשמור מכל משמר. לא ארדים אותו ולא אחתוך אותו אלא אם מדובר בסכנת חיים.
 

אמיר.

New member
אחד מילדי נולד עם לשון כבולה

לא סכנת חיים. מקסימום לא ידבר שוטף. אולי בכלל לא ידבר. לא מתים מזה. לחתוך ? לחכות לגיל 18 ?
 

טל קר

New member
האמת שלא ראיתי בכלל את ההודעה

הזו, חמקה מתשומת ליבי. לשון כבולה לא הייתי משחררת בגיל 8 ימים, הייתי מתיעצת עם הרופאים, בכל מקרה לא הייתי מחכה לגיל 18, ובכל מקרה, איך אתה משווה התערבות רפואית מוצדקת לחיתוך לא מוצדק באיברי המין של תינוקות רכים?
 

אורית ג.

New member
הריונית שלום - הנה תשובתי מהבוקר

שבטעות לא שורשרה לכאן : מכיון שהוא נפתח כאן רק היום לא תמצאי כל כך הרבה בעלי ניסיון בברית. אבל - אני קראתי עשרות מאמרים בנושא ואני בטוחה ללא צל של ספק : לתינוק כואב. כואב מאוד. כמו למבוגר שהיו כורתים לו את העורלה (שהיא איבר רגיש במיוחד) ואולי אפילו יותר - כמו שבדיקת דם לילד כואבת יותר מאשר למבוגר (וזו כבר סתם הקבלה אישית שלי ולא משהו `מדעי`) מערכת העצבים של העובר מסיימת את התפתחותה בשליש השני של ההריון. או בקיצור : התינוק הוא אדם. על כן את יכולה לשער את ההמלצה החד-משמעית שלי : אם עושים אז אם אלחוש מקומי רציני (זריקה) ולא טיפות יין או משחה שאינם יעילים לכזה כאב. ראיתי עשרות בריתות. חלקן - גם עם הרדמה מקומית היו כואבות אבל זו אינה סיבה לוותר עליה כמו שהעובדה שלפעמים טיפול שיניים כואב למרות האלחוש לא גוררת את המסקנה שאפשר בלעדיו. אשמח להוסיף עוד מידע אם צריך. המלצות אינני יכולה לתת לך כי מבחינתי (ואינני מבקרת את החלטתך) זוהי פעולה כירורגית שיש בה סיכונים רבים - ואיני יכולה ל`קחת סיכון` - אבל אני בהחלט ממליצה על רופא - עם המלצות מבעלי נסיון! בימים הקרובים ייתווספו לפורום עוד אנשים ועוד מידע מהפורום הקודם באיי-או-אל ובוודאי תמצאי גם המלצות ספציפיות. בהצלחה (וסליחה על אורך התשובה)
 

ציפי ג

New member
הי אורית

לאור השאלות החוזרות ונשנות המופנות בנושא מוהלים ורופאים המתמחים בתחום, האם אין מקום לפרסם את הרשימה של הרבנות הכוללת את רשימת כל המוהלים המוסמכים למול בישראל, ובה מפורטים גם כל הרופאים שהוסמכו למילה?
 

אורית ג.

New member
אם יש לךאותה - קדימה !!

שימי או שלחי לי באי-מייל ואני אשים אותה בהודעה שאפחת במיוחד לצורך ``קהילה`` אני גם עמדתי להכין רשימת מוהלים מומלצים (לא על ידי (-; ) של בעלי נסיון - זה גם יעזור בוודאי למחפשים. ונחמד לראות גם אותך פה.
 

אמיר.

New member
בדקתי באתר הממשלה

לא מצאתי באתר של משרד הדתות או משרד הבריאות. הרשימה תלויה בכל מחלקת יולדות המכבדת את עצמה. (זהירות - יתכן שתמצאו שם רשימת רופאים שאיש לא בדק את כישוריהם במילה). -------------------
 

levisem

New member
ברית מילה בעד או נגד

שלום לך הריונית, תחילה אאחל לך הריון קל ולידה מאושרת. דעי לך מאז בריאת העולם ועד היום נעשו מיליוני בריתות כי כך נקבע בין ה` לבין אברהם אבינו, זאת עדות ליחודינו בעולם, אין הברית מקלקלת אינה מתקנת והרי בכל אדם בישראל יש משהו מהיהדות, כדאי לך לשאול על מוהלים מוסמכים אצל רב הקהילה הקרוב לאיזור מגורייך ושיש בידיו אישור מוהל מוסמך ואפשר לבדוק זאת בקלות. אל תחששי מהברית יום אחד והכל מסתיים. שיהיה לך בהצלחה.
 

Ludwig

New member
עדות ליחודנו בעולם?

יש עוד רבים שמבצעים חיתוך דומה ושאינם יהודים (למשל מוסלמים). והאם באמת חיתוך איבר-המין הוא יחוד ראוי לקבוצה תרבותית מסוימת? האם אין אלמנטים מגבשים ראויים יותר? והאם נשים אינן שייכות לקבוצה או שמא יש לחתוך גם להן משהו? לדעתי כל זה מצריך מחשבה נוספת. אסור לקבל דברים רציניים כאלו כמובנים מאליהם.
 

דיאנה1

New member
איך אתה לוקח על עצמך את האחריות שזה

יום אחד והכל מסתיים? אני שמעתי על יותר ממקרה אחד של החלמה קשה של עד חודש, וזה במקרים ``הטובים`` שלא היו סיבוכים שמשאירים את חותמם לכל החים.
 

Ludwig

New member
יום אחד והכל יסתיים?

מה פתאום? יש יותר ויותר עדויות לכך שקיים נזק לכל החיים מבחינה מינית ויתכן שגם מבחינה נפשית. מעבר לכך יש אחוז לא מבוטל של סיבוכים הגוררים אף נזקים בולטים יותר.
 

אמיר.

New member
יש סיבוכים גם בסתימות...

אז מה ? לא נסתום חורים ... ?????????? לך למוהל מומחה.
 

Ludwig

New member
יום אחד והכל יסתיים?

מה פתאום? יש יותר ויותר עדויות לכך שקיים נזק לכל החיים מבחינה מינית ויתכן שגם מבחינה נפשית. מעבר לכך יש אחוז לא מבוטל של סיבוכים הגוררים אף נזקים בולטים יותר.
 
למעלה