ברית מילה

נ.ב. לגבי מושג האובייקט של פרגה

על מנת להסביר את ההבחנה בין אובייקט לקונצפט פרגה השתמש באנלוגיה מתחום המתמטיקה ובאופן ספציפי בחשבון האינפיניסטימלי או החשבון הדיפרנציאלי והאינטגראלי שהמושג המרכזי ביותר בו הוא מושג הפונקציה פרגה טען שאובייקט הוא כל מה שיכול להיות ארגומנט של פונקציה שהערך שלה היא ערך אמת ואילו הקונצפט זהו הפונקציה עצמה שהערך שלה (הערך שהיא מחזירה הוא ערך אמת) פונקציה היא התאמה בין איברים בקבוצה אחת הנקראת "תחום" לאיבר אחד בקבוצה אחרת הנקראת "טווח". איבר בתחום נקרא גם ארגומנט של פונקציה. הפונקציה היא הפעולה המוחלת על האיברים בתחום (הארגומנטים) היא "מקבלת" את האיברים האלה מבצעת פעולה ו "מחזירה" ערכים שהן תוצאות הפעולה המהווים את טווח הפונקציה. כאשר נתון הפסוק "דוד הוא יפה" אז "הוא יפה" אנלוגי לפונקציה שיכולה לקבל ארגומנטים שונים בתחום. כפי ששורש ריבועי הוא פונקציה שיכול לקבל ארגומנטים כגון 2, 4, 10... אבל השורש לעמצמו הוא רק פעולה שמשאיר אפשרויות פתוחות להציב בו מספרים שונים ורק משנציב מספר אז הביטוי יהיה שלם, כך הביטוי "הוא יפה" הוא ביטוי פתוח הדורש השלמה. מהו הדבר שטוענים שהוא יפה? על איזה ארגומנט חל הביטוי "הוא יפה"? מכאן ש "הוא יפה" אנלוגי לפונקציה והוא נקרא אצל פרגה "מושג" (קונצפט). הדבר שהוא הארגומנט של הפונקציה הוא האובייקט. במקרה הזה "דוד" ואובייקט יכול להיות כמובן אדם או חפץ. הערך של הפונקציה כאן הוא ערך אמת. לפסוק יש שני ערכי אמת אפשריים: ערך אמת מסוג "אמת" (true) וערך אמת מסוג "שקר (false) כאשר הפונקציה "הוא יפה" שהיא המושג מוחלת על הארגומנט "דוד" שהוא האובייקט אז מתקבל פסוק שיש לו ערך אמת. או שהוא אמיתי או שהוא שקרי. מכאן שאובייקט יכול להיות אדם בלתי מוחפץ כי אובייקט הוא כל ארגומנט של פונקציה שהערך שלה הוא ערך אמת ואילו הקונצפט או המושג הוא הפונקציה עצמה המחזירה ערך אמת.
 

קריסטה

New member
לאאא למה פונקציות אבל


עד לפה חדוו"א רודפת אותי. וברצינות - זה ממש מעניין מה שאתה כותב. אני צריכה לחשוב על זה עוד קצת - אבל אני חושבת שזה עוזר לי להבין את הבעיות שהיו לי עם המילה "אובייקט" ועם מושג ההחפצה. אגב - היית צריך ללמוד חדוו"א?!
 
הביטוי חתיכה מעיין במיוחד לטעמי

כי הוא נקלט בשפה מתוך סלנג ספרותי מומצא, ע"י אליעזר כרמי. המלה "חתיכה" נועדה להיות המקבילה של Doll בסיפוריו של דיימון ראניון. כמו באנגלית - בובה - שאינה אנושית, אלא כלי משחק של מישהו - גם חתיכה - היא חלק, לא עומדת בפני עצמה? האם זה מה שמפריע לך? אם כן - זה מה שאליו כיוון המחבר....
 
זה לא מגיע מ"להביא ילדים לעולם"?

הביטוי שאותי הכי מעצבן זה "כל ילד מביא את הברכה שלו" כשמספיק להסתכל סביב ולראות ילדים רעבים ומוזנחים ואנשים שאין להם קורת גג כדי להבין שזה לא עובד ככה.
 
אכן, אכן.

ובעיקר, ובדיוק, מתוך ההימנעות מהייצוג המפורש. אבל, כן, מה לעשות - ע-ו-ש-י-ם אותם! :)
 
מה שכן, זה משכיח מהמשפחה "פשעים" אחרים

לחברה שלי נולד בן מבנזוגה (לא נשואים) וכל משך ההיריון נדנדו להם להתחתן. כשהבינו שלא הולכים לחתוך לקטנצ'יק, המשפחה ירדה מעניין האי-חתונה כי אי-ברית זה הרבה יותר מזעזע
(אורחת לרגע מפורום 202
)
 

Anathema Device

New member
ואם נשלב -

אנשים לא אלהוריים יכולים להשתמש בזה לפני שיש להם ילדים (הרי רוב הטיעונים, במיוחד החברתיים, הם טיעונים אנטי-ילודה מובהקים) זוג מודיע למשפחה: לא תהיה ברית מילה, לא אם זו בת וגם לא אם זה בן. משפחה: טיעונים חברתיים בעד ברית מילה. זוג: טוב, שכנעתם אותנו, אנשים הם אכזריים ומרושעים. לא נביא ילדים ונחסוך להם את זה. או זוג מודיע למשפחה: לא תהיה ברית מילה, לא אם זו בת וגם לא אם זה בן. משפחה: טיעונים בעד ברית מילה. זוג: טוב, שכנעתם אותנו, אנחנו עדיין לא רוצים לחתוך תינוקות, אז לא נביא ילדים. כמה מהר משפחה שחושבת שאלהורות גרועה מאי מילה תתקפל?
 
אפשר לעשות "פירמידת לחץ חברתי"

כמו פירמידת הצרכים של מסלו (למטה הצורך בביטחון, למעלה הצורך בהגשמה עצמית). איך יהיה המדרג שלה?
 

בראדשו00

New member
גדול


בהתאם למידת הלחץ המופעל על האדם - כמו הצרכים של הפירמידה של מאסלו. כככל שהבסיס רחב יותר = כן הלחץ גדול יותר - יללה.. לדרך
עבודה טובה
תואר אדקמי
אשת בית למופת + עבודה (אשת חיל בקיצור....
חתונה
הבאת ילדים לעולם (מכלילה כאן גם הרחבת התא המשפחתי)
מישהו מרים כפפה לעוד פירמידה????
 
אותה אני דווקא ממש אוהבת.

למרות כל הביקורות שנמתחו עליה, ולמרות שאני בכלל לא אוהבת תיאוריות -- זו תיאוריה מאוד מוצלחת לדעתי.
 
למעלה