ברכות וכמה שאלות

דובי123

New member
גם על מוכר אין בלעדיות

אין בלעדיות על בני אדם ישנה בלעדיות במתן העבודה והיא בהחלט יכולה להיות גם במציאת הנכס הנדרש למה לא לשלם תיוך? הרי את הסחורה כבר סיפקת... אין בך יותר תועלת... אז למה לשלם?! והיות ולא מדובר בפרוטות הרי שיש בזה גם מן הדרבון הלא קטן לפעמים
 

דנהקמה

New member
ברכות וכמה שאלות ../images/Emo82.gif../images/Emo82.gif../images/Emo82.gif

ראשית כבר זה זמן תהיתי איך עוד לא קם פורום כה חשוב. אז ברכות. 1. אנחנו מתעתדים לקנות דירה בזמן הקרוב. יש על שמי דירה (על שמי ועל שם אימי אם זה משנה). איך מחשבים כמה אחוזים יעלה לנו מס קניה? והאם יש דרך להקטין אותו. על הדירה שלי עם אימי יש עדין משכנתא. 2. בעל דירה שבה אנו מתענינים מבקש מחיר שגבוה ממה שאנו יכולים/מעונינים לשלם. * בבנין אין מעלית וזו תיבנה בזמן הקרוב והעלות תהיה על הקונה כ 7,000$ * הקונה (אולי אנחנו) יצטרך לשלם עוד 1,000$ עבור שיפור חזות הבנין. * בדירה אמבטיה ישנה שמוסכם שחובה להחליפה ועלינו לקחת זאת בסך ההוצאות על הקניה. א. האם מקובל שהקונה נושא בעלות כל המעלית (אין עלינו חובה להשתתף אבל בעתיד נצטרך לשלם ריביות אם נחפוץ לנסוע בה). ב. האם יש לכם המלצות כיצד לשכנע את בעל הדירה להפחית במחיר? הוא שואף להישאר בה עם משפחתו עוד מספר חודשים לאחר המכירה בשכ"ד, ואנו רואים בזה מנוף להפחתת המחיר. מקווה שהבהרתי את עצמי ואודה על תשובותיכם. בברכה וחג שמח.
 

דנהקמה

New member
שאלה לגבי תיווך

לכמה זמן תקפה חתימה על טופס דירה דרך תיווך. האם יש הגבלת זמן שבה אני מחויבת לשלם למתווך אחוזים מקניית דירה אם העיסקה לא מתבצעת סמוך לחתימה. כמה זמן מסמך זה בתוקף? אם אינכם יודעים אודה אם תפנו אותי למקור המתאים.
 

שנער

New member
כשמדובר בקניה

לא חושב שיש הגבלת זמן. אם חתמת, המתווך הראה לך דירה ובסוף קנית אותה - למה שהוא לא יקבל את דמי התיוך המגיעים לו?
 

שנער

New member
ועוד בעניין תיווך ...

אני מניח שהחתימה בתוקף ל-7 שנים. את יכולה לנסות לשאול גם בוואלה נדל"ן - זה פורום בעיקר של מתווכים. רק תכתבי שהבי שנער הפנה אותך אליהם.
 

reuvendv

New member
בענין המתווך

לדנה שלום רב. עם חתמת למתווך וראית את הדירה דרכו. והוא היה הגורם היעיל לביצוע העסקה ויש לו רשיון תיווך בעל תוקף.הינך מחויבת לשלם לו את שכר הטירחה ולא משנה כמה זמן עבר. נהפוך הוא עם הדבר יגיע לידי תביעה יתכןותצטרכי להוסיף ריבית והצמדה מיום חתימת החוזה המחייב ושאלה קטנה אליך מדוע להתחמק ולא לשלם לו אם עשה את עבודתו ?
 

דנהקמה

New member
למה התחמקות?

ידוע לי שכמוכר דירה אפשר לחתום עם מתווך בלעדיות לתקופה מוגבלת, ורציתי לדעת אם קיימת תקופה מוגבלת בהתקשרות מצד הקונה.
 

דובי123

New member
דמיון והבדלים

1. ראשית יש לדעת שהתקשרות עיסקית - כל התקשרות שהיא - יכולה להיות כל דבר נדארש רק דבר אחד , והוא ששני הצדדים יסכימו עליו כאשר מוכר מוסר דירה בלעדיות - רק תקופת הבלעדיות מוגבלת אחריה הוא יכול להתקשר גם עם מתוכים אחרים אך אם היה ואחד הלקוחות של המתווך הראשון הוא שיתקשר עם המוכר -וגם אם היה זה לאחר תקופת הבלעדיות - יהיה הוא מחויב בתשלום למתווך עבודת התיווך היא מעט כפוית טובה בכך שהתשלום נעשה רק בדיעבד ורק אם הצליח [נסי לשכור עו"ד לבית משפט כאשר התשלום הוא רק בתנאי שיזכה...] את כקונה יכולה לתת בלעדיות למתווך [רק תקפידי לדרוש תמורה הולמת בעבודה .כגוןף שיתוף פעולה עןם מתוכים נוספים וכו] אך והיה והוא זה שימצא עבורך את הדירה אותה תרצי לקנות - הרי שמגיע לו כספו - האין זאת?! האמת קצת קשה לי להבין השאלה , אם היית מזמינה כיסא מנגר ואחרי שהיה מכין היית הולכת לאחר והנ"ל היה עושה לך אותו הכיסא בדיוק - לא היה עליך לשחלם לנגר הראשון?גם אם הנגר השני עשה לך אותו יותר בזוול?
 

שנער

New member
../images/Emo51.gif על הברכות

1. את מדברת על מס רכישה (לא על מס קניה). 2. א) אין מקובל בענין. אם אתם משלמים כמו עבור דירה בבית משופץ ועם מעלית, אז סביר שהמוכר יפחית מהמחיר את העלויות. אך אם אתם משלמים כמו על דירה ללא מעלית, סביר שהעלות תהיה עליכם. ב) נראה לי שאין לכם מושג ירוק כמה שווה הדירה בכלל ואתם מנהלים מו"מ באפלה. יש הבדל בין שווי דירה עם/בלי מעלית. כדאי מאוד שתקבלו חוות דעת מקצועית של שמאי מקרקעין כדי שתדעו איך להתקדם. המחיר הסופי יקבע בסופו של דבר לפי כושר המיקוח שלכם - אך כדאי שתדעו על מה להתמקח. מי מבטיח לכם שבאמת תותקן מעלית בקרוב?
 

דנהקמה

New member
שנער, תשובות לשאלתך ../images/Emo36.gif

לגבי המעלית בעלי הדירה אמרו לנו שענין המעלית הואץ, כבר הועבר חוזה פנימי בין הדיירים ע"י עורכת דין דיירת בבנין, ויש אדריכל שמטפל בנושא מול הקבלן שאפר לדבר איתו. לדבריהם יש אישורים לביצוע והתחלת העבודות מתוכננת לעוד כחודשיים. בעל הדירה לא הכליל את עלות המעלית במחיר והמחיר כרגע גבוה לנו (זה אולי לא גבוה למישהו אחר) ועל כך יש להוסיף את עלות המעלית, אמבטיה ושירותים לפחות + צנרת (הבית מתחילת שנות ה 80). לגבי שמאי בהחלט יתכן ששווה לנו לקחת הערכת שמאי כדי לדעת איפה ללחוץ. ותמיד לדעתי יש איפה. יש לנו מושג ירוק (וגם סגול, כחול וצהוב
לגבי עלות הדירה). אנחנו רוצים לחפש דרך יצירתית כדי לשכנע אותו לרדת במחיר תמורת הפחתת שכר הדירה (כזכור הוא רוצה מטעמי נוחיות להישאר בדירה כמה חודשים ולשלם לקונה שכ"ד שעליו יוסכם בפרק זמן זה.
 

שנער

New member
ועוד קצת חומר למחשבה ...

לגבי המעלית - ההפרש בשווי דירה עם מעלית לדירה ללא מעלית זה לא עלות המעלית אלא הרבה יותר. לדוגמא: דירה ללא מעלית = 150, דירה עם מעלית = 200, עלות המעלית = 10!!! לכן לא ברור מה כוונתך שבעל הדירה לא הכליל את עלות המעלית. האם הוא מוכר ב-150 או ב-190? אם ב-150 אז זה יופי. אם ב-200 זה לא בא החשבון. אם זה ב-190 זה בעייתי כי עש תמיד סיכון שהתכנית להקמת המעלית לא תצא לפועל. אם המחיר גבוה לכם אל תקנו אבל לפני שתחליטו חשוב שתדעו מהו שווי הדירה ואם המחיר המבוקש גבוה או נמוך ביחס לשווי. אני מניח שאם יתברר לכם שמדובר במציאה והמחיר המבוקש נמוך ב-30% משווי השוק של הדירה תסתכלו על הדברים אחרת. לעומת זאת, אם המחיר המבוקש גבוה משווי השוק, או שהמחיר מתתאים לדירה עם מעלית יש סיכון שהיא לא תותקן - לא תצטרכו להתלבט ותרדו מהעסקה.
 
למעלה