ברכות ופטריות

ברכות ופטריות ../images/Emo39.gif

אהלן אנשים, ברכות על הפורום החדש, כיף לראות, ועוד יותר כיף לטעום.
ושאלה: אני מתגורר באירלנד, ופעמיים ראיתי במסעדות מנה שמורכבת מ-Quorn - והמנות היו מסומנות כצמחוניות. שאלתי את המצלריות מה זה אז הם לא כל כך ידעו לענות ואמרו שזה סוג של ירק. שאלתי אנשים במקום העבודה שלי והם לא ממש ידעו להגיד לי מה זה - משהו כמו סויה, סוג של חלבון מעובד שמופק מפטריות (?!). המילון כותב שזה קוורן, שם מסחרי של חלבון צמחי המשמש כתחליף לבשר; עיר בדרום אוסטרליה; עיר ב-ליכסטרשייר (אנגליה) טוב, אז ערים באוסטרליה או אנגליה זה לא. עדיין לא ראיתי את זה למכירה בסופרים. מישהו מכיר את הדבר הזה ? מה הטעם של זה ? במה זה עשיר ? יכול להוות תחליף לבשר ? תודה תודה
 

TheFinalCut

New member
חלבון פטריות

האמת, מעולם לא טעמתי מוצרים של Quorn (שהוא פשוט מיצוי חלבון מפטריות, בדומה לטופו שהינו מיצוי חלבון סויה, או סייטן שהוא מיצוי חלבון דגניים), אם כי שמעתי שזה ממש מוצלח. שיטוט קצר מגלה פרטים על הרכב תזונתי וכו': http://www.mycoproteineducation.com/nutrition/macro/proteinq.php יש הרבה מוצרים דמויי בשר שאפשר להכין מזה, לפי האתר לעיל. אין לי מושג כמה הטעם דומה, אם בכלל... אם אתה יכול להניח את ידיך על זה (ואף לאכול מזה), תוכל לבדוק בעצמך ולספר לנו.
 

d a p h n a

New member
אכלתי את זה פעם אחת

והיה ממש טעים. זה היה בדיינר המיתולוגי ed's בלונדון, והיה להם קורן-בורגר שהיה אחד הווג'י-בורגרס הטובים שאכלתי מימי. לצערי כשחזרתי לשם אחרי חודשיים התברר שכבר אין להם אותו כי נעשה פתאום יותר קשה להשיג את המוצר הזה, אם כי עדיין היה להם המבורגר שעועית מוצלח ביותר (וגם טבעות בצל אלוהיות). מאז אחותי עברה לגור באוקספורד, והיא אמרה שאצלהם בתקופות מסויימות כל הארוחות הצמחוניות שמוגשות בקפיטריה מכילות את המוצר הזה, ולמען האמת כבר יצא לה מכל החורים. אני, בכל מקרה, די נהניתי ממנו.
 

d a p h n a

New member
לגבי הדמיון לבשר...

זה אמנם הרגיש לי בעל טעם "בשרי", אבל מאידך לא אכלתי בשר מאז גיל 11, וגם לפני זה אולי פעם בשנה (כי היינו אוכלים רק בחוץ ובדרך כלל העדפתי עוף על בשר), אז אני לא ממש אוטוריטה לגבי איך בשר טועם.
 
למעלה