ברכות על הפורום החדש! שאלה לי....

family2

New member
ברכות על הפורום החדש! שאלה לי.... ../images/Emo13.gif

תחילה, ברכות על הפורום החדש! וכעת לשאלה: אני צורך אבקת חלבון מי גבינה אחרי אימונים. אני מניח שיש כאן עוד כמה אנשים שצורכים אבקות למינהם... הייתי רוצה לשמוע קצת תפריטים למשקאות האלה. הכוונה היא למה לשים בבלנדר? איך אתם מכינים את המשקה שלכם?! לפני בערך חצי שנה שאלתי את אותה השאלה בפורום ב- WALLA. ענה לי בחור נחמד והביא לי מתכון שאני משתמש בו עד היום: בננה+דני וניל+ טיפה חלב+ אבקת חלבון מי גבינה. זה באמת טעים (למרות שזה נשמע מגעיל משהו
) אבל, מתחשק לי לגוון ולקחת משהו אחר. למישהו יש הצעות?!! טוב, מקווה לקבל תשובות!! תודה מראש!!!
 

דורון K

New member
אוקיי,אבל בשביל מה תוסף?

אתה יכול לאכול ארוחה רגילה-גם יותר טעים וגם יותר מזין,ובנוגע לארוחה שלך לא ציינת האם הארוחה שלך אחרי אימון היא רק זה או אם היא כוללת גם פחמימות שכמובן לא פחות חשובות מהחלבון(בננה זה לא מספיק פחממות).
 

ערן שחר

New member
תוסיף בננה אחת אפשר גם כמה תמרים

לאבקה של סולגר דווקא יש טעם די טעים
 

Rיקש

New member
התוסף הוא בשביל...

מי שלא יכול לארגן לו ארוחה מזינה (מספיק חלבון ופחמימות) לפני ואחרי אימון. למשל, כשאני התחלתי את "אורח חיים" החדש שלי לפני חודש וחצי , שזה אומר אימון ותזונה נכונים. הייתי מכין לי ארוחות מזינות של לפני ואחרי. אבל עם הזמן זה גם נמאס וזה גם לוקח יותר מדי זמן, אז היום אני משלב. במקום הטונה שהייתי אוכל פעם, אני אוכל מעדן שבו מעורבבים 20 גרם אבקת חלבון (או מכין קפה שבתוכו מעורבבים ה20 גרם) ושותה אוכל את התערובת חצי שעה לפני אימון. אחרי האימון אני או אוכל ארוחה בשרית או עוד פעם אבקה + מעדן או סלט טונה ופחמימות (כמה פרוסות לחם עם הטונה...) אז התוסף הוא עניין של נוחות, אפשר בלי אבל יותר קל עם. אגב, אני שותה קפה עם תוספת חלבון חצי שעה לפני האימון - הקפה משפיע על משהו? (אני אוכל גם פחמימות - פשוט התרכזתי כאן רק בחלבונים) Rיקש.
 

דורון K

New member
לפני אימון

הזמן הממוצע המומלץ לאכילה לפני אימון הוא כשעה לפני,לפעמים אוכל קרוב מדי לאימון גם יוצר תחושת כבדות וגם עוד לא מספיק ממש להתעכל על מנת לספק אנרגיה. לגבי קפאין אכן יש לעיתים השפעה מעוררת וזירוז זניח של חילוף חומרים אך לדעתי זה מאוד זניח לגבי תופעות צריכת הקפאין לטווח הארוך(חוסר אנרגיה,כאבי ראש,הפרשת מינרלים ויסודות מהגוף). לגבי תוסף,באמת הוא יוצר יתרון לאנשים שאין להם זמן להכין ארוחה,אבל יתרונות על פני אוכל אמיתי אין לו.
 
קפאין

הבסיס והדלק בפעיליות אירוביות כפי שכולם יודעים הוא פחמימות (סוכר), עקב הכמות הקטנה של פחמימות בגוף האדם (400 גרם) נעדיף בפעיליות אירוביות להשתמש בשומן בתור דלק (יש לכולם מספיק
). שומן בגוף מתחיל להוות אנרגיה משמעותית כחצי שעה לאחר תחילת האימון האירובי (כאשר אני מתיחס לפעילות שנעה סביב הסף האנארובי). מחקרים הראו כי לקיחת קופאין לפני אימון מקדימה את ניצול השומן בתור אנרגיה ולכן ספורטאים תחרותים לוקחים כדורי קופאין לפני האימון/תחרות. הדבר דומיננטי בעיקר אצל רצי מרתון וטריאתלון. אל מנת לא ליצור תגובות סוערות סביב דברי אחדד ואומר שבכל זמן ובכל תנאי כל התהליכים בגוף האדם פעילים כלומר אירובי ואינארובי לסוגיו ולכן גם במנוחה אנו שורפים שומן (הרבה יותר מפחמימות) ובאימונים עצימים נשרוף פחות שומן והרבה יותר פחמימות. אם כך מתעוררת השאלה למה לא לשבת בבית ולא לעשות כלום (הרי במנוחה אנו שורפים הכי הרבה שומן) ? התשובה לכך היא בכמות - כמות השומן או האנרגיה שאנו מאבדים במנוחה היא נמוכה מאוד ולכן כמעט ואינה משמעותית ! מסקנה - אין ברירה אי אפשר להימלט מעבודה קשה !!
 

אלי ו.

New member
הערה קטנה

אמנם קפאין משחרר חומצות שומן לדם (FFA) אבל ספורטאים תחרותיים דוקא פחות אכפת להם משריפת שומנים, הם משתמשים בקפאין כממריץ. דרך אגב, קפאין (בכמויות מסחריות) הוא תוסף אסור במשחקים האולימפיים. לקפאין יש חיסרון בתחרויות ארוכות, הוא משתן! כך שהזמן שאולי תרויח כתוצאה מהקפאין, ילך לאיבוד בגלל עצירה לא מתוכננת למטרות חקלאיות..
 

Rיקש

New member
כוס קפה.

אלי, יש השפעה לכוס קפה אחת לפני אימון? הרי זו כמות מזערית, אני משתמש בקפה רק בגלל שזו השיטה הכי מהירה שמצאתי לקחת את האבקה הזו. שיטות אחרות דורשות בלדנרים וכל מיני הכנות, ממש אין לי כח לזה. ? Rיקש.
 

ronen222

New member
מיותר לשתות חלבון לפני

הקפאין אפקטיבי מיד אם האימון ולא חצי שעה לפני רצוי לשתות אותו קר ומהר ולא בלגימות קטנות האפקט יורד ככל שהקפה יהיה חזק יותר הוא יתן יותר מרץ ההרגשה תהיה מעת חזקים יותר ותשחרר יותר חומצות שומן את החלבון כדי ואפקטיבי יותר לקחת מיד בתום האימון ומיד
 
אלי, תודה !

אני מסכים למה שכתבת וכמובן שקפאין ממריץ. ברצוני לחדד אם לא ההיתי ברור שלדעתי אין צורך לנו המתאמנים בחדר כושר לשתות קפה לפני אימון מהסיבות שהוזכרו לעיל. רמי
 

אלי ו.

New member
אם אתה בתקופת גדילה

אז נסה להוסיף כף או 2 של חמאת בוטנים. (לא מומלץ בזמן ירידה במשקל) צריך לערבב טוב טוב בבלנדר. נסה גם יוגורטים למיניהם. אם אתה שם בשייק גם קריאטין, היזהר לא לשים דברים חומציים.
 

רן צורי

New member
תוספים !

המלצתי לך להקציף בשייקר את אבקת החלבון עם חצי כוס חלב ולאחר מכן להוסיף לשייק הסמיך יוגורט לבן באחוזי שומן שונים (לפי בחירתך). שם לב לא יוגרט פירות ממותק, הכוונה ליוגרט פשוט וזאת על מנת להוריד את המתיקות ולהפוך את השייק למשקה טעים יותר (לא מתוק מדי !). ביום קיץ חם ניתן להוסיף 2 קוביות קרח או קרח מרוסק ולדמיין שייק גלידה נהדר ! בתאבון רן צורי
 

family2

New member
תודה רבה על התשובות!

אני עובד בחדר כושר לצורך גדילה. התוסף נועד לעזור לי בעניין הזה, יש לי בעיה שאני בן 15.5 שוקל 56 קילו שזה מעט מאוד... אני משתדל לאכול מסודר מספר ארוחות ביום והתוסף נועד לעזור לי בעניין הזה. לשם כך אני לוקח את התוסף! תודה רבה על התפריטים השונים, אני ינסה כמה מהם ויחזיר לכם תשובות! תודה!!
 
למעלה