בשביל חברת "חכמולוגים בע"מ"....

bladesmaster

New member
בשביל חברת "חכמולוגים בע"מ"....

המשפט הבא (מהמאמר היחיד באתר), לא נשמע מחמיא במיוחד: בישראל נעשו מספר ניסיונות כושלים להקמת סניף פעיל של מנסה. המאמץ הגדול ביותר נעשה בשנת 1989, כאשר כמאה ושישים ישראלים ניסו לשווא להתאחד כסניף. מאז ועד היום, לא התרחשה פעילות מאורגנת. לא קצת... צורם?
 

lepidus

New member
כן

אבל אל תשכח שלפני 15 שנה לא היתה אינטרנט, כך שהיה הרבה יותר קשה לשמור על קשר בין החברים.
 
בעברית תקינה - כן

"אינטרנט" היא רשת, ולכן היא בנקבה כמו כל רשת - רשת דייגים, רשת תקשורת וכו'. מה גם שהמילה העברית היא "מרשתת" (עוד אחר מחידושיה המפוארים של האקדמיה), וגם היא בנקבה. על-כן (ואני יודע שאני נשמע כמו אבשלום קור) - מעתה אמרו "אינטרנט" בנקבה...
 

סֵג

New member
נראה שיש כאן המון התקפות

על אליטיזם, סנוביות וכו'. כמה פעמים אנשים באו בטענות וחוסר האהדה היה נשמע בדבריהם, אף על פי שלא אמרו זאת במפורש -- 'אנו שונאים את הרעיון של חברת גאונים מלוקקים'. הרבה עיסוק חד באגו של הבנאדם. מה הוא בעצם דעתך לגבי הלחץ המשונה הזה מהאנשים מ"העולם החיצון"? ויותר מעניין אותי, האם יש שוני בתנועות האגו שלכם, משום שאתם יודעים שאתם גאונים מוצהרים ומאוגדים? למעשה, בעולם ששוקל ומדרג דברים בלי רגע של שקט, אתם החכמים ביותר. האם מוקמתם בראשכם מחוץ להמולה הזו..?
 
השינוי היחיד הוא...

השינוי היחיד הוא שאם לפעמים אבא שלי קרא לי "אידיוט" ברגעים של ריב בינינו, היום הוא לא עושה את זה כי הוכחתי מדעית שאני לא. חוץ מזה, אני לא מדרג אנשים, אלא שופט אותם נקודתית ופרטנית. כשאני בדיאלוג עם בן-אדם מסוים, אני לא משווה אותו לבני-אדם אחרים, אלא מתייחס אליו פרופר. והלחץ מהאנשים מהעולם החיצון - טוב, אני מניח שהם קצת ייעלבו אם הם יאמרו שכל הטענות על "אליטיזם", "חבורת גאונים" וכו' באות מנקודה של ניסיון להוכיח משהו. משהו בסגנון, "אם אני מצליח להוכיח אותם על כך שהם חכמים, אולי הם בעצם לא כל-כך חכמים ואני יותר חכם מהם". באיזשהו מקום, התוכחה שלנו כארגון "אליטיסטי וסנובי" באה לספק איזשהו צורך, שיסביר אולי לאדם הספציפי למה הוא לא רוצה להיות חלק ממנו. משום שלא להתקבל למקום שאתה רוצה להיות בו, הרבה יותר קשה נפשית מלא להתקבל למקום שאתה רוצה להיות בו. אמר פעם גראוצ'ו מארקס: "אני לא רוצה להיות חבר במועדון שמעוניין לקבל אותי לשורותיו". בכל מקרה, אני מעיד על עצמי שאני לא סנוב...
 

סֵג

New member
זה יהיה נס אם אבא שלי

יפסיק להתייחס אליי כמו מפגר. נראה לי שאין שום דבר שיוכל לשנות אדם במצב כזה, של שינאה וזיקנה. גם לצערי אני לא אוכל לטעון כנגד אדם שיקרא לי אידיוט. ראיתי הרבה חכמים, גאונים, אנשים מבריקים ורגישים שהיו אידיוטים לטעמי. תודה על ההתייחסות. תבין, אני יכול להבין את 'דעת המתנגדים' כאן בנקל משום שאני מרגיש משהו דומה לרובם. זה בהחלט משהו דומה למה שתיארת. מלחמות ומשחקים של אגו, כן. רציתי בעצם לשמוע יותר מה היחס שלך לעצמך יותר מאשר על יחסך לאחרים. אם התכוונת לומר בין השורות ("השוני היחיד") שאין שוני בתוכך, הבנתי. אממ.. על כל הפנים תודה.
 

neko

New member
חברה חכמה לא תצא בהצהרות של

"אנחנו אף פעם לא טועים, וכל מה שאנחנו עושים הוא מושלם". המטרה היא ללמוד מטעויות העבר, להבין למה הארגון נכשל, ולהפנים לפעם הבאה. הארגון הוא מה שהחברים עושים ממנו. אם כל החברים יבואו בגישה כזו - גם הפעם הארגון יכשל.
 
למעלה