בתי ספר טובים בסטטן איילנד?

nosealoyodea1

New member
בתי ספר טובים בסטטן איילנד?

לקח המון זמן אבל יש קצת התקדמות בנושא המעבר שלנו, בזמנו התמקדנו בעיקר בבתי ספר פרטיים (דתיים), אבל זה נראה מעבר ליכולות התקציב, אז הנה אנחנו עוברים לחפש בתי ספר פאבליק (ולפי זה נבחר איפה לחפש דירה)
עריכה: שכחתי לציין גילאים (שלושה ילדים): יתחילו כיתות ב', ו', ז' בספטמבר
כרגע הבורו המוביל מבחינתינו (קרבה לעבודה בדאוטאון מנהטן ומחירי שכירות) זה סטטן איילנד.
מישהו מכיר/יודע על מה קורה שם בבתי הספר מבחינת איכות ואוכלוסיות תלמידים?
נשמח לקבל גם אינפורמציה על שכונות בברגן (ניו ג'רזי - טינק, אנגלווד, וכו')

כמו כן מחפשים יועץ מס/פנסיוני להתייעצות, אנחנו מתכננים כרגע להישאר עד שנתיים בלבד, לא יותר. ורוצה להבין את ההשלכות (להשאיר את מעמד הפנסיה והביטוחים בארץ וכו')

אחרון חביב - אשמח לעזרתכם בעלויות שילוח (אנחנו נושאים בכל ההוצאות) - מחפש חברת שילוח מדלת אל דלת, ובערך מחירים (לא צריך מכולה שלמה, אם בכלל).
 

liat1271

New member
רק לגבי בי"ס יהודי, אפשר לקבל הנחות גדולות בבי"ס

כך שלא צריך להתרשם מהמחיר המופרז שהם דורשים.
 

nosealoyodea1

New member
מה זאת הנחה גדולה?

כשבתי ספר גובים מעל $11k לילד לשנה (לא כולל תוספות), 50% 70% ואיך בדיוק משיגים אותם?
 

liat1271

New member
נרשמים לבי"ס ומבקשים טפסים לסקולרשיפ

ההנחה משתנה מבי"ס לבי"ס וממשפחה למשפחה.
יש מקומות שאומרים שחייבים לשלם 3000 דולר לילד, כשאנחנו הגענו לארה"ב שכ"ל היה בסביבות 8-9K ושילמנו 500 דולר לילד כולל הכל.
 

Boston Guy

New member
מה לגבי פיירלון? אם אתה מדבר על חינוך ציבורי...

למיטב זכרוני מהודעותיך הקודמות יש לכם גם ילד נוסף, מתחת לגיל בית ספר...
אם אתם מדברים על מעבר לשנתיים בלבד - הקומיוט שלך זה מחיר שיתן למשפחה סביבה יותר "ישראלית" ובתי ספר ציבוריים סבירים שיש בהם ילדים שמדברים בשפתם.

לא מתמצא מאוד בסטטן איילנד, אבל יודע שקהילה חרדית (חצר חסידות) התחילה להתבסס בווילוברוק בשנים האחרונות. כתוצאה יש שם עירוב, וכמה מסעדות כשרות וחנויות מזון כשר.
 

nosealoyodea1

New member
זכרון טוב!

אכן, פיירלון גם אפשרות סבירה, למרות שאנחנו מאוד *לא* מעוניינים בסביבה ישראלית לילדים.
המחיר של הקומיוט מפריע יותר לאשתי, הפער לא מאוד גדול בין השתיים - ומבחינתי הכל פתוח. בגלל שעל פיירלון יש לנו כבר המלצה ממכר ששהה שם, אני לא צריך יותר אינפורמציה על המיקום הספציפי, אלא אם יש אפשרויות דומות בשכונות הקרובות יותר לניו יורק (אנגלווד, טינק, פורט לי וכו'). יותר מזה המיקומים האלה פותחים גם אפשרות לחינוך יהודי במקרה שעשינו overestimation של ההוצאות האחרות - או שבאמת נצליח להשיג הנחה משמעותית על המחיר.
סטטן איילנד פשוט מאוד מצאה חן בעיננו בביקור קודם, השילוב של הטבע ועוד, ורצינו לדעת אם יש שם אפשרויות.

תודה!
 

Boston Guy

New member
אני לא מכיר אתכם ולא יכול להעריך אם "יש שם אפשרויות"- עבורכם

שוב, בגלל מה שאני זוכר מההודעות הקודמות שלך "תקוע" לי בראש שאתם משפחה שומרת מסורת. בצורה שכאן בארה"ב תוגדר כ"מרכז הזרם האורתודוקסי".
אולי אני מדביק לזה סט של "העדפות" שאני מדמיין לעצמי ושלך בעצם אינם חשובות - אבל לי זה מקפיץ לראש עניינים כמו בית כנסת במרחק הליכה, "ערוב חצרות", חנויות מקומיות שבהן ניתן למצוא בשר כשר, חלב ישראל וכיוצ"ב (למנע את הצורך לנסוע שעה לכל כיוון כדי לעשות קניות).

בית ספר ציבורי - בניגוד לבית ספר פרטי יהודי - אומר גם שהילדים שלך יהיו "מיעוט שבמיעוט" - אלא אם תבחר בשכונה מרובת יהודים "לא אורתודוקסים" (כלומר שכונה יקרה...). לפי מה שאני יודע, בתי הספר הציבוריים של טינק ופורט לי אינם נחשבים לטובים במיוחד, ולאוכלוסייה היהודית האורתודוקסית שגרה שם לא איכפת כי הם לא שולחים את ילדיהם לחינוך הציבורי...
זו הסיבה שאנשים התרחקו עד פיירלון - שם הם מצאו את התמהיל של מחיר דיור \ מערכת חינוך \ קהילה שהם הרגישו בנוח איתו.

אם אני מבין את המשפט שלך נכון, ולפי המידע האנקדוטאלי שיש לי על האוכלוסייה בפורט לי - שם תמצא בדיוק את סוג האוכלוסייה הישראלית שאתה "מאוד לא מעוניין בה".

דרך אגב - אני לא לגמרי בטוח שאתה מודע למה שנמצא בתוך ומתחת ל"טבע" של סטטן איילנד. עד 2001 פעלה באי המזבלה הראשית שבה היו קוברים את כל הזבל של ניו יורק סיטי. ב 2007 התחילו לנסות להפוך את המזבלה לפארק - שאולי אפשר יהיה להשתמש בו בעוד 20 שנה.
ובתי קברות. עשרות בתי קברות. של כל העדות, כל הזרמים.
 

nosealoyodea1

New member
תודה!

שוב הזכרון שלך עובד
אתה צודק, בהחלט יש לנו את השיקולים האלה ולכן התעניינתי בשכונות עם מאפיין יותר "יהודי" וברור לי שרובם לא הולכים לבתי ספר הציבוריים, אבל מה שחשוב זה ההרכב של אלה שכן הולכים - ואיך הבית ספר נראה בגלל זה. "בתי הספר הציבוריים של טינק ופורט לי אינם נחשבים לטובים במיוחד" זה בדיוק המשפט שחיפשתי, גם אם קיוויתי לתוצאה יותר חיובית.

השיקולים שלנו בסטטן איילנד, הם בין השאר קרבה יחסית לברוקלין (לעומת ניו ג'רזי) - יש לנו שם משפחה, וזה חלק מהשיקולים נגד בית ספר ציבורי (איך הם יקבלו את זה). בקיצור אנחנו בהתלבטות רצינית
היום נדבר עם מישהי מבית ספר יהודי, לגבי אפשרויות הנחה ואולי עבודה לחצי המוצלח יותר בזוגיות שלנו
- זה יכול לפתור את ההתלבטות בצורה מאוד יפה.
 
למעלה