בתלבטות בבחירת תואר

  • פותח הנושא pcp1
  • פורסם בתאריך

pcp1

New member
בתלבטות בבחירת תואר

שלום סיימתי פסיכומטרי ועשיתי בדיקות כלליות לגבי התחומים הללו:הנדסה כימית הנדסת מערכות מידע מדעי המחשב הנדסת תוכנה הנדסת חומרים ובאמת שהכול נשמע ממש מעניין. עכשיו אני באמת שלא יודע מה לבחור אז חשבתי להעמיד עוד מספר קרטריונים כדוגמת: שיעור תעסוקה לאחר התואר? משכורות ממוצאות לפי סוג התואר? רמת קושי של תהליך למידה לתואר? אשמח אם תוכלו בבקשה לתת לי מענה לשאלות הללו תודה רבה לכם. נ"ב אם יש למישהו איזו שהיא הערה שיכולה לתרום אשמח לשמוע :).
 
הנה כמה תשובות

א. מדעי המחשב והנדסת תוכנה יכולים לפתוח בפניך פחות או יותר את אותם תחומי התעסקות (החל מ-QA וכלה בפיתוח תוכנה). הנדסת מערכות מידע זה תואר חדש יחסית, שקיים רק בבן גוריון ואין לו אח ורע באקדמיה בישראל, ולכן, קצת קשה לי להעריך את ביקוש בוגרי המחלקה הזו, אבל בגלל שבן גוריון ידועה באיכות ההנדסות שלה, בהינתן העובדה שיש לך ממוצע תואר גבוה (85+) לא תתקשה למצוא עבודה. כבוגר של מחלקה זו, תוכל לעסוק גם בפיתוח תוכנה, אבל ההכשרה שלך היא יותר נישתית (כי התואר מתמחה במערכות מידע). ב. משכורות ממוצעות לא נקבעות רק על סמך התואר בלבד. הן נקבעות על סמך מצב השוק, רף המשכורות בחברה לה אתה מועמד, ממוצע התואר, המוסד בו למדת, הניסיון שאתה מביא ולא פחות חשוב, היכולת שלך לשווק את היותך טוב. ג. רמת הקושי היא משהו סובייקטיבי - השנה הראשונה נחשבת ללא קלה, הרבה בגלל ששיטת הלימוד באוניברסיטאות היא שונה מאוד ממה שהתרגלת לו בתיכון, והעומס בשנה הראשונה הוא רב (כמו גם, יש יותר מקצועות תיאורתיים כמו חדו"א ושות', שדורשים הבנה מתמטית, ונועדו להקנות את הבסיס והידע להמשך). ד. אתה מתחיל ללמוד השנה (?) ושואל לגבי ביקושך בעוד 3-4 שנים. מאז חרב המקדש ניתנה הנבואה לאנשים שבינתם לוקה בחסר, יקירי. קטונתי מלנבא את מצב השוק לכשתסיים את התואר. אני מצרף טבלאות שכר, בשביל לגרות לך את בלוטת הרוק :)
 

pcp1

New member
תודה על התגובות

נתת לי עוד טיפה כיון. רציתי לדעת מה ההבדלים הברורים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה? סליחה על הבורות :)
 
הדרך הטובה ביותר לדעת

היא לקרוא את הסילבוס של כל אחד מהמסלולים הללו, ולהשוות בינהם. יש תשובה מפורטת יותר גם פה, ואני מניח שבעוד מקומות ברשת. בורות זה בסדר. לא לשאול כשלא יודעים, זה הפשע הכי גדול שיש
 
למעלה