בת שנה ושבע שעוד לא מדברת

מטוסית

New member
בת שנה ושבע שעוד לא מדברת

היי, יש לי שתי שאלות: אחייניתי בת שנה ושבע, ועדיין לא מדברת. היא בעיקר ממלמלת בז'רגון תינוקי כזה. אפילו מילה ראשונה עוד לא היתה לה. מה שכן, היא מחקה קולות וצלילים בצורה יפה. בנוסף רק לאחרונה החלה ללכת. האם זה צריך להדאיג אותנו? שאר ההתפתחות תקינה כפי שנראה.... תודה
 

נאוה ר

New member
מטוסית שלום

השאלה על ההליכה היא קלה יותר - סוף טווח הנורמה של הליכה עצמאית הוא 17 חודש. דיבור זה כבר יותר מסובך. אמנם בדרך כלל מצופה לאוצר מילים בגיל הזה. אבל מה שלא פחות חשוב זה איך ההבנה שלה? האם היא מבינה כאשר מדברים אליה? האם הז'רגון שלה משנה טונים ונשמע כמו שיחה? האם היא מבינה הוראות גם כאשר הן לא מלוות בג'סטות? האם היא משתמשת בעצמה בג'סטות(תנועות יד)? ובאיזה ג'סטות? האם מחקה קולות של מכונית, חיות? האם נהנית מסיפורים שמקריאים לה? ובנושא מעט אחר - האם נהנית מנדנדות? האם אוהבת שמקפיצים אותה? האם נהנית מתנועה? תעני על אילו וניתן יהיה לענות לך.
 

מטוסית

New member
תשובה

קודם כל תודה על התשובה המהירה. אז ככה,לגבי אחייניתי, יש הבנה טובה למדי של הוראות ושאלות. הז'רגון שלה משתנה ואכן נשמע כמו שיחה. יש שימוש מועט בג'סטות. אני ניסיתי לבחון אם היא מבינה את ההצבעה שלי לכיוון מסויים וראיתי שיש הבנה אבל לא תמיד,ז"א לא תמיד מביטה את האובייקט אליו אני מצביעה אלא לפעמים על היד שלי או סתם לא משתפת פעולה. (אני חושבת שהיא קצרת סבלנות מאוד ולכן לא תמיד משתפת פעולה). היא כן מחקה קולות של חיות, ובדיוק צלילי גבוה. לגבי תנועה- כשהיא במצב רוח טוב היא מאוד אוהבת לרקוד ולמחוא כפיים (ולעשות שמח..). אני מודאגת מכך שעדיין היא לא אמרה את המילה הראשונה שלה. יש מקום לדאגה ע"פ הנתונים הללו?
 
למטוסית

אני מניחה שהוריה של אחייניתך מודעים לכך שהתפתחותה איטית מהממוצע ועוקבים אחרי ההתפתחות אצל איש מקצוע על מנת לוודא שהיא תקינה . חיקוי טוב של צלילים וקולות אמור להביא בקרוב מאד גם למילה ראשונה.
 
למעלה