גדר שחוסמת נוף לשכנים

guyron

New member
גדר שחוסמת נוף לשכנים

שלום רב, אני לא יודע אם זה הפורום המתאים אבל לא מצאתי פורום מתאים יותר ואני מקווה שתוכלו לעזור לי. אני גר בדירה עם מרפסת ענקית שאם מסתכלים ממנה ימינה רואים נוף מדהים של הים. הבעיה היא שהשכנים שלי שהמרפסת שלהם היא משמאל למרפסת שלי יושבים במרפסת שלהם ויכולים להסתכל ישר לתוך המרפסת שלי, מכיוון שהדבר גורם לחוסר פרטיות והפרעה גדולה בחיי החלטתי לשים גדר במבוק גבוה בקצה השמאלי של המרפסת שלי. הגדר יושבת על גדר המרפסת שלי (שהיא נמוכה ועשויה ברזלים במרווחים רווחים ולכן אינה מספקת פרטיות). לצערי גדר הבמבוק החדשה ששמתי חוץ מזה שנותנת לי פרטיות חוסמת לשכנים שלי את הנוף לים. השכנים שלי אנשים מאוד נכמדים ובאמת שלא הייתי רוצה לחסום להם את הנוף לים אבל כל גדר שגובהה לא יחסום להם את הנוף לים גם לא יחסום להם את הנוף לתוך הסלון שלי ולכך אני לא מוכן. רציתי לדעת מבחינת החוק האם זה בסדר שגדר הבמבוק שבניתי על המרפסת שלי חוסמת להם את הנוף. האם מכיוון שהגדר היא בשטח המרפסת שלי היא חוקית או שמא בגלל שהיא חוסמת להם את הנוף היא לא חוקית? מקווה שתוכלו לעזור לי, בתודה מראש, גיא
 

guyron

New member
תיקון טעות

כתבתי שהשכנים שלי שיושבים במרפסת יכולים לראות ישר לתוך המרפסת שלי, אם זה היה המצב זה לא היה מפריע לי, הבעיה היא שכשהם יושבים במרפסת הם רואים ישר לתוך הסלון שלי.
 

guyron

New member
האם תוכל בבקשה לתת עוד פרטים

למה זה מהווה מטרד ליחיד? עד איזה גובה גדר כן מותר לי לשים על פי החוק מבלי שזה יחשב מטרד ליחיד? הרי לא ייתכן שאני לא יכול בכלל לשים שם גדר בשטח המרפסת שלי.
 

michael48

New member
הצעה הכי טובה

הכי טוב שתתיעץ עם עו"ד מתחום הנזיקין בנושא. אני יכול להפנות אותך לקולגה, אם תרצה תפנה אלי במיסרון.
 

פרל דוד

New member
מהו מטרד ?

אם היית יכול לצרף תמונה שתסביר את הבעייה היה אפשר לסייע בצורה מיטבית,אבל...מהסבריך למצב הנוכחי ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים לו היית פונה לשכניך ומתייעץ איתם,שכן השכנות חשובה יותר. לעניין המשפטי צרפתי הליך משפטי המגדיר מהו מטרד המאפשר לשכנים לטעון כנגד,ואצליך הסיפור שונה,אינך מסתיר להם את הנוף לחזית הדירה,ואינך מסתיר מהם את אור השמש,ולך יש זכות לפרטיות-ראה בסעיף 8. לסיכום - חשוב שתשוחח עם שכניך באם נראה לך שפגעת בזכותם לנוף ותגיע איתם להסכמות ללא כניעה לתכתיבים לא הגיוניים. בהצלחה. מטרד 7. סעיף 44 (א) לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] קובע כי: "מיטרד ליחיד הוא כשאדם מתנהג בעצמו או מנהל את עסקו או משתמש במקרקעין התפושים בידו באופן שיש בו הפרעה של ממש לשימוש סביר במקרקעין של אדם אחר או להנאה סבירה מהם בהתחשב עם מקומם וטיבם; אך לא ייפרע אדם פיצויים בעד מיטרד ליחיד אלא אם סבל ממנו נזק. סעיף 44 (ב) לפקודה קובע כי הוראות הסעיף לא יחולו על הפרעה לאור השמש. להפרעה זו מתייחס סעיף 48 לפקודת הנזיקין, הקובע כי: "אדם עושה עוולה אם הוא מונע, על ידי חסימה או בדרך אחרת, מבעל מקרקעין או מן התופש אותם ליהנות מכמות סבירה של אור שמש, בהתחשב עם מקומם וטיבם של המקרקעין, לאחר שהבעל או התופש או מי שקדמו להם בזכויות אלו נהנו ברציפות מאור זה - שלא לפי תנאי חוזה או הסכם - לפחות חמש עשרה שנים שקדמו בתכוף לחסימה או למניעה." 8. כפי שנפסק: "אדם יוצר מטרד ליחיד כאשר הוא פוגע במידה מהותית בשימוש הסביר של שכנו בנכסיו ובהפקת הנאה סבירה מהם, בהתחשב עם טיבם ומקום הימצאם של הנכסים" (ע"א 436/60 מאיר עזרי נגד ויקטור קליין, פ"ד טו 1177 (1961)). המבחן הוא מבחן של סבירות (פרשת עזרי הנ"ל). בערעור בעניין בצלאל נגד סימן טוב (ע"א 403/73 ברוך ומלכה בצלאל נגד שושנה ו-ציון סימנטוב, פ"ד כט(1) (1974)) מצטט השופט ברנזון, בהסכמה, את נימוקיה של השופטת בן עתו, אשר הייתה בדעת מיעוט בבית המשפט המחוזי, לפיהם: "בבואנו לקבוע אם התנהגות מסויימת או מצב דברים מסויים מהווה מטרד יש כמובן להתחשב בכל נסיבות הענין ולשקול אותו 'מאזן נוחיות' מפורסם, שנולד בפסיקה כדי להרגיע את מצפונם של הפוסקים בדילמה של צווי המניעה שתיארתי לעיל. נכון שאין לחייב אנשים לנהוג בשקט 'כפרי' בטבורה של עיר ; נכון, שאין לאדם זכות קנויה לנשום בלב הכרך אוויר פסגות רענן ; נכון גם שמי שגר בווילה בודדת בחיק הטבע כשחלונותיו קרועים לכל רוחות השמים, טבעי הוא שיזכה באור אוויר ושמש יותר ממי שגר בבית דירות בעיר מודרנית. עם כל אלה אי-אפשר שלא להסכים והם מן המפורסמות. אולם נראה לי, כי בעשיית המאזן הזה קיים קו גבול שבו מפסיקים לעשות מאזן ומתחפרים ואין נסוגים עוד. כוונתי היא שגם בחיים המודרניים וגם בערים הגדולות ובריכוזי האוכלוסין הצפופים שומה עלינו להבטיח לאדם תנאים שיש בהם המינימום הדרוש של כל מה שאדם זקוק לו כדי שחייו בכלל ייקראו חיים. יש להבטיח שטח מחיה מינימלי; יש להבטיח פרטיות מינימלית; יש להבטיח אוויר, אור ושמש במידה הנחוצה לאדם שכבר מזמן התרגל שלא להתגורר במערות.. .... ..בסופו של דבר נראה לי ששום חשבונות של מאזני נוחות אינם יכולים ואינם צריכים להשפיע על ביהמ"ש להשלים עם מטרד המוריד את איכות החיים של האדם מעבר לאותו קו גבול מינימום שעליו דיברתי לעיל.."
 
למעלה