גזעים של אנשים

Levos

New member
לא כולם התחילו מאותו המקום

בספר "רובים, חיידקים ופלדה" מנסים למצוא את ההסבר בדיוק לשאלה ששאלת, וזאת ללא הנחה של הבדל עקרוני בין הגזעים. למשל התפתחות חשובה הייתה מעבר מחיי נוודות לישובי קבע. התמזל מזלם של תושבי המזרח התיכון, שבאזורם חיים כ- 80% מכלל הצמחים ובעלי החיים שהאדם ביית. משאב זה היה חשוב ביותר בפיתוח החקלאות והתיישבות בערים. מעבר זה היווה בסיס לפיתוח מאוחר יותר של חברה יותר מורכבת וטכנולוגיה וכו'.
 

afon

New member
ספר מעולה!!!

קראתי אותו. אחד הספרים הכי טובים! מסביר בצורה מעולה את ההתפתחות והשוני אצל בני האדם.
 
שאלה מצוינת

ראשית אין צורך להתנצל, היה הדבר צפוי שתיתקלי בתגובות כאלו. אני נוטה להאמין שאין כל הבדל מהותי בין היכולות השכליות של גזע זו אחר בעיקר מכיוון שאינני רואה מדוע יתפתח אחד כזה. ההבדלים הפיזיולוגים שהתפתחו בין הגזעים נובעים מצורך. הסיבולת של המזרח אפריקנים, אלו הרצים בסוואנות, גוון העור בהתאם לתדירות קרני השמש וכדומה. האם ניתן לחשוב על תנאים להתפתחות שכלית שונה שכאלו? קשה לי להאמין. מעבר לכך, אפשר להוכיח זאת אמפירית - קחו אנשים מגזע מסוים וזרקו אותם ביום היוולדם לגזע אחר, יהיה קשה מאוד למצוא הבדלים התנהגותיים (עוד על כך בספר "כיצד פועל המח" של סטיבן פינקר). אף על פי כן ארצה יש כאן נקודה מעניינית - ההיסטוריה אמנם מתבטאת בסוג של סינוסאידיות בשליטה - פעם במספוטמיה, פעם ביוון ורומא, פעם במזרח התיכון או הרחוק ופעם אצל האירופאים שבאמריקה. אך שימו לב שמשהו חסר כאן - מעולם לא היתה שליטה של האפריקנים. חמור מכך, הציווליזציה האפריקנית היתה בפיגור של כמה אלפי שנים מול זו הלבנה כשהן נפגשו לראשונה, וגם כיום מצבם של רוב האפריקנים אינו טוב בהרבה. האם לכך אין שום בסיס גנטי?
 

atheist22

New member
לא הייתי מרחיק לכת

זה שהצוויליזציה באפריקה מעולם לא הייתה בחוד החנית, יכול להיות גם עניין של מקריות או של סיבות סביבתיות. אני לא אומר שלא ייתכן לכך בסיס גנטי, אבל אני לא רואה כאן ראיות מספיקות לביסוס טענה כה מרחיכת לכת.
 

אריק ל

New member
אירוצנטריות טיפוסית

מעולם לא הייתה שליטה של של האפריקנים? אם כן - מי היו המצרים אם לא אפריקנים? ואם הם אינם אפריקנים אמיתיים מבחינתך, בגלל שהם קווקזואידים ולא נגרואידים, אז מה בקשר לנובים השחורים, שתרבותם המאוד מתקדמת והמשתווה לזו של המצרים התקיימה באופן רציף מ-3100 לפני הספירה ועד 400 לספירה? לכן להגיד שהאפריקנים לא יצרו תרבות מפותחת זו די אירוצנטריות ובורות.
 

אריק ל

New member
הבנתי את זה ולכן הזכרתי את הנובים

שהיו תמצא אותם בדרום מצרים וסודן, למרות שבתקופה ההיא הממלכה שלהם כללה גם את כוש, כלומר אתיופיה.
 

qet1

New member
יש ספר שעונה בדיוק על מה ששאלת

ומסביר למה (לדעת מחבר הספר) ההבדלים בין העמים השונים נגמרו בגלל הנתונים הגאוגרפיים שבהם הם חיים. הספר נקרא "רובים,חיידקים ופלדה" קבל לינק למאמר על הספר ודיון שהתפתח בעקבותיו: http://www.haayal.co.il/story_1760
 
למעלה