גילוי סי.אף

נאדין

New member
גילוי סי.אף

אני אמא לבן שנתיים וחצי. הרופאה ביקשה לשלוח לבדיקת סי.אף. רק בגלל שהוא סובל מליחה מידי בתדירות גבוהה. לבעלי הנסיון, אני ממש בלחץ, איך אתם אבחנתם? מה גרם לכם או לרופא לחשוב שהילד או הילדה חולים במחלה? תודה מראש.
 

jasmine38

New member
כיצד מגלים CF

אנו הורים לילד עם CF. כשרופא לו מאתר את מקור הבעיה, הוא/היא מבקש לבצע סדרת בדיקות, ע``מ לשלול אפשרויות השונות ולהסיר ספק. הסיכוי שיש לך ילד עם CF, נמוך מאוד. מאמין שתימצא הסיבה לליחה, ובנך יבריא במהרה. **** לגופו של ענין ********** בדר``כ (בעיקר) יש בעיות בראות (דלקות חוזרות ונשנות), ואו חוסר משקל ואו חוסר שגשוג משמעותי במשקל, ביחס לעקומות המקובלות. * אבחון CF ראשוני, מתבצע באמצאות ``מבחן-זיעה``, בו בודקים המליחות בזיעה. (חולי CF מאבדים הרבה מלחים בזיעה). התוצאה מהירה והאמינות גבוהה. * אבחון רציני ואמין יותר, באמצאות בדיקת דם לאבחון גנטי, של הילד ואו של הוריו. (רק אם שני ההורים נשאים, יש סיכוי 1/4 לילד עם CF). >>>> אם אחד ההורים אינו נשא, אין סיכוי בעולם שיהיה CF. לפרוט נוסף, את מוזמנת לגלוש באתר. מומלץ לצורך ידע כללי. לדעתי, כדאי להרגע. יסמין.
 
תגובה לנאדין

כשקראתי את הודעתך נזכרתי שבפורום יש תשובה חלקית לשאלתך. כדאי שתסתכלי בעמוד 3 במה שכתבה דורית. בהצלחה ולא להתראות...
 
לגב` נאדין

שלום לך אני מציעה לך במקום להיות בלחץ לבצע את המלצת הרופא ולבצע בדיקה ל CF בהקדם האפשרי. אני מקווה שתוצאת הבדיקה תהיה שלילית ותוכלי לחזור למנוחה והנחלה. אין טעם לבקש ולחפש בעלי נסיון בשלב זה. גם סתם אלרגיה יכולה להיות סיבה להצטברות ליחה. אם חלילה בנך יאובחן יהיה מקום לשאלות ולעיצות. מכל מקום ילדים עם CF יכולים להביא הרבה מאד אושר. דליה
 
למעלה