ג'י סיטי תדווח דוח שנתי ביום ראשון

  • פותח הנושא dw
  • פורסם בתאריך

dw

Well-known member
מנהל
מתחילה עכשיו שיחת הועידה.

כצמן אומר שבאוקטובר/נובמבר היה קשה בארץ אך בהמשך רואים את הקונים חוזרים למרכזים המסחריים.
 

dw

Well-known member
מנהל
מתחילה עכשיו שיחת הועידה.

כצמן אומר שבאוקטובר/נובמבר היה קשה בארץ אך בהמשך רואים את הקונים חוזרים למרכזים המסחריים.
יצא מרוסיה שהיה גורם סיכון, ומכר שליש מברזיל.
 

Reem88

Well-known member

תוצאות מכרז מוסדי בק"ע הנפקת אג"ח יט'​


במסגרת המכרז התקבלו ביקושים ממשקיעים מסווגים לרכישת 1,008,884 יחידות בהיקף כספי של כ- 928 מיליוðי ש"ח, מתוכם קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות של משקיעים מסווגים לרכישת 493,685 יחידות, בהיקף כספי כולל של 500 מיליוðי ש"ח, בשיעור ריבית שðתית שלא יעלה על ,4.15% אשר יהווה את שיעור הריבית המרבי שתישאðה אגרות החוב (סדרה יט') במסגרת ה הðפקה לציבור.

מה הם מתכוונים לעשות בכסף הזה?
 

yel5

Well-known member
מרחיבים את סידרה טז' בכ 250 מלשח. האגח עם בטחונות על מניות החברה הבת G אירופה, מדורג -A.
ג'י סיטי - דירוג מעלות '-ilA' לההרחבת אגח טז' בהיקף של עד 250 מ'שח | מאיה – הבורסה (tase.co.il)
הרחבת סידרה טז מסתמנת כהצלחה.
אשמח לשמוע בקרוב על רכישות נוספות בהיברידי.

 

dw

Well-known member
מנהל
הרחבת סידרה טז מסתמנת כהצלחה.
אשמח לשמוע בקרוב על רכישות נוספות בהיברידי.

אינני בטוח אם התמורות מיועדות כדי לקנות את ההיברידי של החברה הבת (שהוא אטרקטיבי כלכלית אך חשבונאית כנראה לא ניתן יהיה למחוק אותו דרך החברה האם) או שיקנו איתן אגחים של סדרות אחרות, אותם כן אפשר למחוק חשבונאית, כדי לייצב את תזרים התשלומים בשנים הקרובות (וכך להיות פחות תלויים באקזיטים של נכסים) :rolleyes:
 

Reem88

Well-known member
שווה למשקיע הממוצע לרכוש את ההיברידי של ג'י סיטי אירופה במחיר הנוכחי? 58 סנט (תשואה של 12%) ולא בטוח שנקבל בעתיד את הקרן.
 

dw

Well-known member
מנהל
שווה למשקיע הממוצע לרכוש את ההיברידי של ג'י סיטי אירופה במחיר הנוכחי? 58 סנט (תשואה של 12%) ולא בטוח שנקבל בעתיד את הקרן.
בהנחה שמתישהו בעתיד (לוא דווקא ב 2026) תשולם הקרן, אז ההיברידי הוא קנדידט השקעה הנקוב ביורו לא רע.
אם חושש שג'י אירופה תקרוס אז מציע לצאת מכל הניירות של הפירמה.

לפחות כרגע נראה כי כצמן עובד יפה כדי לחלץ את הפירמה מהקשיים.
הצלחתו היא גם הצלחתנו, וטוב שהמוסדיים לחצו עליו, לא בנחמדות, לעצור את שריפת המזומנים החוצה המכונה דיבידנד.

אגב, קניה של היברידי מצד ג'י האמא נראית לי כמו סוג של מכשיר דיבידנד, לא? הבת מחויבת לשלם לאמא קופון מדי שנה (ועוד לפני בעלי המניות של ג'י אירופה, מעין מניה בכירה), לכן זה לא נורא אם חלק מהקניה תעשה גם בהיברידי.
 

yel5

Well-known member
שווה למשקיע הממוצע לרכוש את ההיברידי של ג'י סיטי אירופה במחיר הנוכחי? 58 סנט (תשואה של 12%) ולא בטוח שנקבל בעתיד את הקרן.
לא אענה ישירות, אך כמה עובדות חשובות:
1. ב 04.11.26 יש תחנת איפוס שבה ל 3.625% קופון יתווסף קופון 5years euro mid-swap, נכון להיום סביב 3%. קופון מצטבר של ~ 6% הוא כבר לא זול אם במועד האיפוס הריבית תרד. צפוי להיווצר לחץ לפרעונו. לא ברור אם ההיברידי ייפרע, אך ברור שהקופן הגבוה יכביד על החברה.
2. כד כה, לפי המעקב שלי, ג'י רכשה 28.1% מההיברידי שהונפק. גם חברת האם עומדת מאחוריו וגם נוצרים רווחי הון יפים.
3. הכי חשוב. לפי תוכנית המימושים, ג'י אירופה היתה אמורה לממש נכסים בהיקפים גבוהים יותר מאלו שבוצעו בפועל, ותמורות המימוש היו אמורים להיות משולמיםכדיבידנד בעיקר לאמא. לשמחתנו יש השהיה מסויימת בתוכנית שרק מטיבה עם מחזיקי ההיברידי.

מחזיק בהיברידי
 

Reem88

Well-known member
ב 04.11.26 יש תחנת איפוס שבה ל 3.625% קופון יתווסף קופון 5years euro mid-swap, נכון להיום סביב 3%. קופון מצטבר של ~ 6% הוא כבר לא זול אם במועד האיפוס הריבית תרד
למה שהחברה תפרע אג"ח עם תשואה של ~6% כאשר היא לא צריכה להחזיר את הקרן (מבחינת החברה זה בוננזה)?
גם אם הריבית בשוק תהיה 3% החברה תעדיף לשלם 6% ללא קרן מאשר לגייס אג"ח חדש ב 3% אבל להחזיר את הקרן.

המחיר שהאג"ח נסחר בו היום זה מחיר שמעיד על תשואה מריבית בלבד, כך אני מבין את זה, יודע לתמחר את זה אחרת?
 

yel5

Well-known member
למה שהחברה תפרע אג"ח עם תשואה של ~6% כאשר היא לא צריכה להחזיר את הקרן (מבחינת החברה זה בוננזה)?
גם אם הריבית בשוק תהיה 3% החברה תעדיף לשלם 6% ללא קרן מאשר לגייס אג"ח חדש ב 3% אבל להחזיר את הקרן.

המחיר שהאג"ח נסחר בו היום זה מחיר שמעיד על תשואה מריבית בלבד, כך אני מבין את זה, יודע לתמחר את זה אחרת?
אתה טועה. אם החברה תוכל לגייס אגח רגיל בתשואת קופון של 3%, נדמה לי שהיא תיפרע את ההיברידי, כדי לחסוך הפרש גדול של 3% בין הקופונים.
לגבי הטעות שלך של למה לפרוע את קרן ההיברידי אם היא לא חייבת? כל עוד שהחברה מתנהלת היטב, כמו היום, אז כאשר יגיע מועד סיום חיי האגח החדש (זה שגייסה לפרוע ההיברידי) אז היא תצא בהנפקה חדשה. אגב, במצב איתן היא תוכל לגייס היברידי חדש בקופון זול יותר.
 

dw

Well-known member
מנהל
אתה טועה. אם החברה תוכל לגייס אגח רגיל בתשואת קופון של 3%, נדמה לי שהיא תיפרע את ההיברידי, כדי לחסוך הפרש גדול של 3% בין הקופונים.
לגבי הטעות שלך של למה לפרוע את קרן ההיברידי אם היא לא חייבת? כל עוד שהחברה מתנהלת היטב, כמו היום, אז כאשר יגיע מועד סיום חיי האגח החדש (זה שגייסה לפרוע ההיברידי) אז היא תצא בהנפקה חדשה. אגב, במצב איתן היא תוכל לגייס היברידי חדש בקופון זול יותר.
תלוי במרווח. אני מסכים עם reem שאם הקופון שתדרש לשלם בשוק יהיה קרוב ל 6% אז יהיה עדיף להם להמשיך עם ההיברידי ולא לפרוע אותו.
ג'י סיטי האמא עצמה פשוט לא מסוגלת כיום לגייס בלי בטחונות (הגיוס של טז' מציע בטחונות, גם אם חלשים) ויכול להיות שגם נושים חדשים בג'י אירופה ידרשו בטחונות כדי להלוות לה כסף חדש. אני חושב שלהיברידי הישן אין בטחונות.

ככל שכצמן יצליח לממש נכסים, באמא או בבת, כך הנושים יהיו יותר רגועים וידרשו פחות בגיוס חדש.
 
למעלה