גרד הריון שלא עובר

גרד הריון שלא עובר

משבוע 33 התחילה לה פריחה בגוף, עם הזמן הפריחה החמירה ונלוותה בגרדת איומה. אחרי בדיקות תפקודי כבד, משחות למיניהם הגעתי לשבוע 37 לאשפוז וטיפול בקורטיזון ויילדו אותי :) המטרה של הילוד לראות ולנסות לגרום לזה לעבור. בינתיים אני שבוע אחרי לידה, עדיין מטופלת בקורטיזון ומשחות עם סטרואידים ויש מצב גלי שבו יש החמרה בחלק מהמקומות בגוף (זה ב-כ-ל הגוף) ובחלק שיפור. הרופאים טוענים שצריך זמן. נלקחו 2 ביופסות ועדיין אין להם מושג מה זה ו/או איך אפשר עוד לטפל. 3 ימים לפני הזירוז הייתי בדיקור סיני שהקל במידת מה. אני לא מעוניינת להפסיק את הטיפול אלא אולי לעזור בעוד דרכים לגוף להירגע ולהירפא. ממה שקראתי והבנתי חלק מהמצב שהתפרץ יכול להיות קשור למתח ולחץ-מה שמאד יכול להתחבר אלי ומצב הנפשי שאני מצויה בו. אשמח לרעיונות מה אפשר לעשות.
 
פריחה וגרד בסוף ההריון

היי ישנן סיבות רבות לפריחה וגרד. שמח לשמוע כי את בתהליך של בירור. שכיח למדי בסוף ההריון - מצב לא מסוכן לאם או לתינוק של פריחה מגרדת אשר יכולה להמשך גם אחרי הלידה בשבועות הראשונים שלאחר הלידה - מצב זה מכונה "פריחה רב-צורנית של הריון" . זוהי אבחנה שבשלילה כלומר - מגיעים אליה לאחר שנשללים סיבות אחרות אפשריות לפריחה ולגרד. אחד המאפייןנים שלה הוא שהיא בד"כ מתחילה באזורי המתיחה בבטן, מאד אוהב את אזורי הירכיים, ומתפשטת לגוף אך בד"כ לא מערבת את הפנים. כפי שהשם מעיד מותר בפריחה זו שיהיו נגעים מצורות שונות כתמים בצורות שונות ומשונות. שלפוחיות קטנטנות על גבי הפריחה יכולות להיות אך אז עולה הצורך לשלול סיבות אחרות לפריחה - למשל ע"י ביופסיה. מאחל לך שהגרד יחלוף במהרה.
 

JUN JUN

New member
היה לי את זה...

אבחנו מאוחר מדי אמנם, אבל היה לי את זה: ראי קישור http://en.wikipedia.org/wiki/Gestational_pemphigoid כמה שזה נדיר, אבל רק בדיעבד כעסתי מאוד שלא אבחנו, כי סבלתי סבל שלא יתואר, סבלתי כל כך שאפילו לא הרגשתי את צירי הלידה כשהם הגיעו, אמרו לי שיש לי פתיחה 10 ואני בצירים מלאים ולא הרגשתי שום כאב מרוב שהגוף גרד לי וצרב. ביליתי ימים ולילות באמבטית קרח, ניסיתי כל מיני משחות שהביאו לי וכלום לא פתר לי את הבעייה..סבלתי עד כשבוע אחרי הלידה, כמה כדורים של סטרואידים חיסלו את העניין אך לא לגמרי... אני מציעה שתבררי אם עדיין יש שלפחויות אפשר לקחת ביופסיה, חשוב לאבחן כי אם יש לך את מה שהיה לי יש לזה גם השלכות לעתיד שהרופאים בימינו אינם מודעים אליהם , למשל, גלולות נגד הריון מזהירות שאם היה לך את המחלה הזו אסור לקחת גלולות וכו..אך הרופאים אינם מתריאים...או מאבחנים כראוי. כמו שאמרתי אני עדיין כועסת על כך למרות שעברו מספר שנים, נגרמה לי עוגמת נפש וסבל פיזי ונפשי רב , עד היום אני סובלת מצלקות בכל הגוף, טפלי, אל תחכי שזה יעלם לבד בלי אבחנה. בעיקר אמבטיות קרות יעזרו להרגיע עם תמציות מרגיעות , תשדלי לא לגרד כדי לא לזהם את המקום. לחץ נפשי יכול להחמיר ולגרום לגרד, זה נכון...אך במקרה שלך נראה לי שזה מעבר לכך.
 
למעלה