גרין קארד לאחר נישואים

Ehren365

New member
גרין קארד לאחר נישואים

היי,
אני (ללא אזרחות אמריקאית) ואשתי (אזרחית אמריקאית וישראלית) התחתנו לפני מספר חודשים בקפריסין וחושבים על מעבר לארה"ב למספר שנים. בנוסף לכך, עדיין לא התחלנו את התהליך לקבלת גרין קארד בשבילי. נכון להיום, אני סטודנט וכנראה אסיים את התואר רק עוד כשנתיים.
א) מרגע שקיבלתי את הגרין קארד, תוך כמה זמן אני צריך להגיע לארה"ב ולכמה זמן אני צריך להישאר?
ב) האם מותר לי לעזוב את ארה"ב? ואם כן, לאילו פרקי זמן?
תודה לעוזרים :)
 

John the Savage

New member
גרין קארד על בסיס נישואין

קודם כל, מהרגע שאתה מגיש את הבקשה ועד שמאשרים לך את ויזת ההגירה יכול לקחת די הרבה זמן. כיום זה לוקח מעל לשנה, ונראה שבשנה האחרונה עם הממשל הנוכחי הזמנים הולכים ומתארכים. אז תתכננו בהתאם. עדיף להגיש קצת יותר מוקדם מאשר מאוחר.

בתהליך גרין קארד מהארץ, לאחר הראיון בקונסוליה מקבלים ויזת הגירה, שהתוקף שלה הוא עד 6 חודשים מקבלתה (למעשה, 6 חודשים מתאריך הבדיקה הרפואית שעושים בסמוך לראיון, אם להיות מדוייקים לחלוטין). יש להיכנס לארה"ב עם ויזת ההגירה כל עוד היא בתוקף, כלומר תוך כ-6 חודשים, וברגע שנכנסים עם ויזת ההגירה מקבלים גרין קארד. לא חייבים לעבור לארה"ב מיידית. אפשר רק להגיע לביקור ולחזור לארץ לתקופה של כמה חודשים ואז לעבור.

מותר לך לעזוב את ארה"ב מתי שאתה רוצה. אם אתה יוצא מארה"ב לתקופה של פחות מ-6 חודשים, בד"כ לא שואלים כלום. אם יוצאים לתקופה של מעל 6 חודשים יתכן וישאלו שאלות לראות שלא נטשת את התושבות בארה"ב. עבור יציאה לתקופה של שנה ומעלה, יש להגיש בקשה שנקראת reentry permit בכדי לא לאבד את הגרין קארד.
 

Ehren365

New member
הגבלות זמן בגרין קארד

תודה על התשובה.
וכל ההגבלות האלה על הגרין קארד זה לכל התקופה עד שמקבלים אזרחות? כלומר בערך 4 שנים מרגע המעבר?
 

John the Savage

New member
כן, ההגבלות מבחינת יציאה ארוכה מארה"ב

קיימות כל עוד נמצאים בסטטוס של תושב קבע. אם מגישים בקשה לאזרחות מיד ברגע שאפשר, מדובר ב-3 שנים מרגע הכניסה.
 
למעלה