גרף מעניין שנתקלתי בו

0Pandemonium0

New member
שים לב שרק בקטע שבו חלה ירידה משמעותית ברמת

הפיתוח המדעי, מוזכרת דת. נצרות. אלה לא הדארק אייג'ס, אלא הכריסטיאן דארק אייג'ס. פתאום הם שייכים לנצרות. זה כבר מתייג את הגרף הזה בראש שלי כנוטה לצד מסויים או שייך לבעל אינטרסים מסויימים. אני לא יודע עד כמה זה נכון שהדארק אייג'ס היו שייכים לנצרות, או אולי היא פרחה בגלל ירידה חדה בהתפתחות המדעית. פתאום האנשים המוארים נותרו חסרי אונים וטכנולוגיה, ופנו לדת. זה יכול להיות כך או אחרת. בכל מקרה אני מסכים.
כי הדת, ולמעשה בעיקר הדת הנוצרית בעיניי, היא מגפה שטנית שיש להוקיע. אין דת שאני שונא יותר מהנצרות. אז האח לפרופגדנה. מה שכן, אני מאוד אוהב את הנצרות המקורית של ישו, שהטיף לאהבה וחיי קומונה אנרכיסטיים, והפניית הלחי השנייה. חלקים מזה מדברים אליי מאוד, אבל הדת הזאת נעלמה והושחתה. טיפות של ארס הפכו את הדם הקדוש שלה לשחור כמו פחם. והערה נוספת לגבי ההיסטוריה: יש שטוענים שהיא מעגלית. לאחרונה חוזרת המיסטיקה לתפוס מקום מרכזי בחייהם של הרבה אנשים, ובכך תופסת מקום גם בחיינו. בחיי כולם. האם אנחנו צפויים לעוד ירידה משמעותית ברמת הפיתוח המדעי? האם אנחנו צפויים בעתיד הקרוב לתקופה נוספת שלוטה באפלה?
 

Blutige Erde

New member
../images/Emo45.gif

נראה מה יקרה. בינתיים, נראה שפלח מסויים באוכלוסיה במסע לצבירת ידע, רב יותר ממה שהיה לאדם בודד עד כה, בעוד שפלח מסויים מיטמטם בדרכים שלא ניתנות לתיאור. הקטבים מתרחקים זה מזה עם הזמן. ראה הודעה שכתבתי באחד השרשורים על idiocracy.
 

Gilliana

New member
תודה! ויי, שכחתי מזה לגמרי ../images/Emo6.gif

פשוט הסרט שוכב אצלי כבר איזה חודש ואני מנסה למצוא זמן לראות...
 

Gilliana

New member
כל הדתות הן מגיפה שטנית שיש להוקיע

אבל למה דווקא בחקת בנצרות בראש ובראשונה לא ממש מובן לי משום שהאיסלאם הקיצוני, לפחות בעידן המודרני (אני לא מדברת על האינקוויזיציה, מסעות הצלב וכו') מסוכן פי כמה וכמה וכיום הוא האיום הראשון במעלה להשמדת העולם as we know it. לגבי חזרת המיסטיקה והניו אייג' - אני מסכימה, בהחלט מאד מדאיג ולאו דווקא בגלל המיסטיקה לכשעצמה אלא בגלל הבורות הנלווית אליה, ויש המון המון המון המון בורות, פשוט קשה לתאר עד כמה.
 

0Pandemonium0

New member
פעם עוד היו אינטלקטואלים שהתעניינו וערכו

מחקרים בתחומי המיסטיקה, אבל היו גם זה נעלם. האנשים פשוט נכנעו לה, והם בורים כל כך. הנצרות הרגה יותר אנשים משהרגה האיסלם. וכמו שאמרת, כל דת היא איום.
 

grish19

New member
ובישראל

בנוסף לאיסלאם הקיצוני שמאיים על שלום העולם כאן יש לנו את החרדים על סוגיהם השונים שהם כנראה גם כן דיי מסוכנים,מצד שני בטרור הם עדיין לא עוסקים כמו הדתות האחרות. בנוגע לאסלאם הקיצוני בעולם - זה רק אני או שעכשיו גם טורקיה "נסחפת" בזרם הפונד'? לסיכום:כנראה שהנצרות באופן יחסי כעת פחות מסוכנת,תקני אותי אם אני טועה. לגבי הניו אייג' - בהחלט מסכים איתך,כנראה שהתעשייה הזו מגלגלת גם לא מעט כסף מהשטויות הללו ובינינו? אין דבר כזה מיסטיקה - מדובר סה"כ בתופעות שהמדע לא ממש הוכיח ורק שהניו אייג' לא יהפוך לנו לדת כשאר הדתות.
 

Gilliana

New member
הוא לא יהפוך, משום שהוא כבר

דת שמגלגלת, כפי שאמרת, הרבה הרבה מאד כסף.
 

grish19

New member
ומה שמעניין הוא

ששרי הריסון מתעסקת בדברים הללו. תחשבי שהניו אייג' גם בא במסווה של משהו טוב כזה שאמור להפוך את האנשים ליותר בסדר,שלא נדבר על הרוחניים ומה הם מתיימרים להיות.
 

Handy Alley

New member
את בטח תעריכי עם כן את האינטלקטואל הניצח

Christopher hitchens (ניצח=Celebrated)
 

Handy Alley

New member
ממש לא

זה שהמיסטיקה חוזרת זה רק בגלל השעמום הבורגני. אני לא יכול לדמיין סיבה אחרת. ושעמום בורגני אף פעם לא יכול להוביל למהפכה, בגלל שהם לא באמת סובלים. עד כמה שהם יחרשו על סרטי פייט קלאב ומטריקס בסופו של היום הם יכולים להאנח ולהתיישב על כרית רכה ולשתות בירה עם החברים, ולהצטלב פעמיים כמו ניהיליסטים טובים וצייתנים.
 

Handy Alley

New member
אלא אם כן תחשיב את השעמום לסוג של סבל

שעמום במובן הרחב ביותר, במובן האקזיסטנציאליסטי שכולל את חוסר המשמעות והריקנות האבסולוטית, דכאון, אינסומניה, וכל הנגזרות הפתולוגיות שיכולות לצמוח מכך. התרופות לא אטרקטיביות, אז ניקח קצת מיסטיקה. ולא לשכוח שאנחנו חיים בפשיזם קפיטליסטי. מערכות החינוך השונות (רובן) רק מחזקות את זה, אז לאן נפנה אם לא למיסטיקה? הכביכול הפך הגמור של "הגיון" כפי שהוא מתורגל במוסדות הלימוד והמחשבה הקיימות.
 
למעלה