דיון - איך הרגלי הבריאות שלכם?

Phrenum

New member
תורי! תורי!!

לא מעשן, למרות שפעם די אהבתי לשבת עם חברים מסביב לנרגילה... אני אוכל פחות או יותר מה שבא לי, אבל מנסה לשמור על איזון וכמות טובה של סיבית, חלבונים וויטמינים. אני עושה כושר בין 5 ל 7 פעמים בשבוע, מה שכולל טניס, אומנויות לחימה, חדר כושר, הליכות, ריצות, כפיפות בטן ושכיבות שמיכה (קורס קצינים מתקרב
). אני חושב שבתור רופאים אנחנו חייבים להוות דוגמא לאורח חיים בריא, כי אחרת נצא מאד צבועים... כאילו, אתם לא יכולים להגיד למטופלים להפסיק לעשן כשהמשרד שלכם נראה כמו מאפרה, נכון? ולא, ללימודים לא היה קשר להרגלים שלי...
 
למה צבועים?

אין לרופא זכות מוסרית להטיף לחיים בריאים אף אם הוא עצמו לא חי אותם? וקרוס קצינים לא ממש מתקרב, הוא עוד איזה שנה וחצי לא?
 

mickeym

New member
רק אני החנון היחיד כאן?

לא מעשן (חוץ מבמסיבות, מידי פעם כשאני רוצה להראות מגניב ולהתחיל עם בנות
), אוכל מסודר- סביר להניח שכדוריות הדם שלי מכילות חסה. וסטייקים. עושה כושר כל הזמן. אבל זה כמובן לא קשור בעובדה שאני לומד רפואה, זה קשור (כמו קודם) בלהראות טוב ולהרגיש טוב.
 

Patch A

New member
מזלט

בא לך לספר קצת פרטים על הנהלים, מה קורה, מי מחליט, מה הסמכויות, מה האפשרויות, ערעורים וכל מה שקשור? טאגליין בטוח לטובת אלו שעוד צריכים לעבור את זה
מרוצה מהשיבוץ?
 

doc monti

New member
בכיף:

הגרלת הסטאז' בד"כ נערכת בשנה שישית בסביבות מרץ-אפריל ע"י ועדת הסטאז', המורכבת מסטודנטים מכל 4 האוניברסיטאות. נכון להיום ישנם 19 בתי חולים מהם אפשר לבחור: איכילוב (ת"א), רבין (בילינסון+השרון- פ"ת), תל השומר (ר"ג), וולפסון (חולון), מאיר (כפ"ס), אסף הרופא (צריפין), קפלן (רחובות), ברזילי (אשקלון), סורוקה (ב"ש), הדסה (שניהם- י-ם), שערי צדק (י-ם), הלל יפה (חדרה), העמק (עפולה), רמב"ם (חיפה), בני ציון (חיפה), כרמל (חיפה), זיו (צפת), פוריה (טבריה), נהריה. כל אחד ממלא רשימה בה הוא מדרג במספרים את סדרי העדיפויות שלו, מ-1-19 יש 16 מקומות שמורים עבור מצטיינים+PhD- בד"כ 2 לכל סוג בכל אוני'. ניתן להגריל בזוג, ואז שולפים רק מספר אחד עבור 2 אנשים. לזוגות עם ילד בד"כ נותנים הטבת איזור כך שלא יצטרכו לעבור דירה, כמו כן יש ועדת חריגים שיכולה לתת אישור חריג בתנאי שיש סיבה מוצדקת. ההגרלה נערכת שלא בנוכחות כל הסטודנטים (למרות שמי שרוצה יכול להגיע), מגרילים מספר עבור כל אחד, ועפ"י הסדר שהוגרל מנסים לשבץ את הסטודנט באופציה מס' 1. כאשר היא מתמלאת, עוברים לאופציה מס' 2 וכן הלאה. בשנים האחרונות, בתי החולים הכי מבוקשים הם איכילוב, רבין ושערי צדק. תה"ש איפשהו באמצע יחד עם וולפסון, ובמקום האחרון בד"כ "זוכה" נהריה. זו כל התורה על רגל אחת... אה כן, יצא לי רבין
 

anabioein

New member
השפעה של ציונים

ה 5%~ העליונים מכל בי"ס יכולים לבחור איפה לעשות את הסטאז' בלי להכנס להגרלה.
 
טוב לדעת

אל סמך מה מדרגים את בתי החולים? כאילו רמב"ם נראה לי בית חולים טוב לא? למה נגיד הוא לא ברשימה העליונה?
 

doc monti

New member
זה משתנה

לכל אחד כמובן יש את השיקולים שלו. מרחק זה שיקול מכריע בד"כ, ויש כאן עדיפות ברורה למרכז, גם באוניברסיטאות רחוקות יותר. בנוסף, יש גם את העניין של תנאים, מחלקות בהן שוקלים להתמחות וכו'. איכילוב ובילינסון נחשבים טובים לסטאז'רים והם גם בתי חולים גדולים. תה"ש נחשב די רע לסטאז'רים, לכן הוא מדורג נמוך יחסית. רמב"ם דווקא מדורג יחסית גבוה, אבל מתחת לבתי בחולים במרכז, כנראה משיקולי מרחק.
 
לקח לי 3 דקות

להבין שתה"ש זה תל השומר...אבל אפילו אני שמעתי כמה התנאים שם גרועים. טוב נגיע נדע. בהצלחה! לי אין מזלל בחיים, אז אני בטח יתקע באילת, יהיה צחוקים.
 

doc monti

New member
שכחתי...

בצפת וטבריה נמצאים רק 5 חודשים, ואת השאר עושים בבית חולים אחר עפ"י בחירה. ככה שאם אתה רוצה באמת מקום מחורבן, תבחר נהריה
 

doc monti

New member
תודה לכולם!../images/Emo13.gif

בקשר לציונים- רק זוג מצטיינים מכל אוני' יזכו לבחירה של מקום הסטאז', ובנוסף 2 MD/PhD (אם יש). כל השאר משתתפים בהגרלה ללא הבדל דת גזע ו... ציונים. צר לי לאכזב אתכם, לציונים אין כמעט משמעות.
 

Patch A

New member
טוב, סוף סוף

אני יכול לכתוב הודעות בפורומים, אחרי שמשום מה לא יכלתי לעשות זאת בסופש... מעשן? חס וחלילה הרגלי תזונה: אוכל הכל, אבל בסופו של יום אני מאמין שזה די מאוזן. קצת ג'אנק, הרבה פחמימות, הרבה ירקות. הרגלי כושר: אני מצטער מאוד, אבל להרים ולהוריד את "רובינס" בהחלט נחשב ככושר. צריך להוות דוגמה אישית? בעולם אוטופי כן, אבל זה לא עומד במבחן המציאות כי כולנו בני אדם וכולנו חוטאים ב"חטאים קטנים". אבל אני כן חושב שזה מאוד מאבד מהאמינות שרופא שמעשן כמו קטר ימליץ על הפסקת עישון. שינוי הרגלים מאז הלימודים: לא ממש. חוץ מזה שגם על הכאילו-כושר-מינימלי שהייתי בו בי"ב לא הצלחתי לשמור.
 
למעלה