דיון: פנטסיה בארץ vs. פנטסיה בחו"ל

dairy milk

New member
אהה, הנשמה מפה לפה לפורום? ../images/Emo220.gif

אוקיי, דיון - אמא שלי חזרה מטיול בארה"ב, וראתה אותי עם ספר ביד. מיד שזיהתה את שם הכותב (נחשו מי) היא סיפרה לי את זה: באמריקה לכולם יש ספרים שלו. כולם מכירים אותו, ואוהבים.. כלומר: בארצות הג'אנק פוד ניל גיימן פופולרי. למה פה הוא פחות? האם בארץ יש פחות שוק לספרי מד"ב ופנטזיה? למה ספר הפנטזיה הכי נמכר הוא אראגון? איך הגענו למצב הזה? ._.
 

nimphelos

New member
לא יודעת אם להסכים איתך או לא...

מצד אחד, כשגיימן ביקר כאן, הוא קיבל מהקהל שלו יחס של מינימום רוקסטאר. גם היה לו לא מעט קהל (הכל יחסי כמובן, לעומת ארה"ב הגדולה). מצד שני, ספרי הפנטזיה זוכים כאן לזלזול וזילות, ואלו שכן נמכרים מכוונים ישירות לילדים ובני נוער. וגיימן לא שונה מהשאר. בכל מקרה, זה נכון שבארץ יש פחות שוק לספרות מהז'אנר הזה. אבל אם תשימי לב, דווקא גיימן מצליח לחצות את המחסום לפעמים. יצא לי לקרוא בלוגים של ביקורות לספרים מכל הסוגים חוץ ממד"ב ופנטזיה, ופתאום צץ לו איזה "בשורות טובות" או "לעולם לא עולם".
 

Susan Death

New member
אממ...

לא ממש מסכימה. בת דודה שלי בת 13 או 14 מניו יורק. אמא שלה דיברה עם אמא שלי "אני לא מבינה למה היא קוראת את כל הזבל הזה...טרי פראצ'ט" "וניל גיימן, הא?" "כן! איך ידעת?" אבל אני חושבת שזה פשוט שהיחידים שם שבכלל קוראים הם הגיקים, שקוראים מד"ב ופנטזיה...
 

Yvaine

New member
אני לא ממש מסכימה...

קודם כל, ספר הפנטסיה הנמכר ביותר בארץ הוא הארי פוטר. דבר שני, זה לא שפה יש פחות הערצה לניל, זה פשוט שבארצנו הקטנטונת מחצינים את זה פחות. בארה"ב יש המוני כנסי מד"ב ופנטסיה כל הזמן, וכל כנס כזה הוא בסדר גודל של אייקון, לכל הפחות. חוץ מזה, כל אחד ואחד מהכנסים החו"לניקים מביא סופרים, תסריטאים, במאים, שחקנים וכו', יותר מאחד בכל כנס, וכל אחד מפורסם יותר מהשני. מה אנחנו הבאנו? ניל גיימן, אורסון סקוט קארד, גאי גבריאל קיי וזהו בערך. זה לא מאפשר הרבה מרחב תמרון, אתם לא חושבים? חוץ מזה, כמו ש nimphelos אמרה, הפנטסיה בארץ נדחפת לכיוון הילדים במקום למבוגרים שידעו להעריך אותה יותר מילדים קטנים ש(עם כמה שזה עצוב) גם ככה בקושי קוראים או לא באמת נהנים ומעריכים ספרות... וכל זה בא מפה של ילדה בת 18, אגב
 
וואי, זה היה כל כך עצוב!

הייתי שם ביום האחרון שהוא עוד היה, והוא ישב בשולחן לבד ולא היה אף אחד בתור לחתימות
הרגשתי כ"כ רע בשבילו.
 

nikita j y

New member
../images/Emo80.gifאני הייתי בתור,

לא ביום האחרון, והוא היה מספיק ארוך בשביל להשתעמם בו... גם הייתי בהרצאת הפתיחה שלו והיה מאד נחמד. הוא היה ממש מצחיק
 

MetalSinagouge

New member
../images/Emo10.gif

ואני בכלל לא הכרתי את השם שלו כשהוא היה בארץ. והאיש, רק שתבינו, לא רק שהיה חבר\תלמיד של פיליפ ק. דיק, הוא גם דמות בספר של דיק VALIS.
 

Yvaine

New member
וקלאודיה קריסטיאן...

אבל הם לא באמת משכו הרבה קהל בארץ, מה שמוכיח את הטענה שלי...
 

Yvaine

New member
דיון: פנטסיה בארץ vs. פנטסיה בחו"ל ../images/Emo153.gif

(זוהי הקפצה למטרות ניהוליות
)
 
למעלה