דיכאון - עצה בבקשה!

לשולה

New member
דיכאון - עצה בבקשה!

שלום, אני בת 53 ומדוכאית מזה כמה חודשים. לאחרונה, בעקבות בעיות אישיות שקעתי בדיכאון שמתבטא בחוסר תיפקוד, עייפות כללית, כאבי ראש ועוד, המצב הולך ומחמיר ואני מרגישה שאני לא מצליחה למצוא את הכוח לצאת מזה. איפה להתחיל? ברור לי שאני זקוקה לעזרה אבל אני לא יודעת לאן ולמי לפנות. אודה על התייחסותכם המהירה.
 
פיתרון לדיכאון

שלום רב גם לך מאחר ואת מזהה בעיות אישיות שבעטיין שקעת בדכאון, טיפול פסיכולוגי יסייע במיפוי הבעיות ובבחינת דרכי פעולה להתמודד איתן ; במידת הצורך ניתן לשקול התערבות פסיכיאטרית במקביל. את יכולה לפנות אלינו או למסגרות אחרות של בריאות הנפש.
 

לשולה

New member
מה לעשות???

תודה על תשובתך. זה עתה חזרתי מרופא המשפחה ש"איבחן" אצלי דיכאון בעזרת כמה שאלות, ונתן לי FLUTINE20 קראתי את העלון למשתמש ונחרדתי - התרופה מיועדת לחולים בטורדנות כפייתית! אני מכירה את המחלה ויודעת בברור שאני לא סובלת ממנה או משום סימפטומים דומים.עכשיו אני בדילמה אמיתית לקחת את התרופה או לו? האם רופא משפחה שבעצם לא מכיר אותי (הייתי אצלו פעם אחת לפני שנה) יכול לרשום תרופה פסיכאטרית? מה לעשות??? אנא התייחסותך! תודה
 

טל קר

New member
עשיתי חיפוש בגוגל,

פלוטין זה שם מסחרי לפרוזאק, שמתאים גם לדכאון וגם לOCD במינונים שונים (בOCD יש צורך במינונים גבוהים יותר. הסיבה היא לא הדמיון בסימפטומים, אלא ששניהם מושפעים מסירוטנין וכך גם מספר הפרעות נופסות). רופאי משפחה יכולים לרשום פרוזאק, את יכולה להעיד על כך מנסיון. בכל אופן, בכל החלטה רפואית, מכל סוג, את רשאית לחוות דעת שניה. למה לא?
 

ענת נ

New member
שולה - בקשר לפלוטין

מנסיוני ומנסיונם של אחרים פלוטין שהיא "המקבילה" לפרוזאק אינה תרופה טובה במיוחד בשל תופעות הלואי שלה. עדיף לחזור לרופא המשפחה ולבקש מרשם ל"פריזמה" שזו תרופה טובה ובעלת פחות תופעות לואי (וגם זהה לפרוזאק). תרגישי טוב!
 
למעלה