די לשואה

EmGee

New member
סיפורי התנך הם לא עובדות חד משמעיות

סביר להניח שהן לא נכונות או לא מדויקות, או לפחות חלקן. למרות זאת בבית ספר מלומד התנך כאילו הוא עובדה מדעית לחלוטין.
 

EmGee

New member
כי כתבי הרמבם לא חשובים

לפחות לא בהקשר לא דתי. העם היהודי בתקופה שבין שנת 200 לשנת 1800 בערך לא עבר שום אירוע משמעותי מלבד גירוש ספרד ופוגרומים. צריך ללמד מה גרם להם ואיך היהודים התמודדו עם ההשלכות של זה. אבל בסופו של דבר אי אפשר ללמד בצורה מקיפה את כל ה2000 שנות העם היהודי (התקופה שמלפני הספירה נלמדת בשיעורי תנך), צריך ללמוד על אירועים מרכזיים. הרבמב"ם כמה שהוא היה חכם והכל לא שינה יותר מידי את מצב היהודים. הוא לא היה מנהיג או משהו בסגנון. אם אתה לומד תושב"ע או משהו כזה או פרשנויות של הרמב"ם בשיעורי תנך אז כן נחוץ ללמד עליו טיפה מעבר לאזכור כדי להבין מה עמד מאחורי האדם שכתב את החומר הנלמד, אבל על ההיסטוריה של העם היהודי הוא לא השפיע (בניגוד להיסטוריה של הדת היהודית שאין לה מקום בשיעורי ההיסטוריה).
 

מתודי

New member
בלי הרמב"ם לא היה עם

הרמב"ם קבע את י"ג עיקרי האמונה שבזכותם נקבעה מסגרת ליהדות (באותה תקופה הידות כבר התחילה להתפצל וכנראה שאם לא היתה מתבצעת האחדה מסוימת בדת העם היהודי היה מתפצל לכמה דתות משנה ) כמו גם את הי"ד החזקה שאפשר להפיץ פסיקה אחידה יחסית.(עם אחד חי ע"פ חוק אחד). ושוב ,כל עוד לא היתה מדינה והתעוררות לאומית חילונית מי ששמר על העם היתה הדת.
 

Dexter5

New member
עכשיו זה כבר לא רלוונטי, הוכח

שיהודים יכולים לשמור על עצמם כשהם מחוץ למסגרת הדת. לא צריך ללמד את הרמב"ם בבתי הספר, זה מעל ומעבר לדבר בסיסי.
 

מתודי

New member
רק כשיהודים מוקפים בקהילה יהודית באופן טוטאלי

כמו במדינת ישראל שבה רוב האנשים שתכיר במהלך חייך הם יהודים, וגם אפשר להקשות "מהו יהודי" אם לא אדם שחי ע"פ מורשת היהדות. עדיין רלוונטי.
 

Dexter5

New member
ולכך אני מתייחס, למדינת ישראל.

אני לא חי ע"פ המורשת היהודית, אבל אני עדיין יהודי - בגלל המוצא שלי.
 

מתודי

New member
אני חושב שחלק מהלשמור על עצמנו יהודים

הוא לעסוק באותם תכנים. אני לא כ"כ רואה את זה כמסגרת הדת .
 

EmGee

New member
בלי הרמב"ם לא היה עם יהודי?

אז איך אתה מסביר קהילות יהודיות שלמות שכן שרדו למרות שלא היתה להם אף נגיעה בכתבי הרמב"ם? דתות משנה יש ביהדות, במיוחד כעת עם התחזקות הפלג הרפורמי. יש גם דתות משנה קטנות מאוד כמו קראים או נטולי קרתא או מליון פחות מוכרות. זה לא פוגע ביהדות - להפך. זה מה שעושה את היהדות מגוונת ומאפשרת פלורליזם.
 

EmGee

New member
יד ושם ממומן ב100% מתרומות

ולכן הכניסה אליו וההדרכה בו היא חינם לחלוטין.
 

EmGee

New member
מעבר לכך

רוב תלמידי החינוך היהודי-ממלכתי (שם מפוצץ לחילוני) מבקרים במצדה פעמיים במסגרת בית הספר. בכיתה ז ובכיתה יא. בקשר לדתיים או חרדים אני לא מבין בזה יותר מידי. אני לא רואה פסול באפשרות העשרה של תלמידים ללכת לפולין במימון הוריהם. זה עדיף על נסיעה לברסלב. בשיעורי ההיסטוריה שלי למדתי על גשר עד הלום ודווקא תקופת השואה ירדה לי במיקוד. אני לא יודע מאיפה המחבר שואב את סלידתו מה שואה, אבל המאמר שם גובל בזילות שואה. אתה לא רוצה לזכור ולכבד? תהנה. המיסים שלך לא ממנים את יד ושם. העצרות העירוניות ממומנות בדיוק מאותו תקציב של ערב שירה בציבור. לדעתי ולדעת הרוב המוחלט במדינה זה מוצדק. אתה מעדיף שילדים ילכו להתפלש בג'ילבון או יאכלו חוביזה? זכותך. לדעתי אפשר לשלב בין לימודי השואה לבין שניהם. לא צריך לבחור אחד מהם ולהזניח את השני.
 
למעלה