דמי מחלה בחודש הראשון

BoByBiRd

New member
דמי מחלה בחודש הראשון

שלום לכולם. הייתי חולה כיומיים בחודש הראשון לעבודתי והגשתי את אישור המחלה כפי הנדרש. המעסיק חזר אליי בתשובה כי לא ניתן להוריד לי את דמי המחלה מכיוון שלא עבדתי חודש אצלו- וכי היומיים בהם הייתי חולה יורדו מימי החופש השנתיים. האם הדבר חוקי ונכון? האם אין אפשרות להוריד בסיום החודש (הרי את המשכורת אני מקבל בסיום החודש ובה נצברים לי ימי המחלה) את ימי המחלה הנדרשים? תודה רבה.
 

רענן111

New member
דמי מחלה

הזכאות לדמי מחלה היא מחודש העבודה הראשון. יום וחצי לכל חודש ובסך הכל 18 יום עד לצבירה של 90 יום בסך הכל. כל זאת - על פי החוק. הסכם יכול לקבוע הסדר עדיף. דמי מחלה הם בשיעור 75% מהשכר היומי, על יום המחלה הראשון לא מגיעים דמי מחלה,על היום השני והשלישי מגיעים 50% מדמי המחלה שהם 37.5% מהשכר היומי. מהיום הרביעי מגיעים דמי מחלה מלאים.ספירת ימי המחלה היא על פי האישור הרפואי. כך, אם יום המחלה הראשון היה, לדוגמה, יום שישי, יום ראשון הוא יום המחלה השלישי. אין להפחית את יתרת החופשה, יום חופשה זהה בשוויו ליום עבודה, לעומת יום מחלה ששוויו 75%.
 

BoByBiRd

New member
תודה על התגובה, אבל...

...לא הבנתי כל כך את תשובתך. קראתי את דיני המחלה שנמצאים בחוק, אך לא הבנתי האם ניתן להוריד לי ימי מחלה למחלה שהתרחשה בעת החודש הראשון לעבודה?
 

רענן111

New member
כן.

את כל ה-1.5 ימים. ואם חלית יותר, רשאי המעסיק לנכות שכר. או, אם הוא מסכים לכך, לחייב את היתרה העתידית. אבל אין הוא חייב לעשות כן. עובד שמיצה את יתרת ימי המחלה וחולה ליותר זמן, אינו שזכאי לדמי מחלה מעבר ליתרה המגיעה לו. אם מדובר במחלה ממושכת רצוי להפנות את השאלה גם לפורום ביטוח לאומי.
 
למעלה