ד"ר אולי עכשיו תואיל בטובך

מצחיק שאתה מגייס

את הפרשיות האחרונות לטובת טיעוניך, אין לך גבולות? אני טענתי שמערכת המשפט רקובה, ואתה (או שרית או שניכם) לוקחים את דברי מערכת המשפט כתורה מסיני: "גם המערכת המשפטית נגד המתנחלים" בחייכם, הרי זאת סיבה נוספת להיות בעד המתנחלים. עכשיו אחרי שעדנה ארבל תפרה כל כך הרבה תיקים, לועגת על קורבנותיה ממרומי העליון, ואומרת ואללה?
 

נעם H

New member
אני מתייחס לגופו של עניין

לויכוח בינך לבין מיכל על הודאות
 

שרית H

New member
אי אי אי - ד"ר - יש לך טעות באבחון

אל תכניס אותי לעניין של מערכת המשפט.
 

נעם H

New member
רציתי לשאול אותך

מה דעתך על הסיכון (המוצדק/לא מוצדק) שלוקח הצבא לחילוץ חלקי הגופות. ותנסה לענות ברצינות
 
אני מקבל את דבריו

של הרב הראשי אם זה רק לחלץ את חלקי הגופות אין לעשות זאת. אלא שמדובר בחיפוש אחרי נשק ומחרטות ושאר מרעין בישין. ואל תשכח אף פעם מי הביא את ערפאת וחבר מרעיו מתוניס. כשעל גוש קטיף שמרו בסך הכל שני מילואמניקים משועממים.
 

נעם H

New member
זה שאתה מקבל את דעתו זה טוב ויפה

אבל הרב הצבאי וייס, בשיחתו הבקר עם אילנה דיין אמר שזה בלתי אפשרי לא לחפש את חלקי הגופות כי אנחנו במלחמה ואם חילים ידעו שלא נחזיר אותם הם לא יצאו למלחמה (אילנה שאלה אותו מה דעתו מבחינההלכתית ומבחינה מוסרית על החיפוש) כלומר אין להיתלות שלך ברב הראשי שום ערך כי הרב הראשי לצה"ל הרבה יותר מבין/קרוב להיבטים ההלכתיים של הפעילות צבאית.
 
ומורל החיילים דבר קל בעיניך?

הרי זה מה שעושה את ההבדל בין ניצחון לתבוסה. תגיד איפה ביילין (ההוא שהביא לנו את הערפד) לא שומעים אותו.
 

נעם H

New member
ידידי, אני יודע שזה לא פשוט

אבל, בא תנסה נסיון נוסף להתייחס בצורה עניינית למחלוקת בין הרבנים הנ"ל....
 
אין שום מחלוקת

אם הדבר פוגע במורל בצורה קשה שיכול להוביל אפילו לתבוסה, זה כבר פקוח נפש ממש. וכאמור החיילים נמצאים שם בעיקר לחפש נשק ומנהרות ומחרטות ופצמארים ועז הדין אל קאסמים.
 

נעם H

New member
שוב אתה צודק

(כמו שאני צנצנת). גורם המורל המורל שהזכרת הוא המצאה לא רעה. עכ"פ זה לא פותר את המחלוקת שבין הרב (מטעם) עמר לרב (מטעם) וייס. הראשון איננו חושב שיש חיוב הלכתי לחפש חלקי גופות אם זה כולל סיכון חיי אדם (וגם אם לא הבנת את זה, המשימה של היומיים האחרונים היתה חיפוש אחרי חלקי גופות ולא אחרי מחרטות, כפי שאמרו גורמי הצבא). השני חושב שיש הצדקה לסכן את חילי צה"ל למען ידע כל חיל שגופתו תחזור וכך לא תיפול רוחו (גם אם חבריו ליחידה ימותו בגין זה). אמנם אינך ליבוביציאני, אך עליך לזכור שכאשר אנשים חושבים שני דברים ההפוכים זה לזה זה לא אומר שאין מחלוקת. זה אומר שהם חלוקים. כאשר בית שמאי אומר שקודם מקדשין על הפת ואחר כך על הגפן ובית הלל טוענים שקודם על הגפן ואח"כ על הפת זה אומר שיש מחלוקת. וזה לא בושה, יש הסברים לכך. דבר מדאיג מאוד הוא התאוצה בה אתה מגיע לפיקוח נפש בגלל חלקי גופות שפזורים בשטח שפוגעים במורל לעומת חוסר היכולת שלך להבחין בסיכון (המיותר) של החילים בפעולה שהוגדרה בעליל, מתוך מחשבה ת אגו צהלית, כפעולה לחילוץ חלקי גופות. הוכחה לכך ניתן לקבל משעות הפעילות הלא שגרתיות: לאור היום. בעוד רוב הפעולות נגד מחרטות מבוצעות בלילה. מה גם שלאשלייה שלך שחיפשו מחרטות אין בסיס אלא היא פרי דמיונך הפורה (והפרוע). לסיכום, יש בעייה קשה בשיטתך ולו מסיבה אחת בלבד. החיזבאללה בצפון מכוון קנים מסובנים הרבה יותר למקומות רגישים יותר מחוות השיקמים ושדרות, קולך נדם ולא הצעת לפלוש ללבנון כדי להשמיד קנים מסוכנים אלה.
 
אם

הרב עמר ישתכנע שאכן זה פוגע ברוח הלחימה עד כדי הנחלת תבוסות בקרבות הבאים, ודאי שהיה פוסק לחפש את חלקי הגופות. ולהפך אם הרב הראשי לצה"ל היה משתכנע שאין כאן שום פגיעה במורל היה ודאי מחווה את דעתו להפסיק לחפש. כלומר השאלה אינה סתם האם לסכן חיי אדם כדי לאסוף חלקי גופות. וחוץ מזה אני מאמין לצה"ל שהם לא נמצאים שם כדי לחפש גופות, אלא בגלל המנהרות והמחרטות וכו' שאוטוטו הולכים לסכן את אשדוד ואשקלון.
 

נעם H

New member
תגיד לי, אתה חושב שהרב עמר זה

בובה !?!?!?! הוא לא יודע שיש דעה מעוותת שחלקי גופות הם חלק מתורת הלחימה של צה"ל??? הרי אתה בעצמך התנגדת לעסקת השבויים (תחסוך ממני את הקישור) כי אנחנו מקבלים רק גופות. אז מה קרה עכשיו?? אז זה לא פגע במורל??? שלוש שנים שהגופות היו בלבנוןלא היו הרסניות ללחימה הצהלית??? ופליזזזזזזזזזזז תעשה לי טובה ואל תכתוב דברים לא נכונים בעליל (שלא לומר שקרים) רק כדי לתמוך בעמדה הרעועה שלך. יש לך ציטוט. יש לך קישור. המשימה הוגדרה מ6:15 מחדש!!!!! "משימת כוחות צה"ל שפעלו ברצועה השתנתה אתמול ב-6:15 בבוקר, עם פיצוץ המטען בשכונת זיתון. מבצע "פרשי הפלדה" הפך ממבצע לאיתור אמצעי לחימה - לפעולה שמטרתה "להשיב את הלוחמים שנהרגו הביתה, להביא את החברים שלנו לקבר ישראל" - כפי שהגדיר אותה אלוף פיקוד דרום, דן הראל".
 
אם זה

"חלק מתורת הלחימה בצה"ל" מה אתה רוצה מהרבנים? הם הרי לא שאלו את דעת ההלכה? אריק שרון שאל את דעת ההלכה בעסקת טננבוים? אני התייחסתי לטענת המורל שבמצבים מסוימים יכולה להיות טענה כבידת משקל גם מבחינה הלכתית, במיוחד אחרי ריקוד הקניבלים. שבת שלום.
 

נעם H

New member
לא הבנתי את הודעתך

הלקונית, משהו. בכל מקרה הדיון שלנו לא הסתיים, לצערי. בגלל טמטום רב ושכל רפה פרשת הקורבנות שלנו לא הסתימה
 

נעם H

New member
וכמו כן בא תסביר לי מאיפה

ממציא הרב הצבאי היתר לחפש חלקי גופות בשבת. גם זה מתוך שיקולים כבדי משקל??? ותנסה לענות לי מההלכה היהודית ולא מושגים שאתה ממציא תוך כדי כתיבת ההודעה.....
 
למעלה