ד"ר שלום

B u B a 20

New member
ד"ר שלום

אני סובלת מדלקות חוזרות בשתן ביצעתי כל בדיקה אפשרית על מנת לבדוק את העניין וכן אני מטופלת בטיפול מונע אנטיביוטי כן נבדקתי ע"י גניקולוג על מנת לבדוק את הקשר בינהם ולמרות זאת הבעיה לא נפתרה- קיבלתי מרשם לחצי שנה והרופא מלמל לי שזוהי כנראה בעייה אנטומית. הבעייה היא עכשיו שיש לי תכיפות במתן השתן ובאמצע הלילה אני כמה מספר פעמים לשרותים ולפעמים ההפך הגמור קורה, אני לא הולכת בכלל לזמן ממושך(למשל עד השעה 17-00 אני לא הולכת לשירותים רוב הזמן אני לא מרגישה רצון ללכת לשרותים ואם אני כבר מרגישה אז זה לחץ גדול שאני לא יכולה להתאפק ואז נגרמת בריחת השתן אני לא יודעת מה לעשות, אני חיילת והרופאים שאני הלכתי אליהם לא מתיחסים מה לעשות?
 
לחיילת שלומות

אני מניח שהדלקות שאת מתארת מוכחות בתרביות שתן כי ללא תרביות שבהן צומיחם חידקים אין אבחנה של זיהום בדרכי השתן. לא ברור לי משאלתך איזה בירור עשית האם עשית על קול של דרכי השתן? האם עשית ציסטואורטרוסקופיה? האם עברת הערכה אורודינמית? לגבי התלונות של מתן תכוף של שתן בלילה יש לעבור בירור אורוגיניקולוגי ביחידה המתמחה בכך רק כך תוכלי לקבל הערכה ייעוץ וטיפול מתאימים לכל תלונותיך.
 

B u B a 20

New member
תודה ד"ר....

כן אני עשיתי ציסטו והיא יצאה תקינה, אולטראסאונדים גם תקינים. תרביות שתן היו יוצאות חיוביות עד שהתחלתי טיפולים מונעים אחד אני שותה כל יום והשני אחרי קיום יחסי מין. אצלי יש קושי במתן השתן לאורך היום ולקראת הלילה אני כל הזמן בשירותים ואין אני יכולה להתאפק אני חייבת להתפנות באותו רגע זה קורה גם בלילה כשאני יושנת. בתור חיילת אני לא יכולה שיהיה לי בריחת שתן בבסיס ואם אני שומרת אני לא יכולה ללבוש טיטול לאחר פניות רבות לאורולוגים בצה"ל הבעייה שלי לא נענתה ברצינות וכן אני פונה אליך איזה בירור\טיפול עליי לעבור? בתודה מראש על עזרתך והבנתך..........
 
השלמות

עוד בדיקה עליך להשלים והיא הערכה אורודינמית שנועדה לברר את תפקוד שלפוחית השתן. הטיפול בבעיות של תכיפות דחיפות כמו שלך מטופלות בשילוב של תרופות המרפות את שריר השלפוחית יחד עם תרגול של שרירי ריצפת האגן והשלפוחית. ועוד מילה חיובית- לרוב לאחר תקופה מסויימת "גדלים" והזיהומים החוזרים נעלמים.
 

B u B a 20

New member
תודה

האם אתה יודע במקרה עם הבדיקה הנ"ל מוכרת ומטופלת בצה"ל? נ.ב- מה אני עושה במידה ואני לא כולה ללכת לשירותים בצבא ואני מתפנה לראשונה רק כשאני מגיעה הבייתה?
 
למעלה