האבטלה ממשיכה לצנוח

האבטלה ממשיכה לצנוח

שלום לחברי הפורום, אני נוהג מידי פעם להגיע לכאן וחשבתי שזה נחמד להעביר גם לפורום הזה את ההודעה הבאה שכתבתי בפורום שינוי. קצת נתונים כלכליים אף פעם לא מזיקים לאיש. ------------------ ההודעה הזאת היא במיוחד לכל הדמגוגים החברתיים שבוכים וזועקים. היום הלמ"ס פרסם את דוח כוח האדם לרבעון האחרון לשנת 2006 שכלל את נתוני הרבעון וסיכום שנתי. אז ככה, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר ללא שינוי (שזה קצת חבל, כתוצאה מבלימת הקיצוץ בקצבאות הילדים, ככל הנראה) ושיעור האבטלה ירד מרמה של 8.3% לרמה של 7.6%. להזכירכם, דמגוגים יקרים שלי, נתוני התעסוקה מורכבים משני נתונים סטטיסטיים. הראשון, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, קרי מה אחוז האנשים שמעוניינים לעבוד והשני שיעור האבטלה, קרי כמה מבין אלו שמעוניינים לעבוד אינו עובד. לא להתבלבל עם ההתייצבות בלשכת התעסוקה בבקשה, מי שמעוניין לעבוד מוגדר כ: "יוזכר, כי בלתי מועסקים הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, על ידי רישום בלשכות העבודה, על ידי פנייה אישית או בכתב למעסיק וכו', והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה" מכאן, מספיק שמישהו שלח פקס אחד בחודש, והוא כבר מוגדר כשייך לכוח העבודה, אדם שכלל לא חיפש עבודה (למשל התייאש מלמצוא) נגרע מכוח העבודה האזרחי ומוריד לנו את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה. מאחר והשיעור לא השתנה המשמעות היא שאו אף אחד לא התייאש או שמספר האנשים שהתייאשו ומספר האנשים המיואשים שהפסיקו להיות מיואשים היה זהה. כך או כך מבחינה מאקרו כלכלית יותר קל להתייחס לתרחיש הראשון מאחר ובכל מקרה בסה"כ אין שינוי במספר המיואשים ואני בכל מקרה מדבר על ממוצעים. המשמעות של הירידה הדרסטית באבטלה (ירידה של 0.7%) היא שבערך 9% מהמובטלים הצליחו למצוא עבודה בתוך תקופה של שלושה חודשים ומאידך לא התווסף אף מובטל (וכן, סביר להניח כי חלק גדול יותר מצאו עבודה וחלק קטן בהרבה איבדו את מקום העבודה, אבל שוב, מאחר ומדובר בממוצעים נוח להסתכל על הממוצע). לפני שיזעקו לי כאן על משרות חלקיות, על פי הנתונים מספר המועסקים במשרה מלאה גדל בשנת 2006 ב- 2.9% ומספר המועסקים במשרה חלקית גדל ב- 2.1%. במספר המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון (שזה הנתון הקריטי בנקודה הזאת) נרשמה ירידה של 4% וכעת שיעורם עומד על 23% (לעומת 27% בשנת 2006). לסיכום, השיפור במשק נמשך במלוא הכוח, למגינת ליבם של הדמגוגים החברתיים. התוצר גדל, האבטלה יורדת, הפערים ברוטו (קרי הפערים הבסיסיים בחברה לפני התערבות הממשלה) יורדים בצורה סיסטמטית וכן, כיום גם מספר העניים (גם היחסי ובוודאי האבסולוטי) התחיל לרדת. אתם לא חושבים שהגיע הזמן שתתחילו לשלוח לביבי מכתבי התנצלות?
 
../images/Emo31.gif נתונים שקריים

מטעם החתולים השמנים. ספר אותם לנזקקים ולעובדים ששכרם הריאלי הולך ונשחק.
 
זה תמיד יתכן

כל מה שכתבתי מתבסס על ההנחה שנתוני הלמ"ס נכונים כמובן. דרך אגב, האם ניתן מתגובתך להבין כי במידה ונתוני הלמ"ס הינם נתוני אמת, אתה מסכים למה שכתבתי?
 

gershon17

New member
אז מה המצב האמיתי?

מאיפה אתה משיג את הנתונים שלך? או שאין לך נתונים, אתה רק מזלזל בכל דבר?
 
אתם מוזמנים להעלות את נתוני הביטוח

הלאומי, על ההכנסה האמיתית של העשירונים השונים.
 

s k y b l u e

New member
טלמון התבלבל כרגיל בין נתוני הכנסה

לנתוני שוק העבודה. באוניברסיטאות של אימא רוסיה בימי הקג"ב היה הכל חלק מ'הניצול הקפיטליסטי'.
 

s k y b l u e

New member
למה התחפשת היום, טלמון? לפוטין?../images/Emo6.gif

אצלך כל יום פורים מבלי שתוכל להבדיל בין ברוך פוטין לארור סטאלין.
 

gershon17

New member
למה לביטוח הלאומי אתה מאמין

אבל ללמ"ס לא? הביטוח הלאומי זה לא הגוף שרק השבוע פורסם שבבדיקותיו השונות משפיל נכים עד עפר כשרופאים מטיחים אותם לרצפה רק כדי לבדוק שהם לא יכולים לעמוד? מה הסיבה להאמין דווקא לגוף ממשלתי אחד ולא לאחר?
 
כל המספרים נכונים,

השאלה היא רק מה הם מבטאים. מצד אחד הצטמצמה האבטלה, ומצד שני גדל אחוז העובדים במשרה לא מלאה, החיים מתחת לקו העוני. אין שום סתירה בין שני הנתונים. וזה שבביטוח הלאומי עובדים לא מעט מנוולים המתעללים בנכים (ובקהל בכלל), אינו מבטל את הנתונים הריאליים על העוני, בדיוק כמו שאמא של מטרניך אינה מבטלת אותם.
 

gershon17

New member
נראה כאילו לא קראת עד הסוף

הנה ההתייחסות הרלוונטית למשרות חלקיות מההודעה של איתי: "לפני שיזעקו לי כאן על משרות חלקיות, על פי הנתונים מספר המועסקים במשרה מלאה גדל בשנת 2006 ב- 2.9% ומספר המועסקים במשרה חלקית גדל ב- 2.1%. במספר המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון (שזה הנתון הקריטי בנקודה הזאת) נרשמה ירידה של 4% וכעת שיעורם עומד על 23% (לעומת 27% בשנת 2006)." רק 23% מהעובדים במשרה חלקית עושים זאת שלא מרצון, לעומת 27% בשנה הקודמת. גם האחוז הכללי של מספר העובדים במשרה חלקית ירד. אם הנתונים נכונים, הרי שמדובר בחדשות שיכולות לשמח אפילו אותך.
 
נשאר לך רק לספר את זה להם,

ומייד הם יהיו מאושרים. נשאיר לך את "מרצון" או "לא מרצון" - השורה התחתונה היא שהשכר הריאלי של העובדים במשק הולך ויורד, ואתם מנפנפים מולם במספרים שאינם עוזרים להם, אלא רק מרגיעים את החתולים השמנים ואת מלחכי הפנכה שלהם.
 

gershon17

New member
לספר למי את מה?

"מרצון" ו-"לא מרצון" מוגדרים על-ידי הלמ"ס, וסיכמנו שהנתונים שלהם נכונים, לא? השכר הריאלי לא יורד. האינפלציה היא 0, השכר החציוני עולה (ולכן גם קו העוני עולה) מה שאומר שהשכר הריאלי דווקא עולה. אבל מה לך ולעובדות?
 
למעלה