האים אפשר להגדיר את מותו של ישו כהתאבדות

בנוסף לכל מה שאמרה שפרד, בעניין הכעס...

אנו לא כועסים, הנצרות לא כועסת ולא מאשימה את היהודים.. אם קבוצות כלשהן פעלו מתוך כעס שכזה, אותו היהודים בד"כ מתארים, זה לא אומר שזו דרכה של הנצרות, זאת בהחלט לא דרכו של ישוע שבעת צליבתו התפלל לאביו ואמר: 34 אָבִי סְלַח לָהֶם כִּי אֵינָם יֹדְעִים מָה הֵם עֹשִׂים (לוקס-23: 34)
 

Aeshma Daeva

New member
למה לא יכול להתקיים ללא עזרה מלמעלה?

למה לקשר את הישרדותו של העם היהודי ל"למעלה"? אלא אם אתה אדם דתי...
 

גידעון1

New member
ועוד דבר אחד

היהודים היו מוכנים לקבל אותו בתנאי שירד מהצלב אך הוא לא עשה זאת. היהודים ממש נתנו לו אפשרות להוכיח שהוא המשיח. "אם מלך ישראל הוא ירד-נא עתה מן-הצלוב ונאמין בו: 43 בטח באלהים עתה יפלטהו אם-חפץ בו כי אמר בן-האלהים אני: 44 וכזאת חרפהו גם-הפריצים הנצלבים אתו: 45 ויהי חשך על-כל-הארץ מן השעה הששית עד השעה התשיעית: 46 וכעת השעה התשיעית ויזעק ישוע בקול גדול אלי אלי למה שבקתני והוא אלי אלי למה עזבתני: 47 וישמעו אנשים מן-העמדים שם ויאמרו הוא קורא אל-אליהו: 48 וימהר אחד מהם וירץ ויקח ספוג וימלא אתו חמץ וישם על-קנה וישקהו: 49 ויתר האנשים אמרו הניחו לו ונראה אם-יבוא אליהו להושיעו"
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifרק השטן רצה שירד מהצלב אז!!

תחשוב על זה
ובעצם..מממ..אני מבינה מאוד את הקושי שלך בלהבין את זה. צריך להבין את המטרה הקדושה והנעלה שישוע רצה להשיג בהליכתו לצלב- במותו וקימתו! בלעדי זה, לא היתה לנו תקווה ולא נחמה ולא גאולה
מבורך שמך לעד אדוני כמה טוב וחסד עשית עבורנו
 

michaeld1

New member
גם אם היה יורד מהצלב

היו ממשיכים בהתכחשותם לו. עובדה היא שהוא קם לתחיה ביום השלישי, וכששומרי הקבר סיפרו לראשי היהודים על הנס הגדול, ראשי העם שיחדו אותם (את השומרים) בכסף כדי שיספרו שחבריו "גנבוהו" מהקבר. וגם, במהלך חייו, ישוע עשה נסים גדולים, כולל החייאת מתים (אליעזר למשל), לעיני כל העם, ועדיין לא האמינו. למה אתה חושב שאם היה יורד מהצלב כן היו מאמינים?
 

גידעון1

New member
כי זה מה שכתוב בברית החדשה

"אם מלך ישראל הוא ירד-נא עתה מן-הצלוב ונאמין בו" כל שהוא היה צריך לעשות זה לרדת מהצלב וההמון היה מאמין בו.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifבאמת?../images/Emo9.gif

וכל מה שכבר עשה לא היה סיב הלהאמין בו? שוב המרד על מעשי אלוהים ותוכניותיו? כבר הזכרתי לא מעט דוגמאות על הרצון המתמיד לקבל ניסים ועוד הטבות ולאחר כל נס לשכוח מה שהיה ולרצות עוד יחס ותהילה ונסים חדשים
בכל מקרה כמו שכבר פירטנו עוד מימי נביאי ישראל זה היה מובהר וידוע שהמשיח ימות ויקום ביום השלישי, כל נסיון לעשות מזה כעת ענין של "אם היה יורד היו מאמינים" הוא תמים מדי ודיי מיותר בעצם.
 

גידעון1

New member
איך אפשר להשוות את המיקום?

בניגוד לניסים הקודמים על פי הנצרות, בזמן הצליבה כל האנשים החשובים היו וכמובן כמות האנשים היתה גדולה מאוד. אם הוא היה יורד מהצלב מול כל ההמון כולם היו בולעים את לשונם. כרצונך נרד מהנושא
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאל תרד בגללי../images/Emo13.gif

התכוונתי שזה מיותר להתווכח עם תוכנית אלוהית לאחר 2000 שנה, כמובן מבחינתי אני רואה את ההגיון והמטרה /שהושגה כעת - מליונים ובליונים מאמינים ונושעים זה הרבה יותר שווה מעוד 100 מההמון כפוי הטובה שהיה אז בכדי להאמין בו לעוד פרק זמן קצר וכך חלילה כי שוב היה עולה ענין הגאולה וחיי הנצח שאם היה יורד לא היו מקבלים אותה והמטרה של אלוהים היתה מתפספסת וכל העולם ימות בחטאיו.
 

גידעון1

New member
הבליונים שמאמינים זה בזכות שאול(פטרוס)

ולא בזכות ישוע ה 100 שהיו שם(והיו שם הרבה יותר מ 100) היו אנשי מפתח שיכלו לאמץ את הנצרות אם רק ישוע היה יורד מהצלב
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמי זה שאול (פטרוס) בלי אלוהים קרי ישוע

ורוח הקודש? האם יכל הוא לעשות ניסים ולדבר בחוכמה כה גדולה ולהיות אדם מובל ברוח הקודש בלי שהוא יהיה שליח של ישוע שנתן לתלמידיו ולמאמינים בו את השלטון לנצח את השטן בחיינו? זה כמו שתגיד עם ישראל יצא ממצרים בזכות משה!!! כאילו דאאא!!
 

גידעון1

New member
עם כל הכבוד הדוגמא שלך לא הכי טובה

שאול(מתברר ששמו פאולוס) התיר דברים שישוע לא התיר. ישוע דרש שהמצוות ישמרו גם בנצרות ואילו פאולוס ביטל אותן. "וְהִנֵּה־אִישׁ נִגָּשׁ אֵלָיו וַיֹּאמַר רַבִּי (הַטּוֹב) מַה הַטּוֹב אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה וְאֶקְנֶה חַיֵּי עוֹלָם׃ 17 וַיֹּאמֶר אֵלָיו מָה־זֶּה תִּשְׁאָלֵנִי עַל־הַטּוֹב אֵין־טוֹב כִּי אִם־אֶחָד וְהוּא הָאֱלֹהִים וְאִם־חֶפְצְךָ לָבוֹא לַחַיִּים שְׁמֹר אֶת־הַמִּצְוֹת׃"הבשורה על פי מתי פרק י"ט כל המפר אחת מן המצוות הקטנות האלה ומלמד כך את הבריות,קטון יקרא במלכות שמים אבל כל העושה ומלמד,הוא גדול יקרא במלכות שמים(מתי 5:17-19) למיטב ידיעתי מי שביטל את המצוות היה פאולוס וזאת למרות שפעמיים ישוע כן דרש בביצוע המצוות. למעשה הוא אומר שכל המקיים מצוות יקבל חיי עולם ויחשב כגדול בממלכת שמים וכל השאר יהיו קטון בממלכת שמים.
 

michaeld1

New member
פטרוס הוא שמעון בן יונה

פטרוס =כיפא = סלע מראשוני התלמידים ( יוחנן 1: 35- 42), והראשון שהצהיר כי ישוע הוא המשיח (מתי 16: 16،יוחנן 6: 68). כאן תמצא הרבה פרטים על פטרוס: מתי 16: 18، 16: 23، 18: 21، 19: 27 יוחנן 1: 35- 42
 
למעלה