האישומים בוטלו: מותר לחנות למכור חמץ בפסח

timeless1

New member
יש מצב שבמסגרת הלימודים שלה...

היא דווקא כן למה רש"י? אולי היא קצת עמלה וחקרה ושאלה לפני שהיא השתמשה בזה? חוץ מזה, ממה שהבנתי גם מפס"ד זאת גם המשמעות המשפטית של כל הנושא הזה.
 

n i e m a n d

New member
זו המשמעות המשפטית, אך זו לא המשמעות היחידה

שניתן לשזור לרש"י וזו הייתה טרונייתי בעניין. היא למדה באוני' העברית, וככל הידוע לי, במסגרת לימודי המשפט העברי [שרחוקים מלהיות חובה באונ' העברית] לא לומדים בדיוק את פרשנויות רש"י למושג "פרהסיא"..
 

vinney

Well-known member
וזה הבסיס שלך לקריאתך

לדבריה "נלעגים"??? זאת אומרת אתה אפילו לא קראת את הפירוש שהיא השתמשה בו, למעשה אתה אפילו לא יודע באיזה פירוש היא השתמשה ואיך היא הסתמכה עליו? אבל היא זאת שנלעגת????
 

n i e m a n d

New member
בוודאי שזה נלעג, אמנם לא כמותך, אך זה כבר

עניין של יחס. מצטער, אבל כאשר אנשים משתמשים במושגים הנתונים לכל כך הרבה פרשנויות מבלי לדעת זאת, הינם נלעגים. זכותי ללעוג למי שרק ארצה, וזה כל כך עצוב שרק עתה הבנת למה שהתכוונתי כאשר טרחתי לציין זאת פעם אחר פעם.
 

vinney

Well-known member
מה שנעג זה שאתה לא יודע

לא מה היא כתבה, לא על מה היא ביססה את זה, ואפילו לא טרחת לנסות לבדוק, אבל אתה לא מפסיק לרדת על עצם זה שהעזה לגעת ברש"י כאילו שהיא עשתה משהו רע. אולי היא התיעצה עם הרב ש"ך ועובדיה יוסף? אולי היא שאלה את האדמו"ר מגור ואת הרב לאו? אתה לא יודע. אתה יודע שזה נלעג. מה זה זה? למי איכפת?
 

n i e m a n d

New member
דווקא קראתי - אתה החלטת שלא קראתי, ואף

הגדלת לעשות ולכנות את כתבת ויינט כ"פופוליסטית" באקט מתנשא של לוזר אשר ממנו נידף לא יותר מאשר ריח של איש רע לב. וכן, אני בטוח שהיא התייעצה עם הרב יוסף.. זו גם בטח הסיבה להתנגדותו להחלטה..
 

vinney

Well-known member
למה מתנשא?

כתבה אכן פופוליסטית, כמו בדברייך, גם בכתבה אין אף ציטוט מפסק הדין המובר או לפחות קישור אליו.
 

בליעל

New member
אני לא נוטה חסד ל...

אנשים הסבורים שעל מנת להבין את התורה או את רש"י, צריך ללמוד במסגרת דתית. התורה, כמו גם רש"י, כתובים בעברית - שפה שהשופטת כמו גם המשתתפים בפורום זה מבינים - ולכן האנלוגיה שלך אינה תופסת. לו היה לך טיעון למה אי-אפשר להבין את הפרשנות בלי פרשנות, סביר להניח שכבר היית מביא אותו.
 

n i e m a n d

New member
שטויות - גם התורה כתובה בעברית אך אתה לא

תבין את משמעויותיה העמוקות, והאופן בו יש למילה אחת מגוון נרחב של פירושים, ללא לימוד מתאים. הטיעון על פיו ניתן לברר בקלות למה רש"י התכוון ללא השכלה דתית, הוא מגוחך ולא ראוי להתייחסות רצינית כלל ועיקר. אתה יכול לבדק בשרשור ולמצוא תשובות לשאלותיך.
 

בליעל

New member
שטויות - גם ההודעות שלי כתובות בעברית אך אתה

לא תבין את משמעויותיהן העמוקות, והאופן בו יש למילה אחת מגוון נרחב של פירושים, ללא לימוד מתאים. עצם ההתייחסות שלך להודעות שלי כאילו אתה מבין אותן נוכח העובדה שלא זכית להכשרה המתאימה היא מגוחכת ולא ראויה להתייחסות רצינית כלל ועיקר.
 

vinney

Well-known member
אפשר להחזיר אותך לטענה השטותית שטענת

בחוסר הבנה מוחלט של מושג המילה "פומבי" ולהסבר שלי? אחרי כל ההשתלחויות חסרות הרסן שלך, שכל כך אופייניות למצודת זאב, הצלחת להסית את הנושא מהאמירה הטיפשית והאומללה שלך. אז ברשותך, תועיל נא להסביר שוב, למה לדעתך חנות לא כשרה שוות ערך להצגת פיתות ברחוב? מה פומבי במתחם סגור? מדוע אתה מתעלם לחלוטין מהפרדה שעושה החוק בין הפומבי לציבורי, וטוען, בלי שום ביסוס, ששופטת טעתה כשקראה את החוק כלשונו?
 

n i e m a n d

New member
לא טענתי זאת, ואני לא מבין מאיפה הוצאת את כל

זה - מעניין אם ביקורת תמימה אכן יכולה להתפרש כך בפני האדם ההגיוני. נו שוין. בכל מקרה, קשה לי להאמין שניתן להגדיר פיצריה ב"מתחם סגור". מכולת - מקובל, בסדר, אולי. אך מתחמן של מרבית הפיצריות בנוי כך שהפיצות עצמן גלויות לעיני כל העובר ושב, ופיצריות רבות מצויות ברחובות הערים היכן שאנשים הצמים באותו היום עלולים לטייל ולהיתקל בהן ללא כל אזהרה מראש. עיקר הפסיקה הזו גרם ללא יותר מאשר עצבים בקרב הרוב הלא חילוני של תושבי י-ם, ולמחיאות כפיים ממי שמעוניינים לראות דוסים "מקבלים את מה שמגיע להם" הרבה יותר ממה שמעניין אותם באיזה דרך מוצג החמץ בירושלים.
 

vinney

Well-known member
היית בפיצריה הספציפית הזאת?

אני אומנם לא הייתי בפיצריה הספציפית הזאת, אבל בכמה אחרות במרכז העיר הייתי, ואתה יודע מה? זה מתחם סגור. בכולן. הכל בפנים. בטח המזג אוויר הירושלמי. לא, עיקר הפסיקה הזו היא בלגרום לעסקים בירושלים להמשיך להתקיים גם מבלי הכפיה הדתית. אתה תופתע, אבל בעלי העסקים האלה לא משקרים בכלל כשהם אומרים שפסח זאת התקופה החמה עבורם. מה לעשות, יש הרבה מאוד אנשים בירושלים שאוכלים חמץ בפסח, ואלה המקומות בהם הם יכולים לאכול את מה שהם רוצים מתי שהם רוצים. למה אני, לדוגמא, אחנק ממצות בירושלים? אגב, אין רוב לדתיים בירושלים. אפילו לא קרוב לכך.
 

baudrate

New member
לא הבנתי, מה בדיוק מקבלים הדוסים כאן?

אגב, יש גם פיצריות כשרות בירושלים. עושים אותן על מצה. יש להן הכשר כזה או אחר. יש גם לחמניות כשרות. למשל במקדונלדס...
 
למעלה