האישומים בוטלו: מותר לחנות למכור חמץ בפסח

vinney

Well-known member
דעתה של השופטת שווה הרבה יותר מקליפת השום

בניגוד לדעתך, יש לציין.
 

n i e m a n d

New member
בנוגע לרש"י - אני מסופק שדעתה שווה הרבה יותר

אני, לעומתה, נשען על יסודות השכלה חזקים בנושא, חרף היותי חילוני - ועל כן לעולם לא הייתי מעז להביא דווקא את המובאה הזו.
 

vinney

Well-known member
כמובן, אבל אתה לא שופט../images/Emo13.gif

בשביל להיות שופט צריך כידוע להיות בעל אינטלקט נמוך במיוחד והשכלה של גג גן חובה, אתה הרבה מעל זה. ברור שאתה יודע הכל והיא לא יודעת מהחיים שלה, הרי מאיפה לה? כולה שופטת בישראל. צריך לדבר עם פרידמן, שיכניס לרפורמות גם שהשופטים יחוייבו להתיעץ עם תומכי הליכוד בכל החלטה, שלא צא חס וחלילה ששופט מפרש את החוק חלילה אחרת מתומך המפלגה שלך.
 

n i e m a n d

New member
ולכן אני לא נכנס בכלל לשיקולים משפטיים אלא

לעניין המובאה של רש"י. אני מודה לך על מחמאותיך הכנות, ואני חושב שנוכל לקדם את מערכת היחסים בינינו הלאה בכך שתזמין אותי לכוס קפה בקפה הילל, שם נוכל לדון בגבולות האין סופיים של האינטלקט שלי. גם אוכל להביא לך גיגית המותאמת למידותיך בה תוכל להשתכשך אל מול רגליי.
 

vinney

Well-known member
אתה לא נכנס לשיקולים משפטיים?

השופטת דווקא כן, אולי אם היא הייתה מפרשת את רש"י כדי להוציא פסק דין שמתאים לדעותייך, לא היית מתרעם כל כך ? רק ניחוש שלי...
 

n i e m a n d

New member
יפה, עכשיו אנו עוסקים ב"אם"

ולאילו שיקולים משפטיים נכנסה כאשר הביאה ציטוט של רש"י, שהוצא מהקשרו המקורי? אני תמה, הסבר לי.
 

vinney

Well-known member
תקרא את פסק הדין, היא הסבירה

בעצם, אתה לא תבין מה כתוב...
 

n i e m a n d

New member
אה, היא הסבירה את המקור לדברי רש"י, והפולמוס

הסובב סביב מונח זה, כמו סביב אלפי מונחים אחרים?
נו מה לעשות שפסקי דין בינוניים כאלה משפיעים בעיקר על רפי השכל..
 

vinney

Well-known member
לכן אתה מרגיש כל כך מושפע?

מה לעשות, תצטרך בסוף להודות שאתה כלום והיא הכל במקרה הזה. דעתה קובעת, וכל מה שנשאר לך זה להתבוסס במיץ הזבל של השנאה שלך כלפי כל מה שלא מתאים לתפיסת עולמך. אבל אתה תומך ליכוד, אתה לא תבין שום דבר בחיים שלך, עד שיהיה מאוחר מדי, וגם אז לא תבין. ככה זה, "תגיד לי מי חברייך ואגיד לך מי אתה".
 

n i e m a n d

New member
תגיד לי, איך אדם חכם ומהולל שכמותך לא מסוגל

לבצע הפרדה פשוטה בין הציטוט של רש"י לבין פרשנות החוק? אני דיברתי לגבי הציטוט של רש"י, והוספתי שהפרשנות שלה מריחה לא טוב. במדינה הפאשיסטית של ויני, ככל הנראה אימרות מהסוג הזה לא היו מתקבלות. ואגב, שאפו על האימרה מחכימה והמימרה הלא קשורה בסופה:"אבל אתה תומך ליכוד, אתה לא תבין שום דבר בחיים שלך, עד שיהיה מאוחר מדי, וגם אז לא תבין. ככה זה, "תגיד לי מי חברייך ואגיד לך מי אתה". -
 

vinney

Well-known member
למה לעשות הפרדה?

למה לעשות לך חיים קלים? מה מעניין אותי ציטוט של רש"י? מעניין אותי שיצאת על השופטת שעשתה עבודתה נאמנה רק כי היא העזה לא להרשיע את השעירים לעזעזל התורניים של החרדים, וקשה לך עם העובדה הזאת. קשה? יש רק בלחם. ומותר שיהיה אפילו בפסח.
 

n i e m a n d

New member
אותי מעניין הציטוט של רש"י

אתה מתעקש בכוח להצמיד לי דיעות? אם הייתי כל כך פרו חרדי, אז לא הייתי מסכים איתך, על גבי הפורום הזה, לפני שנה שיש לאפשר לחד-מיניים לצעוד בירושלים בכל מחיר. אבל למה שזה ישנה לך בכלל? אתה הרי לא מתייחס לדיעותיו של כותב, אאל מנסה לאתר את המפלגה בה הוא תומך ולתחום אותו אל תוך התבניות שאתה הוזה בראשך. יצאתי על השופטת בשל השימוש הנלעג בציטוט של רש"י, וגם הוספתי שהפרשנות הזו לא נראית. מה לעשות, אפשר ורצוי לבצע הפרדה ולבקר את המקור לפרשנותה של השופטת את החוק. תתמודד.
 

vinney

Well-known member
אני לא מתעקש כלום, אתה זה שמתעקש../images/Emo13.gif

אז אתה אומר שאם הסכמת איתי לפני שנתיים, אני חייב עכשיו להסכים איתך לעולמים ועד? לא, זה לא עובד כך. למה הציטוט של השופטת נלעג ושלך לא? באיזה חוק כתוב למי מותר לפרש את רש"י ובאילו פירושים מותר לשופטים להשתמש בלי אישור מראש ממך? למה אתה חושב שאתה יודע משהו יותר ממנה? היש לך השכלה משפטית כלשהי? כי לבחורה תואר שני בהצטיינות בתחום, אתה יודע... עסקה בדין אזרחי עד מעט 20 שנה... למה אתה חושב שהיא זאת הנלעגת, ולא אתה?
 

n i e m a n d

New member
הדברים נגעו לעניין ציטוט רש"י - לא לעניין

הפרשנות המשפטית שלה את הדברים, ואני מאמין שהבהרתי זאת מספיק בשרשור הזה. לא כתוב בשום חוק; יחד עם זאת, כאשר המצב הוא כזה - אשים כמוני יזכו לגושפנקא מוסרית לתקוף את העושה שימוש לא נכון ומשעשע בציטוטים של רש"י ואכן כך היה. ובאשר להשכלתי - אל תדאג, אני בטוח שאני מכיר את אונ' ת"א טוב יותר ממך
 

vinney

Well-known member
מה משעשע אותך בדיוק?

אני עדיין מחכה שתצטט לי את הנקודות המשעשעות ביותר מפסק הדין, כדי שנצחק ביחד. משום מה לא נראה לי שאפילו טרחת לקרוא אותו, ובינתיים הסתפקת בכתבה פופוליסטית בYNET. אני צודק?
 

בליעל

New member
למה צריך להשתייך לציבור הדתי כדי לפרשן אותו ?

אמנם דיברה תורה כלשון בני אדם, אבל אי אפשר להבין את התורה בלי רש"י, ואת רש"י אי אפשר להבין בלי 15 שנות לימוד בבתי ספר דתיים, כפי שאת ההסברים שהרב עובדיה משמיע בפני עדת מעריציו אי אפשר להבין בלי פרשנות בגוף הסרט מפי היחצ"ן התורן שלו. אם הדתיים מחפשים משהו להתלות בו, תחפשו משהו פחות מבזה עבורכם מ'השופטת לא מסוגלת להבין רש"י'.
 

vinney

Well-known member
כן, אתה רואה

ואז אתה מתפלא שאני מתיחס אלייך כאל ליכודניק מצוי. נגמרו לך הציטוטים הדמגוגיים שהיח"צ נתנו לך, אז כל משנשאר זה "על מה אתה מקשקש". פעם ליכודניק תמיד ליכודניק
 

n i e m a n d

New member
היחס שלך כלפי רחוק מלעניין אותי

עם השנים למדתי לדבוק היטב ביהירות הכנה, על פני הענווה הצבועה ועל כן אני רחוק מלייחס משמעות מיוחדת לדבריהם של אשים אמוציונלים החסרים רציונל אשר יכול היה לעזור להם להסתדר היטב עם חיי היומיום. יחד עם זאת, אני תמה מאין גסות הרוח שאתה מפנה כלפי כל אדם שלא חושב כמותך ברגעי מתח וחרדה ואת תמיהתי הפגנתי לא אחת. משום מה, לא הבנתי אם דבריו של האדון מכוונים כלפי, או כלפי מישהו אחר. במשפט האחרון שלו הוא התייחס אליי כאל אדם דתי ואני עדיין לא מבין מה הפואנטה. עם כל הכבוד, אני גם לא נוטה חסד לאנשים הסבורים שעל מנת לפרשן את רש"י לא צריך ללמוד במסגרת דתית. זה מזכיר לי כמה קלאסיקנים שמוציאים תרגומים לקיקרו כשהם לא טרחו אפילו ללמוד לטינית ומתבססים על חצאי פרשנויות של אחרים.
 

vinney

Well-known member
הא, כי קודם דאגת שאני מתייחס אלייך

באופן סטיגמתי. אז תחליט, מעניין אותך או לא? וזה שאתה לא מבין מה כותבים לך זה לא חדש.
 
למעלה