האם אתם רואים התקדמות ושיפור לאור "ממשקית"?

הבעיה של החינוך המתמטי אינה בגימיק זה או אחר

נעשית פעילות רבה סביב מבחנים או תרגילים או חידות וכו'. הבעיה האמיתית אינה סביבם, אלא ההתרכזות בעיקר: בשיטתיות ובפיתוח החשיבה. הכמות העצומה של חומר שעל המורה ללמד (חלקו מיותר ולא רלוונטי) אינה מאפשרת למורה שמנסה לעשות מלאכתו נאמנה להשתמש בכל חומר שאינו קשור ישירות ללמידה השוטפת.יש צורך להעמיק את החשיבה המתמטית . בד"כ כלים אלה תורמים להכנה למיצב. יש מורים שמחפשים כל הזמן חומר כדי שיוכלו להעסיק את התלמידים וזאת על חשבון תהליך תיווכי שמלווה את הילדים ושאמור להבנות את החשיבה.
 
אין ספק שלא הכלי קובע את ההישג אלא התיווך

אם כך, מי צריך את הכלי? הבעיה עם כלי מושך שהמחנכים רואים בו "שחרור" מתיווך. דווקא בגלל היותו כה דומיננטי יש בו סכנה רבה. לעיתים קרובות מחנכים שוכחים שהמטרה אינה רק ליהנות את הילדים או להקל על המורים, המטרה היא לחנך. ההנאה אינה מטרה אלא אמצעי. הכלי הוא רק עזר למתווך. בצדק רב משרד החינוך מתנגד לדפי עבודה בגן. הטענה שהם עלולים לבוא במקום התיווך - נכונה. דפנה, אני מציעה לך לעיין בחוברות של מתמטיקה יסודית בגן ולראות כיצד נעשית הקניית מושגים בגיל הרך. אני משערת שתוכלי להשתמש בהן לטיפול ולעזר לתלמידים מתקשים בבית הספר. שבת שלום תלמה
 
למעלה