האם הגודל קובע?

Margarita22

New member
המראיין בהורוביץ אמר שחצי נשארים

בתדמור - דיברנו על אופציה להשאר.. הוא אפילו ציין את השכר אחרי הסטאג'. לא יודעת מה זה אומר. אולי זה סתם sweet take כדי לשכנע אותי לחתום אצלם. אוף.
 

הייבי

New member
זה תלוי גם בשאיפות שלך

אני מצטרפת למה שנאמר מעלי ומוסיפה שהיתרון של המשרדים הגדולים הוא במגוון שהם מציעים. אם את סגורה ממש על תחום נישה- נניח מיסים זה חלום חייך- אז עדיף לך משרד שכל מה שתעשי בו זה מיסים. מנגד, אם את רואה את עצמך מתעסקת ב"מסחרי" בלי להיות מסוגלת היום להגיד אם היי טק, שוק ההון, פירוקים או מקרקעין עושה לך את זה, אז עדיף משרד גדול שאומנם ייתכן שתעשי עבודה יותר שחורה אבל תגעי בחומר מתחומים שונים. בכל מקרה, זו החלטה נורא אישית. אני מאוד רציתי משרד קטן, הייתי דיי נעולה על תחום והכל ואז שהתחלתי לברר גיליתי שאין לי סיכוי לעבוד בתחום הזה בלי לפחות 5 שנים של ניסיון במסחרי כללי ובסוף הלכתי על משרד גדול כזה שגם אם אני לא אשאר בו אחרי הסטאז' יהיה שורה טובה בקורות חיים כדי למצוא עבודה אח"כ.
 

Margarita22

New member
../images/Emo12.gif

באיזה תחום אי אפשר לעבוד בלי לפחות 5 שנים נסיון במסחרי כללי? מסקרן...
 

הייבי

New member
הגבלים עסקיים

מבירורים שאני עשיתי עולה שחוץ מאצל הממונה על ההגבלים העסקיים, במשרדים מעדיפים לתחום של הגבלים עסקיים עו"ד עם ניסיון. אפילו ברמת ההתמחות מה שעושים מתמחים במחלקות הגבלים עסקיים זה יותר האספקט המסחרי הפשוט ולא התחום עצמו.
 

גֶפילטע

New member
למה בעצם כולם רוצים הגבלים עסקיים? מה אתם

מה אתם יודעים על התחום בכלל? זה נשמע סקסי, מסכים: מונופולים ותחרות וכאלה. מעבר לזה: בטוחים שזה מעניין? או שמא יש בתחום הזה הרבה עיסוק קטנוני? (לא יודע, שואל). האם העיסוק הוא בעיקר בסוגיות עקרוניות ברומו של עולם? או שאולי יש הרבה ניירת ג'יפתית או משהו? (נראה לי שנדל"ן, למשל, נשמע אולי סקסי, אבל העיסוק בו משעמם במיוחד. אבל אני לא בטוח.) ומבחינה תעסוקתית (שכר, תנאים, קלות במציאת עבודה (כי זה תחום ייחודי שמעטים מבינים בו?), אפשרויות ריאליות לעצמאות בהמשך (למי שבעניין), שכחתי משהו?) - האם הגבלים זה תחום שווה?
 

הייבי

New member
מבחינתי

אני התאהבתי בהגבלים עסקים ברמת הקריאה בעיתון הכלכלה ואח"כ בקורסים בכלכלה שעוסקים בתחום (כמו מיקרו ב' שחלק גדול ממנו זה מונופולים) השאיפה שלי לשם היא לאו דווקא משפטית, מאוד יכול להיות שדווקא כלכלית.. חוץ מזה, אחת הסיבות לא לבחור משרד נישה היא בדיוק החשש הזה- שמה שנשמע סקסי וטוב בפרקטיקה יתגלה כמו המון ניירת מעייפת..
 

גֶפילטע

New member
טוב שלום לכולם...מה המצב?../images/Emo13.gifהערה לגבי דברייך:

כמה כיף שפתחת(ן) את הפורום הזה! גם קודם הוא היה מעין תת פורום של בנות שנה ב' משפטים באת"א, בתוך פורום סטודנטים
באמת הגיע הזמן לייחד פורום למליוני השיחות שהתפתחו שם. הערתי לגבי דברייך: האם במשרד גדול אכן אפשר לטעום מכמה תחומים? הייתה כתבה לפני איזה שנה בידיעות אחרונות, במדור כלכלה (מידי שבוע בימי רביעי מפורסמת כתבה על עולם עריכת הדין (תמיד אני שם בצד לקרוא מתישהו, אולי עוד איזה 17 שנים אמצא את הזמן לכך
), היו בזמנו כמה כתבות מוצלחות למדיי על חיפושי סטאז'). בכתבה שנקראה "בוטיק או כלבו", דנו כמה תותחים ותיקים מהמשרדים הנחשבים (כמו ד"ר אבי אלתר ז"ל ועוד כל מיני מההורוביצים והגורניצקים) בדילמה שבשרשור הזה. בגדול משפט שאני זוכר משם הוא של ליאורה לבנשטיין, יועצת ארגונית מפורסמת למשרדי עו"ד (ניסיתי למצוא באתר שלה את הכתבה כדי ללנק אליה, אבל לא מצאתי עמוד של כתבות עיתונות שהיא השתתפה בהן, ממש נדמה לי שפעם היה עמוד כזה). היא אמרה שם שהדעה הרווחת, שבמשרד גדול אפשר יהיה להתעסק במגוון של תחומים, היא שגויה, כי המשרדים האלו מחולקים למחלקות, והמתמחה מוצמד לרוב למחלקה מסוימת ועוסק בתחום צר. אני לא יודע אם היא בדיוק צודקת, כי אני לא זגור מה זה בדיוק ה"פול". חוץ מהורוביץ, שם זה באמת ככה בגלל ההצמדה - מה קורה למשל בגורניצקי או בהרצוג? עד כמה יש רב תחומיות בעבודה, ועד כמה אתה "תקוע" במחלקה? להבנתי, במידה מסוימת הקטע של משרדים גדולים וסוד הצלחתם הוא שכל אחד הוא קצת "בורג" מיומן, וככה המשרד עובד כמכונה משומנת - כמו פס ייצור - כל אחד מומחה למשהו, הכי יעיל שאפשר להיות בתחום הזה, והטיפול בלקוח מתחלק לחלקיו השונים בין המומחים לאספקטים הצרים - למשל מחלקת מקרקעין עושה את תכנון מכירת הקרקע שבבעלות החברה, מחלקת ניירות הערך תנפיק את מניות החברה כשצריך, מחלקת תכנון ובניה תעבוד מול הרשויות (יש משרדים שתכנון ובניה נפרדת ממקרקעין! למשל גולדפרב, המובילים במקרקעין). מצד שני: ייתכן שהמשרדים הגדולים (או חלקם) דווקא מקפידים להתחשב בצרכי המתמחה ודואגים לאפשר לו "ארוחת טעימות"? כמה דברים שקראתי מתישהו שקופצים לי כעת: היה כתוב איפשהו שבהרצוג ניתנת האפשרות לעבור מחלקה לאחר חצי התמחות. כלומר: תקועים בתחום עיסוק די יחיד בתקופה הזו... (ואגב משהו מעניין: אומרים שמי שמבקש באמת לעבור אחרי חצי התמחות סיכוייו להשאר במשרד לאחר הסטאז' קטנים, כיוון שפגע בשותף האחראי על המחלקה הראשונה... גם ה"אמיתה" הזו מעוררת בי ספקות, כי הרי אפשר לרצות לעבור בגלל תחום העיסוק המקצועי, ולא בגלל אי שביעות רצון מהשותף או מהאנשים במחלקה ברמה האישית...). ולגבי גורניצקי, בבלוג של מוריאל מטלון בקודקס, בפוסט אחד שכתב הראל שחם, בפרסומת "סמויה" (עלק) הוא מספר עד כמה הגיוון רב בגורנ' - כותב משהו כמו "אתה הולך לישון עם חוזה וקם עם כתבי טענות". האם גורנ' מיוחד בגיוון שהוא דואג לספק למתמחים? וגם: גם אם בהתמחות "תקועים" במשהו, אז אח"כ ממשיכים במשרד הגדול בתחום אחר לאחר שבמשרד יודעים שאתה בעל ערך למשרד ותהיה כנראה גם בתחום האחר, או שמגיעים למשרד מוביל וגדול אחר בזכות החותמת איכות בקו"ח, ואפשר שם להתפתח בתחום אחר, על אותו עקרון שהוכחת כבר את יכולותיך. גם אם בסטאז' לא ישר מתעסקים בגיוון, לא סוף העולם כי אפשר אח"כ לשנות. מצד שני: האם המצב בשוק עורכי הדין כ"כ תחרותי באופן שגורם למשרדים לקחת למשרה רק מישהו שכבר מכיר את התחום הספיציפי כי עסק בו בהתמחות? כי יש מספיק פונים אחרים שחלקם כן התעסקו בתחום הספיציפי? שוב לא לגמרי נראה לי הגיוני שזה בדיוק ככה... אם נגיד רוצים עו"ד לעיסוק במקרקעין בגורניצקי - אז ייקחו רק מישהו שהתמחה במקרקעין? או שייקחו גם מישהו מגולדפרב שעסק שם בניירות ערך, כי יהיו אמנם פונים שהתעסקו בנדל"ן במשרדים בינוניים ופחות תותחים בנדלן, ויעדיפו מישהו עם חותמת איכות של גולדפרב? מי שיודע: באילו משרדים זה כך ובאילו אחרת? גורניצקי חריג? (בהנחה שזה בכלל אכן כך שם...)
 
לגבי הרצוג פוקס נאמן

כשאתה מתקבל להתמחות שם אתה מתבקש לדרג את המחלקות בהן אתה מעוניין להתמחות, מבין ה 3 שבחרת הם משבצים אותך ב 2 כאשר לאחר חצי שנה אתה עובר מחלקה.
 

הייבי

New member
איזו תגובה מפורטת

חלק מהמשרדים עובדים מחלקתי, חלק פול כללי בסופו של דבר נראה לי שכל המתמחים עושים אותה עבודה של חיפוש חומר משפטי, מעבר על אין סוף ראיות בתיק והגהות לחוזים לא? אני אישית מעדיפה לקבל חותמת איכות של משרד גדול ומוכר אם אני לא אשאר בו, מלהיות יותר מקצועית (לך תשכנע מעסיק שמחפש עו"ד שגם אצלו יש סטאז'רים שדווקא איפה שאתה התמחת יצא לך להיות יותר מקצועי) אבל ממשרד פחות מוכר או יותר נישתי שיקשה עלי למצוא עבודה בהמשך (בשוק כל כך תחרותי כמו שאמרת) אבל שוב, אנשים שונים שיקולים שונים.....
 
למעלה