האם הגודל קובע?

Margarita22

New member
האם הגודל קובע?../images/Emo111.gif

ה-התמחות: שאלת השאלות.. התקבלתי למשרד גדול שמדורג כ'ליגה הראשונה', ומשרד קטן, המתמחה בתחום ספציפי - שבו הוא גם ליגה ראשונה. השאלה - גדול או קטן? יש הבדל מבחינת יוקרה? המשך העסקה? תנאים?
 
אני חושב שזה תלוי במשרד

לדעתי, אין כלל ברזל שלפיו ניתן לענות על כל מקרה כזה. אם תכתבי מי המשרדים יהיה ניתן לענות בצורה מדוייקת.
 

Margarita22

New member
מה זה משנה "מי המשרדים"?../images/Emo9.gif

אחד הוא "one stop shop" גדול ונחשב - כמו הרצוג או הורובויץ או יגאל ארנון או גורניצקי והאחר קטן, בוטיק, הנחשב המוביל בתחומו - בתחום כמו מיזוגים או היי טק או מיסים או מקרקעין. עכשיו עם יותר "נתונים" - אפשר עצה?
 

sacrament

New member
את מתכוונת לתחום המסחרי?

בעיקרון, בכל הנוגע למשרד שהוא לא מסחרי, הגודל בטוח לא קובע. במשפחה למשל או בפלילי 3-4 עורכי דין במשרד נחשב למשרד גדול (-: אנשים במקרים האלה לא באים שמשרד "X ושות'" ייצג אותם, אלא שעורך דין מסויים ייצג אותם. אין יוקרה של "משרד" אלא של עורך דין מסויים. כשזה מגיע למסחרי, אז כן- יש גם פרמטרים של גודל. אבל ברור שזה לא שיקול בלעדי שמצביע על איכות. יש המון משרדי נישה קטנים שמתמחים בדבר אחד מסויים ויעדיפו ללכת דווקא אליהם בגלל ההתמחות הגבוהה הזו בדבר אחד בלבד ומעגל לקוחות מצומצם ואווירה פחות מהודקת...ולא משרד שמתמחה ב-1000 דברים ויש בו 200 עובדים ואף אחד לא סופר אותך- למשל "תדמור" בהגבלים עסקיים. אני מציעה לך פשוט לבדוק עם המשרדים איזה תנאים הם מציעים לך. מבחינת יוקרה לא חייב להיות הבדל. אבל מבחינת תנאי העסקה- משכורת, שעות, הטבות- יכולים להיות הבדלים עצומים (אגב, לעיתים אפילו לטובת המשרדים הקטנים). גם איזה סוג התמחות תעשי בשניהם? האם תהיי בורג קטן במערכת במשרד הגדול או שמא המשרד כולו יהיה על כתפייך במשרד הקטן?
 

Margarita22

New member
אכן למסחרי כיוונתי.

אם אני יודעת שאני רוצה לעסוק בהגבלים עסקיים - וגם תדמור וגם הורוביץ קיבלו אותי.. ללכת לתדמור? למרות היוקרה והדלתות הנפתחות בעקבות סטאג' בהורוביץ? התנאים הם אותם תנאים.
 

sacrament

New member
טוב, את בבעיה...

משרד גדול מצוין מול משרד נישה מצויין. האמת שאין לי מושג (-: נראה לי שהייתי בוחרת בהורוביץ, אבל תמיד הייתי שטחית...
 
אני הייתי בוחר בהורוביץ גם

בעיקר מהסיבה של יוקרת המשרד. מה אופי ההתמחות בתדמור, פול או הצמדה? ולאיזו מחלקה התקבלת בהורוביץ? אני חושב שהורוביץ עדיף בכל מקרה אבל, גם בגלל התנאים, גם בגלל המקצועיות וגם בגלל המוניטין.
 

Margarita22

New member
זה ככה:

תדמור הוא מספר 1 בהגבלים עסקיים - וזה התחום בו אני רוצה לעסוק. אבל הורוביץ הוא מספר 1 באופן כללי, רק השנה דירג אותו הליגל 500 כמשרד המוביל ב7 תחומים. אני לא יודעת מה לבחורררר...
 

sacrament

New member
יש לי רעיון

אני אקח את הורוביץ, ואת תקחי את תדמור ככה כולם יהיו מרוצים
 

הייבי

New member
חשוב לבדוק מה הסיכוי שלך להישאר

בתדמור במחזורים האחרונים השאירו דיי הרבה מתמחים כמו כן, קיבלו עכשיו שותפים חדשים מחוץ למשרד. אם הסיכוי להישאר מצטייר כנמוך הייתי מעדיפה משרד כמו הורוביץ שגם אם לא תישארי בו יהיה לך אפשרות למצוא עבודה כעו"ד מסחרית כדי לצבור את הניסיון והידע הדרושים לתחום הגבלים עסקיים.. דרך אגב, סתם מתוך סקרנות: למה לא אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, בירושלים?
 

Margarita22

New member
אז זהו..

שאני לא בטוחה מה יהיה עם תדמור בעוד שנתיים.. מצד שני.. אני יודעת שדמור הוא יותר "מומחה" מהורוביץ בהגבלים עסקיים - יש טעם ללכת למשרד פחות מומחה אבל יותר נחשב בכללי? לא יודעת. אוף. אוף. אוף. חשבתי גם הממונה.. אבל עבודה במגזר הציבורי - כשלעצמה פחות "עושה לי את זה".
 

הייבי

New member
אני חושבת שאני משוחדת..

אני מאוד רציתי תדמור, אפילו הייתי שם בסיורים של קודקס, אבל דיברתי עם דודי תדמור לגבי הגבלים עסקיים והוא אמר שמתמחים מתעסקים בעיקר בפן המסחרי שהגבלים זה משהו שהוא ומספר מאוד מצומצם של עו"ד מתעסקים בו. שאלתי אותו גם לגבי אפשרות להגיע לעבוד אצלו אחרי התמחות אצל הממונה לדוגמא, והוא אמר שרק עם כמה שנים ניסיון לא ככה אחרי הסטאז' כי הגבלים זה נישה בתוך מסחרי. אז ויתרתי בכלל על ללכת לראיון בתדמור כדי לא לעמוד בדילמה שלך. אז אני חושבת שהדעה שלי לא ממש אובייקטיבית, כי אני מסתכלת מפן נורא אישי (שזה התחום שאני רוצה לעסוק בו בעתיד...)
 

Margarita22

New member
נשמע קצת מוזר..

בגלל שזה התחום בו תרצי לעסוק בעתיד את הסטאג' תעשי בתחום אחר.. כדי שאח"כ, ב"עתיד" תוכלי לעסוק בתחום הזה? רק אני לא מבינה את ההגיון?
 

הייבי

New member
לא נשמע מוזר

הגבלים עסקיים הוא נישה בתוך התחום המסחרי. בלי הבנה מעמיקה של התחום המסחרי- חברות, מיזוגים, הנפקות יהיה לך קשה לדבר את "השפה". לפחות ככה אני מבינה את זה. אני לא אעשה סטאז' בתחום אחר. סגרתי סטאז' במשרד מסחרי גדול שמתעסק באספקטים השונים של חברות, בין היתר הגבלים עסקיים. זה לא משרד נישה. ככה אני מקווה לרכוש את הידע המסחרי, להבין איך חברות גדולות עובדות, איך מתנהלים דברים בשוק המסחרי. בתקווה להישאר שם כדי לרכוש ניסיון מקצועי של כמה שנים ומשם להמשיך לתחום של הגבלים עסקיים. תראי, גם מי שרוצה להתעסק בעבירות צווארון לבן, הולך למשרד פלילי ומחפש שם למשוך את עצמו לכיוון- זו נישה בתוך נישה. עו"ד שלא יוכיח את עצמו כפליליסט מעולה, אין לו סיכוי להתעסק הצווארון לבן- פלילי של העשירון העליון
שוב, יכול להיות שאני טועה. יכול להיות שלא בכל מקום זה ככה. זה מה אני יודעת מבירורים והתרשמויות.
 

Margarita22

New member
אני מבינה

שקלתי גם את הכיוון הזה - של דדוקציה. להתחיל מכללי - ולאט לאט להתמקצע יותר ויותר בנישה שלי. יתרון נוסף - הוא בחירה יותר מושכלת בנישה - ולא כ"גחמה" בזמן הלימודים. מצד שני.. חשבתי לעצמי.. למה לא להתמקצע עכשיו - אצל הכי טובים, בתחום שאני הכי רוצה - ולצמוח משם. זה נראה לי קרש קפיצה מצויין. הרבה יותר מכל "הורוביץ" או "הרצוג". זה משרד הנישה שלי. המוביל בכל הדירוגים בנישה הספציפית שלו. למה לא להתמקצע? צודקת אם תגידי.. אבל איך את יודעת מה את רוצה באמת.. ועל זה אשיב - יודעת, כמו שידעתי שאני רוצה משפטים :) בהצלחה
 

BlackUnicorn

New member
מסכימה עם המנהלת היקרה שלנו

+ מציעה לך לחשוב איפה את רואה את עצמך בעוד כמה שנים האם שכירה? האם עצמאית? באיזה תחום תרצי להתפתח? מבחינת המשך העסקה והתנאים - פשוט לברר במשרדים הספציפיים.
 

Margarita22

New member
אם אני לווא דווקא רוצה להיות עצמאית.. אז?

אז מה עדיף? לא ממש הבנתי. מבולבלת.
 

BlackUnicorn

New member
צריך לבדוק - יש מקומות שנוטים להשאיר את

המתמחים שלהם אצלהם במשרד אחרי ההתמחות - ואז אם את רוצה להיות שכירה זה מצב מעולה בשבילך, במיוחד אם זה משרד גדול והשכר גבוה. מצד שני, אם את במילא רוצה להיות עצמאית, אולי שווה להיות במשרד קטן שבו בד"כ היחס יותר חם ואישי ו(עד כמה שידוע לי לפחות)לומדים יותר במהלך העבודה, פחות עושים עבודה "שחורה" אלא עובדים מול עורכי הדין עצמם ולא מול עוזרים של עורכי הדין וכו'. בצורה כזו את הכי מוכנה שאפשר לצאת אח"כ לחיים עצמאיים. ובכל מקרה רצוי לבדוק, כי יכול להיות שגם במשרד הגדול הספציפי נוטים שלא להשאיר את המתמחים במשרד לאחר מכן.
 
למעלה