האם המסילה לעמק תהיה כפולה ?

  • פותח הנושא gen1
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
לטבריה יש כוונה לעשות תכנון אחר, מהיר יותר

נכון מאוד !
אני מכיר את כל התכנון
של קו העמק המחודש ואכן הושקעה המון מחשבה ועבודה בעתיד הקו ובהחייאת האזור. אכן קיימת תכנית להכפלת הקו ואכן כמות האוכלוסייה בעמק אפילו גדולה מזו של נהריה. בית שאן עשויה להיהפך לגן עדן נדל"ני. בבית שאן יש עתודות קרקע עצומות ללא תסביכים סטטוטוריים וזה יתרון עצום בהשוואה לבאר-שבע למשל. חבל שלא הקימו דיפו רכבתי ענק בבית שאן. ניתן היה להקים דיפו גדול בהרבה מהדיפו החדש בבאר-שבע. הפוטנציאל של קו העמק עצום כי כבר כיום נוסעות מאות משאיות ירדניות בכביש המקביל למסילה לכיוון נמל חיפה. חיבור עם ירדן עשוי להפוך את קו העמק המחודש לקו הרווחי ביותר בישראל.
בתכנון מסילת העמק המחודשת נטלו חלק טובי החוקרים הרלוונטיים לתחום בישראל, נעשו עשרות סקרים מעמיקים, ואין שום סיבה הגיונית או לא הגיונית שהקו ייכשל. אני ראיתי בתכנון הקו גם תכנית ד' שמטרתה חיבור בית שאן עם טבריה בקשר מסילתי. אני מסופק אם תכנית ד' תצא אל האור למרות שמבחינת שימושי הקרקע, אין בעיה לחבר את טבריה לבית-שאן. יש לזכור כי כל התוואי המנדטורי המקורי עד טבריה הוא רכוש רכבת ישראל. התוואי ריק ברובו המכריע ועובר על הטיילת הארוכה ליד אפיקים. רכבת לטבריה תהיה רווחית, בעיקר בחודשי הקייץ ובחגים נוצריים.
לטבריה יש כוונה לעשות תכנון אחר, מהיר יותר
בינה לבין עפולה.
 
זו חלופה ידועה אך לא יחידה. טרם הוחלט

לטבריה יש כוונה לעשות תכנון אחר, מהיר יותר
בינה לבין עפולה.
זו חלופה ידועה אך לא יחידה. טרם הוחלט
איזו חלופה תגיע לטבריה אם בכלל. החלופה שהצגת דורשת תהליך רב שנים שלך הסדרים סטטוטוריים והפקעות קרקע. החלופה שאני הבאתי אינה דורשת כל הפקעות קרקע עד לצמח. כל התוואי עד לצמח הוא רכושה של רכבת ישראל. התוואי בין צמח לטבריה הינו נוח להנחה וקיים מקום להניח שם מסילה. הנחת המסילה בתוואי שבין צמח לטבריה תהיה זולה בהרבה ולא כרוכה בחציבת מנהרות או בבעיות של שיפועי קרקע. כמעט כל השטח שמסביב לכנרת הוא בבעלות המנהל כך שהתכנית יכולה לרוץ מהר. טרם נערך סקר משווה בין שתי החלופות מבחינת היקף הנוסעים שיערוך שימוש בקו. יתכן שבחלופה שהבאת יהיו יותר נוסעים כל עוד בית שאן אינה מפותחת מספיק בעקבות הנחת קו רכבת אליה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה